راهنمای بازی Guardians of the Galaxy
علی ناجی مقدم

راهنمای بازی Guardians of the Galaxy: نکات لازم برای شروع

علی ناجی مقدم 4 آبان 1400 2 دیدگاه
3,336 بازدید

صنعت بازی‌های ویدیویی امروز به‌قدری گسترده و قدرتمند شده که تقریباً هر شرکت بزرگی در دنیای سرگرمی، نیم‌نگاهی به آن می‌اندازد. از بین اسامی این شرکت‌های بزرگ به‌تازگی نام یک شرکت بیشتر از بقیه دیده می‌شود، نامی که عصر طلایی صنعت بازی‌های ویدیویی برایش رقم خورده و عناوین موفق جدیدی زیر سایه‌اش پدید آمده‌اند. تعداد زیادی از استودیوهای بازی‌سازی با الهام و اقتباس از دنیای مارول بازی‌های جذابی ساخته‌اند که بر محوریت کاراکترهای جذاب و به‌یادماندنی این کارخانه ایده پردازی قرار دارند. همراه مطلب راهنمای بازی Guardians of the Galaxy باشید.

محبوبیت عنوان انحصاری Spider Man برای کنسول پلی‌استیشن استودیوهای دیگر را برای ورود به دنیای ابرقهرمان‌های مارول ترغیب کرد و به‌تازگی جدیدترین بازی معرفی‌شده در این قالب، بازی Guardians of the Galaxy بوده که توسط همکاری دو استودیو Eidos Montreal و Square Enix ساخته شده و پیش‌نمایش‌هایی از آن در رویداد E3 2021 در اختیار عموم قرار گرفت. این استودیوها سابقه بازی موفق Deus Ex و Shadow of the Tomb Raider را در کارنامه خود دارند و به همین دلیل، سطح انتظار مخاطبان از آن‌ها برای این بازی بسیار بالا است و باید دید داستان بامزه‌ترین قهرمانان کهکشانی مارول تا چه اندازه می‌تواند این سطح از انتظار را برآورده کند. در این مطلب قصد داریم توضیحی اجمالی در مورد این بازی داده و نکاتی که از آن میدانیم را شرح دهیم.

راهنمای بازی Guardians of the Galaxy

بخش داستانی Guardians of the Galaxy

استودیو سازنده هنوز اطلاعات کاملی در مورد داستان بازی در اختیار عموم قرار نداده اما ظاهراً داستان چند سال پس از وقوع یک جنگ بزرگ کهکشانی جریان خواهد داشت. اثرات این جنگ بسیار وسیع و گسترده بوده و زمانی که شما همراه تیم پنج‌نفره قهرمان‌ها در بازی Guardians of the Galaxy می‌شوید، آن‌ها به‌سختی در کنار هم باقی ‌مانده‌اند و در عمل تعدادی مزدور عادی با اهداف نیمه مشترک هستند که همین یکسان بوده خواسته‌هایشان آن‌ها را کنار هم نگه داشته است. به‌مرور به دلیل شروع یک فاجعه ناخواسته توسط آن‌ها، اتفاق‌های ناگواری به‌صورت زنجیروار رخ می‌دهد که برای درست کردن هرکدام، این گروه باید عازم سفری پرمخاطره به اعماق کهکشان شوند تا خرابکاری خودشان را جبران کنند.

قهرمان‌ها و کاراکترهای معرفی‌شده

استودیوهای Eidos Montreal و Square Enix برای طراحی قهرمان‌ها در بازی Guardians of the Galaxy ایده‌های زیادی از فیلم‌های دنیای مارول گرفته‌اند و چهره‌هایی آشنا و مشابه با آنچه در فیلم مشاهده کردید را دوباره خلق کرده‌اند. پیتر کوییل یا همان سلطان ستاره‌ها (Star Lord) اینجا هم رهبر گروه بوده و با ظاهری کمی متفاوت‌تر حضور دارد. Drax نابودگر همان شخصیت قدرتمند و تنومندی است که بهره هوشی کمتری داشته، Gamora خطرناک‌ترین زنی که در کهکشان پیدا خواهید کرد، Rocket دوست‌داشتنی و بامزه که قطعاً نباید او را با یک راکون اشتباه بگیرید و در نهایت مرد درختی جذاب و آرام داستان که Groot نام دارد و شاید به‌یادماندنی‌ترین کاراکتر این گروه پنج‌نفره باشد.

به‌جز این چهره‌های آشنا که همگی آن‌ها را در فیلم ملاقات کرده‌اید، استودیو سازنده کاراکترهای جدید دیگری را هم معرفی کرده که شامل گروه Nova Corps و همچنین یکی از بامزه‌ترین سگ‌های کل کهکشان به اسم Cosmo است. این سگ قدرت‌های ذهنی خارق‌العاده‌ای داشته و رئیس بخش امنیتی گروه Nova Corps است. نکته جالب این است که سازندگان برای طراحی انیمیشن‌های‌ این کاراکتر از حرکات یک سگ واقعی که توسط تکنولوژی موشن کپچر استخراج شده است، استفاده کرده‌اند.

یکی دیگر از کاراکترهایی که توسط استودیو سازنده در بازی Guardians of the Galaxy معرفی شده، شخصیت Him بوده که نام دیگرش Adam Warlock است. این شخصیت در توییتی توسط سازندگان به نمایش گذاشته شده و پیکری تیره از او قابل‌مشاهده است اما در داخل خود داستان‌های مارول، یک انسان با پوست طلایی‌رنگ بوده که قدرت فیزیکی زیادی دارد و حضور او در شماره سوم فیلم Guardians of the Galaxy نیز تائید شده است. آخرین کاراکتر معرفی شده Mantis بوده که همان دختر شاخک‌دار با قابلیت کنترل احساسات است و محبوبیت زیادی میان طرفداران مارول دارد.

تمامی شخصیت‌های معرفی شده در بازی Guardians of the Galaxy (به‌جز آن‌هایی که برای اولین بار حاضرشده‌اند) حس و حالی آشنا را به بازیکنان منتقل می‌کنند و از لحاظ ظاهری تنها تفاوت‌هایی جزئی با نسخه سینمایی دارند. سازندگان تلاش کردند تا دنیایی آشنا و در عین حال منحصربه‌فرد را در این عنوان ارائه دهند.

راهنمای بازی Guardians of the Galaxy

شخصیت‌های منفی

هر داستان ابرقهرمانی‌ای به یک شخصیت منفی خوب و پرعمق نیاز دارد تا بتواند مخاطب را به دنبال خود بکشد. چالش‌هایی که شخصیت‌های منفی سر راه قهرمان‌های داستان قرار می‌دهند دلیلی برای تلاش و تکاپوی آن‌ها بوده و به جذابیت کلی داستان اضافه می‌کنند. تاکنون دو شخصیت منفی جذاب برای بازی Guardians of the Galaxy معرفی شده که یکی با نام Lady Hellbender شناخته می‌شود و دیگری Grand Unifier Raker. Lady Hellbender بیشتر اهل رجزخوانی و تحریک کردن شما با صحبت کردن بوده اما در عین حال قدرت بسیاری داشته و عنوان شکارچی هیولاها را در کهکشان به خود اختصاص داده است.

چهره شرور بعدی که Grand Unifier Raker نام دارد در کتاب‌های مصور مارول به‌عنوان سخنران و صدای گروه Church of Truth معرفی شده و داخل کتاب توسط Drax به قتل می‌رسد اما در دنیای طراحی شده توسط Eidos Montreal جای مانور زیادی روی این کاراکتر وجود دارد و باید دید سازندگان تا چه حد می‌توانند این شخصیت منفی را توسعه دهند.

گیم پلی بازی Guardians of the Galaxy

با وجود اینکه هر 5 شخصیت اصلی دنیای Guardians of the Galaxy مارول در بازی حضور دارند، شما فقط کنترل رهبرشان Star Lord را در دست خواهید گرفت. تمامی تجهیزات منحصربه‌فرد و محبوب او درون بازی Guardians of the Galaxy نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد، از دو تپانچه لیزری او گرفته تا کفش‌هایی که به موتور جت مجهز هستند و ماسک معروفش که به او دید کاملی از محیط می‌دهد. به‌جز کنترل شخصیت اصلی، قسمت مهمی از گیم پلی بازی به دادن فرمان‌های مختلف به سایر اعضای تیم خلاصه می‌شود که توسط آن می‌توانید کمبوهای مرگبار و جذابی را در میدان نبرد اجرا کنید.

هرکدام از اعضای تیم سبک نبردی مخصوص به خودشان را ارائه می‌دهند. برای مثال Gamora مهارت زیادی در حملات سریع و مخفیانه دارد، Drax به دلیل قدرت بدنی بالا می‌تواند هم‌زمان چند دشمن را حریف باشد و Rocket ترجیح می‌دهد از راه دور با استفاده از سلاح‌های مرگبارش تیم را پوشش دهد. طراحی دوربین سوم شخص دید خوبی از تمامی شخصیت‌ها به شما داده و فرمان دادن به سایر اعضای تیم را ساده‌تر کرده است. با پایان هر نبرد، مقداری امتیاز و تجربه به دست خواهید آورد که توسط آن‌ها می‌توانید قابلیت‌های جدیدی برای خود و اعضای تیم باز کنید.

یکی دیگر از عناصر جذاب گیم پلی قابلیتی است که توسط آن تمامی اعضای تیم را فراخوانی کرده و برایشان سخنرانی حماسی و بامزه‌ای اجرا می‌کنید تا روحیه آن‌ها را تقویت کرده و کارایی آن‌ها را در میدان نبرد بیشتر کنید. تمامی این فرایند در کنار یک موسیقی جذاب از دهه 80 میلادی همراه خواهد بود که سطح حماسی و طنز آن را بسیار بالا می‌برد.

Guardians-of-the-galaxy-guide

تصمیم‌ها و انتخاب‌های مهم در طول بازی

علاوه بر گیم پلی مهیج و اکشن بازی که تمرکز زیادی بر همکاری تیمی و فرمان‌های مختلف دارد، یکی دیگر از اهرم‌های مهم بازی Guardians of the Galaxy انتخاب‌ها و تصمیم‌های شما و تأثیر آن‌ها در روایت داستان است. در طول پیشروی خود دیالوگ‌های متعددی را خواهید شنید که باید بین آن‌ها انتخاب کنید. هر تصمیم شما عواقبی متفاوت هم در گشت‌وگذار و هم در مبارزات خواهد گذاشت.

یکی از مثال‌های ارائه‌شده توسط استودیو سازنده، مرحله‌ای است که باید بین شخصیت Groot و Rocket یکی را به‌عنوان غنیمت به Lady Hellbender واگذار کنید تا از درون مقر اصلی‌اش یار نفوذی شما باشد. باید دید این سبک از انتخاب‌ها و تصمیم‌ها تا چه اندازه در گیم پلی دخیل هستند و چه میزان از آن‌ها را در طول بخش داستانی بازی تجربه خواهیم کرد.

آیا بازی Guardians of the Galaxy آنلاین است؟

خوشبختانه استودیو Eidos Montreal درس خودش را از انتشار ناموفق بازی Marvel’s Avengers گرفته و این بار مسیر متفاوتی را پیش گرفته است. طبق ادعای آن‌ها بازی Guardians of the Galaxy کاملاً تک‌نفره بوده و بخش داستانی آن به‌صورت آفلاین قابل‌اجرا است. این موضوع با استقبال خوبی از سمت مخاطبان روبه‌رو شده و شاید فرصتی باشد تا تجربه تلخ آخرین بازی ناموفق مارول از ذهن آن‌ها پاک شود.

موسیقی و صداگذاری

سازندگان برای بخش موسیقی و صداگذاری بازی سنگ تمام گذاشته‌اند و نه‌تنها تمامی کاراکترهای درون بازی به‌صورت حرفه‌ای صداگذاری شده‌اند، موسیقی موجود هم زیبا و درخور دنیای Guardians of the Galaxy است. بازی Guardians of the Galaxy نه‌تنها تلفیقی از عناوینی کلاسیک و لایسنس شده دهه 80 میلادی را در دل خود جای داده، بلکه یک آلبوم کاملاً اختصاصی موسیقی راک نیز برایش ساخته شده که تجربه لذت‌بخشی را برای بازیکنان به ارمغان آورد. تمامی این آهنگ‌ها هم‌اکنون در پلتفرم اسپاتیفای وجود داشته و می‌توانید نیم‌نگاهی به آن‌ها داشته باشید.

راهنمای بازی Guardians of the Galaxy

لباس‌های موجود در بازی برای کاراکترهای مختلف

قطعاً یکی از بخش‌های اصلی بازی‌های ابرقهرمانی، آیتم‌های قابل جمع‌آوری بوده که بازی Guardians of the Galaxy نیز از این قاعده مستثنا نیست. درون بازی لباس‌های زیادی برای تمامی کاراکترها وجود دارد که برخی را با پیشروی در مراحل پیدا خواهید کرد و برخی دیگر نیز به‌عنوان پاداشی برای پیش‌خرید بازی و یا استفاده از نسخه Digital Delux در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هرکدام از این لباس‌ها ظاهری تازه به کاراکترها و ابرقهرمان‌های محبوب شما می‌دهد که جمع‌آوری آن‌ها را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. گرافیک واقع‌گرایانه و چشم‌نواز بازی که درخور نسل جدید است هم این ظاهر متفاوت را با زیبایی هر چه تمام‌تر به رخ شما خواهد کشید.

سیستم مورد نیاز Guardians of the Galaxy

با توجه به جدیدترین به‌روزرسانی‌ها در پلتفرم استیم، بازی محافظان کهکشان حجم خوبی از سیستم شما را به خودش اختصاص خواهد داد. برای فایل‌های نصب به 150 گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت و زمانی که نصب به پایان رسید این حجم به 32 گیگابایت کاهش پیدا خواهد کرد. سازندگان سیستم مورد نیاز Guardians of the Galaxy را به شرح زیر اعلام کرده‌اند:

حداقل سیستم مورد نیاز :

  1. سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  2. پردازنده: AMD Ryzen 5 1400/ Intel Core i5-4460
  3. حافظه RAM: 8 گیگابایت
  4. کارت گرافیک: Nvidia Gefore GTX 1060/ AMD Radeon RX 570
  5. دایرکت ایکس: نسخه 12
  6. فضای موردنیاز برای نصب: 150 گیگابایت (ترجیحاً SSD)

سیستم پیشنهادی :

  1. سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  2. پردازنده: AMD Ryzen 5 1600/ Intel Core i7-4790
  3. حافظه RAM: 16 گیگابایت
  4. کارت گرافیک: Nvidia Gefore GTX 1660 Super/ AMD Radeon RX 590
  5. دایرکت ایکس: نسخه 12
  6. فضای موردنیاز برای نصب: 150 گیگابایت (ترجیحاً SSD)

سخن نهایی

در این مطلب تمام آنچه از بازی Guardians of the Galaxy را می‌دانستیم به‌طور اجمالی بررسی کردیم. باید دید در زمان انتشار، بازی تا چه اندازه می‌تواند انتظارها را برآورده کرده و تجربه تلخ عنوان قبلی منتشرشده توسط استودیو Eidos Montreal را از خاطر مخاطبان پاک کند. با توجه به جزییات ارائه‌شده تا به امروز، می‌توان به این بازی امیدوار بود و انتظار داشت که عنوان جذاب دیگری را در دنیای بزرگ مارول شاهد باشیم.

بازی Guardians of the Galaxy قرار است در تاریخ 26 اکتبر سال 2021 (4 آبان 1400) برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Guardians of the Galaxy آنلاین است؟

خیر این بازی کاملاً تک‌نفره بوده و به‌صورت آفلاین قابل‌اجرا است.

۱
آیا در بازی Guardians of the Galaxy کاراکترهای مختلفی را کنترل می‌کنید؟

خیر. در این بازی فقط کنترل رهبر گروه، Star Lord، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۲
بازی Guardians of the Galaxy برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

این بازی برای پلتفرم‌های PC و نسل جدید و قدیم Xbox و PlayStation منتشر خواهد شد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    محمد مهدی دشتی

    مهمان

    سلام و خدا وقت بررسی عالی بود. بازی امروز منتشر شده کی فایلش رو قرار می دید؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به محمد مهدی دشتی

      دبیر محتوا

      به محض کرک شدن قرار میگیره