Marvels-Avengers
یحیی رحیمی

عملکرد ضعیف Marvel’s Avengers باعث ضرر 62 میلیون دلاری Square Enix شد

یحیی رحیمی 17 آبان 1399 بدون دیدگاه
610 بازدید

بازی Marvel’s Avengers روی کاغذ یک عنوان بی‌نظیر به چشم می‌آید و با توجه به بودجه بسیار بالایش، یکی از IP های پرخرج سال به‌حساب می‌آید که به دلیل استفاده از برند مارول، هیجان زیادی در مورد آن وجود دارد. تمامی این ویژگی‌ها باعث موفقیت بازی نشده و این اثر نه‌تنها سودی به‌حساب شرکت Square Enix واریز نکرده، بلکه ضرر هنگفتی هم به آن وارد کرده است.

چند ماه پیش، ‌اخطارهایی در مورد عملکرد بازی Marvel’s Avengers داده شد و تعدادی از منتقدان آن را Anthem جدید می‌نامیدند. عرضه بازی با فروش 3 میلیون نسخه‌ای روبه‌رو شد که رقم مناسبی به شما می‌رود اما مشکلات نسخه PC و باگ‌های آزاردهنده آن و به تأخیر انداختن عرضه بسته‌های الحاقی به سال آینده میلادی، باعث شد که ماهیت اصلی بازی به‌عنوان یک سرویس آنلاین، زیر پا گذاشته شود و میزان کاربران آنلاین آن در طول هفته‌های پس از انتشار افت زیادی داشته باشد.

بر اساس گفته David Gibson، شرکت Square Enix بیش از 6.5 میلیارد ین ژاپن برابر با 63 میلیون دلار در شاخه HD Games ضرر خورده است. عامل اصلی این ضرر، بازی Marvel’s Avengers بوده که هزینه ساخت آن بیش از 100 میلیون دلار بوده و فروش 3 میلیون نسخه‌ای، نتوانسته میزان بودجه خرج شده برای بازی را هم تأمین کند. این در حالی است که تیم مدیریتی، انتظار فروش بسیار بالایی از بازی داشته‌اند و انتظارات آن‌ها برآورده نشده است. به‌زودی متن کنفرانس مالی منتشر خواهد شد و دید بهتری از تصمیم استودیو پیدا خواهیم کرد.

چنین ادعایی دور از باور نیست زیرا که Square Enix از ماه سپتامبر تابه‌حال در مورد میزان فروش بازی صحبت نکرده و این اولین بار است که در مورد آن می‌شنویم. سؤال اصلی آن است که روند پیشرفت بازی از حالا به بعد چطور خواهد بود و آیا انتظار مدیران برآورده خواهد شد یا خیر؟ نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.