بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy
هادی اسماعیل‌زاده

چرا استارلرد تنها شخصیت قابل بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy است؟

هادی اسماعیل‌زاده 4 شهریور 1400 بدون دیدگاه
581 بازدید

اواخر سال 2021، با بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy دوباره سری به داستان‌های ابرقهرمانی جهان مارول خواهیم زد. اگرچه بازی تا حدودی از جهان سینمایی مارول الهام گرفته است، بااین‌وجود پیوستگی و جهت هنری خاص خود را دارد. علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسید بازی برنامه‌هایی برای بخش چندنفره داشته باشد، با این حال با یک عنوان تک‌نفره طرف هستیم. وقتی مشخص شد که فقط می‌توان در نقش «استارلرد» Star-Lord بازی کرد و نه سایر نگهبانان، بسیاری تعجب کردند زیرا مفهوم تعویض شخصیت Guardians روی کاغذ بیهوده به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد انتخاب این سیستم، با قرار دادن بازیکن در یک نقش خاص ارتباط داشته است.

ژان فرانسوا دوگاس (Jean-François Dugas)، مدیر نوآوری ارشد بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، در گفتگو با سایت VG247، در مورد این تصمیم به تفصیل صحبت کرد. در حالی که او درک می‌کند که چرا مردم این ایده را عجیب می‌دانند، در عین حال به روشی اصلی برای قرار دادن بازیکنان در یک موازنه اشاره می‌کند؛ موازنه‌ای که بین رهبری نگهبانان و نحوه ارتباط بین اعضای گروه شکل می‌گیرد. تیم توسعه بازی می‌خواهد که شما پیوسته احساس کنید اطرافتان را اعضای گروه و شخصیت‌پردازی‌های عمیق آن‌ها احاطه کرده است و در عین حال باید با موقعیت‌های مختلفی که سر راهتان قرار می‌گیرد، دست‌وپنجه نرم کنید.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy مارول

کارگردان بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy از دلایل این تصمیم می‌گوید

در ادامه صحبت‌های دوگاس را در این خصوص می‌خوانید:

Jean-Francois-Dugasمانند زندگی واقعی، وقتی گروهی از افراد با هم کار می‌کنند، با شخصیت‌های مختلف و نظرات متفاوت روبرو می‌شوید؛ شما افرادی با رهبری ذاتی و ذهنی قوی خواهید داشت و وقتی شما یک رهبر هستید، این بدان معنا نیست که مردم همیشه با رأی شما موافق هستند. شما باید به عنوان فردی عمل کنید که می‌تواند مردم را به سمت یک هدف مشترک جلب کند. ما می‌خواستیم در عین لذت‌بخش کردن این موضوع، به اهمیت آن نیز توجه کنیم.

 

ما واقعاً از این جهت‌گیری خوشحال شدیم. شخصیت‌های استارلرد، گامورا، راکت، دراکس و گروت با شخصیت‌پردازی خود نمود پیدا می‌کنند. ما می‌خواستیم بازیکنان در مرکز این پویایی باشند؛ بنابراین این سؤال مطرح شد که “اگر بازیکنان در نقش یکی از نگهبانان باشند، چه؟ اگر ما آنها را در نقش به اصطلاح رهبر بگذاریم و بگذاریم آن‌ها تصمیمات بزرگ را بگیرند، چه؟ اگر بازیکنان نیاز به سروکله زدن با رفتارهای غیرمنتظره گروه داشته باشند، چطور؟

 

این برداشت منحصربه‌فرد به ما اجازه داد تا ماجراجویی‌ای را ایجاد کنیم که در آن شما دائماً احساس می‌کنید که توسط محافظان احاطه شده‌اید. آن‌ها نه‌تنها در اطراف شما هستند و مدام غر می‌زنند بلکه می‌توانید از توانایی‌های آن‌ها در مبارزات و سایر لحظات بازی استفاده کنید. آنها زنده هستند و نقش خود را در تمام جنبه‌های بازی ایفا می‌کنند. به عنوان یک بازیکن واقعاً احساس می‌کنید که وقتی در کنار آن‌ها هستید، در واقع یکی از خود آن‌ها هستید.

دوگاس، کارگردان بخش نوآوری بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، در ادامه افزود:

پذیرفتن این تصور که ما به اصطلاح رهبر این گروه از آدم‌های ناسازگار هستیم، به ما اجازه داد تا مفهوم انتخاب و پیامدهای خود را مطرح کنیم. شما باید تصمیم‌هایی بگیرید که بر نحوه انجام این ماجراجویی تأثیر می‌گذارد. مسلماً این یک ماجراجویی بزرگ برای همه است اما نحوه تجربه آن، از بازیکن به بازیکن دیگر متفاوت است. بازی در نقش استارلرد واقعاً قدرت‌بخش، جذاب و فراگیر است. این بهترین راهی بود که برای روایت یک داستان واقعی از Guardians در اختیار داشتیم. این حرکت توسط بسیاری از مردم به عنوان یک حرکت جسورانه شناخته شد اما چشم اندازی که دنبال می‌کند، هیجان‌انگیز است.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy قرار است 26 اکتبر مصادف با 4 آبان 1400 بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ (از طریق استریم ابری)، کامپیوتر و گوگل استیدیا منتشر شود.

منبع: GAMINGBOLT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.