رتبه‌ بندی بازی های شرکت Remedy از بدترین تا بهترین
علی ناجی مقدم

رتبه‌ بندی بازی های شرکت Remedy از بدترین تا بهترین

علی ناجی مقدم 5 آبان 1400 بدون دیدگاه
2,888 بازدید

صنعت بازی‌های ویدیویی مملو از استودیوهای بزرگ و کوچک است که همگی در تلاش برای ساخت عناوین موفق و کسب محبوبیت از جانب مخاطبان هستند. هرچه یک استودیو شاهکارهای بیشتری خلق کند، سطح انتظار طرفداران از آن‌ها بالاتر رفته و چالش بیشتری سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد. یکی از استودیوهای محبوب و متفاوت در صنعت بازی‌سازی، استودیو Remedy Entertainment بوده که به دلیل ارائه مکانیک‌هایی متفاوت در گیم پلی و سبک انقلابی آن در کنار روایت داستانی عمیق در بازی‌هایش، به‌سرعت محبوبیت زیادی کسب کرد. همراه رتبه بندی بازی های شرکت Remedy باشید.

رتبه بندی بازی های شرکت Remedy

هرچند این استودیوی کم‌کار از زمان تأسیسش در سال 1995 تا به امروز، فقط 9 بازی را روانه بازار کرده، اما میان این عناوین، شاهکارهایی خلق شده‌اند که فارغ از زمان، محبوبیتشان را حفظ و همچنان نیز در ذهن طرفداران باقی مانده‌اند. خصوصاً که برخی از این بازی‌ها، روایت داستانی فوق‌العاده‌ای داشته که تجربه آن برای هر شخصی می‌تواند لذت‌بخش باشد. در این مقاله، تمام 9 بازی ساخته‌شده توسط استودیو Remedy را بر اساس محبوبیت رتبه‌ بندی کرده و بررسی کوتاهی از هرکدام خواهیم داشت.

رتبه بندی بازی های Remedy

9- Agents of Storm

مطلب رتبه بندی بازی های Remedy را با عناوینی کمتر شناخته شده شروع می‌کنیم. این بازی ابتدا به‌صورت انحصاری برای سیستم‌عامل iOS در سال 2014 منتشر شد و به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفت. سبک بازی استراتژیک بوده و شباهت‌های زیادی به‌عنوان محبوب Clash of Clans دارد که در آن ساخت‌وساز پایگاه، جمع‌آوری منابع و پیشروی در تکنولوژی و ارتقا نیروها عناصر اصلی گیم پلی بودند. این بازی قرار بود بعد از مدتی برای گوشی‌های اندرویدی هم در دسترس قرار بگیرد اما به دلیل شکست سخت آن در بازار بازی‌های موبایل، این اتفاق هرگز رخ نداد.

بسیاری از بازیکنان، تفاوت خاصی در گیم پلی این بازی با سایر عناوین استراتژیک ندیدند و کلیشه‌ای بودن آن را نکته‌ای منفی می‌دانستند. همچنین تمرکز اضافی Agents of Storm روی پرداخت‌های درون بازی بسیاری را خشمگین کرده بود که همین موارد باعث شد سرورهای بازی در سال 2017 برای همیشه خاموش شوند.

Death-Rally-Remake

8- Death Rally Remake

بازسازی عنوان محبوب Death Rally توسط استودیو Remedy، روح تازه‌ای به آن بخشید و توانست ژانر تلفیقی مبارزه ای-مسابقه‌ای را بار دیگر برای بازیکنان زنده کند. گیم پلی این بازی مانند عناوین اتومبیل‌رانی بود؛ با این تفاوت که تمامی اتومبیل‌ها به سلاح مجهز هستند تا توسط آن‌ سایر رقبا را از بین ببرند. اگر فیلم Death Race را مشاهده کرده باشید، حتما ایده کلی این بازی را درک خواهید کرد.

این بازسازی ابتدا در سال 2011 برای گوشی‌های موبایل منتشر شد و یک سال پس از آن مهمان رایانه‌های خانگی گشت. با وجود اینکه نسخه موبایل بازی نقدهای مثبت زیادی گرفت اما این سرنوشت برای نسخه PC متفاوت بود و چندان نتوانست دل طرفداران را به دست آورد. برخی از تغییراتی که در نسخه بازسازی‌شده به وجود آمده از دید بسیاری، اصالت بازی را از بین برده و آن را از نسخه اصلی‌اش متفاوت کرده بود.

Death-Rally

7- Death Rally

نسخه اصلی بازی Death Rally برخلاف نسخه بازسازی‌شده‌اش بازی محبوبی بود و در سال 1996 منتشر شد. این بازی بعد از گذشت زمان طولانی، همچنان نیز توانسته محبوبیت خودش را حفظ کند. Death Ralley در دورانی منتشر شد که بازار اتومبیل‌رانی‌های مبارزه‌ای داغ بود و عناوینی مثل Twisted Metal و Carmageddon در صدر این ژانر قرار داشتند. پورت‌های جدید بازی به ویندوز توسط استودیو Remedy در سال 2009 صورت گرفته که باعث شده امروز هم بتوانید از تجربه این شاهکار قدیمی لذت ببرید. امروزه جای خالی یک بازی آرکید مسابقه‌ای که عناصر مبارزه و جنگ‌افزار نیز در آن حضور دارد، به‌شدت حس می‌شود.

رتبه بندی بازی های Remedy

6- Alan Wake’s American Nightmare

این بازی دنباله‌ای برای یکی از موفق‌ترین عناوین ساخته شده توسط استودیو Remedy بود. بسیاری از بازیکنان از تجربه بازی جذاب ترسناک و ماجرایی Alan Wake لذت فزاینده‌ای بردند و تقاضا برای دنباله این بازی بسیار بالا بود. پاسخ استودیو Remedy ساخت عنوان American Nightmare بود تا توسط آن بتواند محتوای بیشتری از این دنیای مرموز در اختیار هواداران قرار دهد. هرچه بازی اصلی بر روی عناصر ترسناک و حس انزوا تمرکز داشت، در American Nightmare ماجراجویی و طنزی تلخ محوریت داشت و سبک روایت متفاوتی را دنبال می‌کرد. این بازی دنباله ماجراهای نویسنده محبوب را پس از وقایع بازی اصلی دنبال می‌کند. او اکنون توانست نیروهای شری که او را اسیر کرده بودند شکست دهد و حال درگیر یک ماجرای جدید شده است. American Nightmare محتوایی اضافه و مناسب برای طرفداران دوآتشه بازی محبوب Alan Wake محسوب می‌شود.

Quantum-Break

5- Quantum Break

در ادامه مطلب رتبه بندی بازی های Remedy‌ به اثری تحسین شده و جذاب می‌رسیم. بازی اکشن و ماجرایی Quantum Break در سال 2016 منتشر شد که در سبکی علمی تخیلی و با زاویه دوربین سوم شخص طراحی شده بود. بسیاری این بازی را تلفیق یک سریال تلویزیونی با بازی ویدیویی می‌دانستند زیرا سبک روایتی جذاب و متفاوت را در کنار صحنه‌های اکشن و مهیج در اختیار مخاطب قرار می‌داد. بازیکن در این بازی کاراکتری به اسم Jack Joyce را کنترل می‌کرد که قابلیت کنترل و دست‌کاری در زمان را داشت و این ویژگی را پس از یک آزمایش ناموفق برای سفر در زمان به دست آورده بود.

هرچند استودیو Remedy تلاش زیادی برای ارائه یک تجربه بی‌نقص در این عنوان کرده بود، اما نقدهای ضدونقیض زیادی به بازی وارد شد. بسیاری گیم پلی را جذاب و سرگرم‌کننده می‌دیدند اما روایت داستانی برایشان چنگی به دل نمی‌زد. با این حال Quantum Break توانست در زمان انتشار کنسول Xbox One به یکی از عناوین پرفروش این پلتفرم تبدیل شود.

Control

4- Control

اگر با سریال‌های Twin Peaks و X-Files آشنایی داشته باشید، بازی Control را می‌توان تلفیق این دو اثر دانست و به‌وضوح می‌توان عناصری از این سریال‌ها را در این عنوان مشاهده کرد. این بازی جدیدترین عنوان منتشرشده توسط استودیو Remedy بوده و از همان ابتدا، داستان مرموز و متفاوتش شما را مجذوب خواهد کرد. بازی در ساختمان ارگانی به اسم FBC که مخفف Federal Bureau of Control است، جریان دارد. این ارگان، مسئولیت رسیدگی به رویدادهای عجیب و ماوراءالطبیعه را بر عهده دارد؛ شما در نقش جدیدترین کارمند این ارگان با نام Jessie Faden بازی خواهید کرد و از همان ابتدا، درگیر رخدادهایی عجیب و متفاوت می‌شود.

ویژگی اصلی کنترل، جدای از گیم پلی اکشن و سریعش که با زاویه دوربین سوم شخص طراحی شده، سبک معماگونه، مرموز و سورئال دنیای آن است که کاملاً شما را درگیر عمق خودش می‌کند. همچنین قابلیت‌های فرابشری و استفاده از نیروی ذهن برای جابه‌جایی اشیاء از عناصر اصلی بازی Control هستند که جذابیت گیم پلی آن را به سطح بالاتری برده است.

بازی Alan Wake

 3- Alan Wake

یکی از محبوب‌ترین عناوین منتشر شده توسط استودیو Remedy، بازی Alan Wake بوده که روایتی عمیق و جذاب را در سبک ترسناک و ماجرایی به خورد بازیکن می‌دهد. شما در این بازی نقش یک نویسنده رمان‌های جنایی را بازی خواهید کرد که درگیر ماجراهای ماورایی و هولناکی می‌شود و در تلاش برای پیدا کردن همسر گمشده خود عازم یک شهر نفرین‌شده می‌رود. گیم‌پلی بازی ترکیبی از عناصر اکشن و ترسناک بوده و تمرکز زیادی بر استفاده از چراغ‌قوه برای ضعیف کردن دشمنان پلید دارد. بسیاری از صحنه‌های موجود در بازی روح و روان شما را درگیر خواهد کرد و محیط‌های ترسناک و سورئال مراحل هم این موضوع را تشدید می‌کند. عناصر Survival نیز باعث می‌شود مدیریت منابع مهم مثل گلوله یا باتری برای چراغ‌قوه اهمیت زیادی داشته باشد.

طرفداران سبک ترسناک، به‌خصوص افرادی که بیشتر ترس‌های روانی را می‌پسندند، لحظات خوشی را در داخل دنیای Alan Wake تجربه خواهند کرد. داستانی به‌یادماندنی، لحظات دلهره‌آوری که با استفاده از اتمسفر قوی شکل می‌گیرد و گیم پلی مهیج، این عنوان را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Remedy تبدیل کرده است.

بازی Max Payne 2

2- Max Payne 2: The Fall of Max Payne

شماره دوم بازی موفق Max Payne آخرین شماره از این سری بود که توسط استودیو Remedy ساخته شد و پس از آن، ساخت شماره سوم بر عهده استودیو Rockstar قرار گرفت. بازی Max Payne 2 همان داستان تلخ و تاریک بازی اول را ادامه می‌دهد و گیم پلی انقلابی و نوآورانه شوتر سوم شخص آن را هم یدک می‌کشد. به‌نوعی اگر از Max Payne لذت برده بودید، این شماره محتوای بیشتری در همان سبک و سیاق در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچند نقدهای بازی اکثراً مثبت بود، بسیاری از کوتاه بودن آن آزرده شدند و حتی امتیازهای بالای آن نیز نتوانست فروش خوبی مانند شماره اول نصیب این بازی کند.

اما با تمام این تفاسیر، آخرین قدم‌های استودیو Remedy در دنیای Max Payne منجر به خلق عنوان جذابی شده که همان گیم پلی جذاب را در کنار داستان‌پردازی تاریک و تراژدی‌اش در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و از این منظر، می‌توان آن را در همان حد و اندازه شماره اول شاهکار دانست.

رتبه بندی بازی های Remedy

1- Max Payne

و بالاخره در پایان مطلب رتبه بندی بازی های Remedy به اثری می‌رسیم که انتظارش را داشتید. اولین شماره سری Max Payne انقلابی بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد و باعث شد استاندارد جدیدی برای بازی‌های شوتر سوم شخص تعریف شود. در کنار مکانیک‌های جدید گیم پلی، داستان تاریک و تراژدی بازی نیز در این موضوع نقش مهمی ایفا کرد. Max Payne اولین بازی‌ای بود که عبارت Bullet Time را داخل یک بازی ویدیویی پیاده‌سازی کرد که همان آهسته کردن زمان و اجرای حرکات نمایشی اکشن در حین تیراندازی بود.

مدل‌های مختلفی از این مکانیک بعدتر در عناوینی مثل F. E. A. R و یا Red Dead Redemption مشاهده شد که خودش جذابیت آن را نشان می‌دهد. در Max Payne شما می‌توانستید ستاره فیلم سینمایی اکشن خودتان باشید و لحظات خارق‌العاده‌ای را در هنگام تیراندازی خلق کنید. همچنین شروع قوی داستان بازی که با به قتل رسیدن خانواده شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود بسیاری را از همان لحظه ابتدایی پای سیستم میخکوب کرد. همین موضوع عطش انتقام گرفتن را از همان ابتدا در دل بازیکن قرار می‌دهد تا همزادپنداری عمیقی با کاراکتر اصلی داشته باشد و درگیر ماجراجویی‌های او در این مسیر پرمخاطره شود.

شاید استودیو Remedy تعداد بازی‌های کمی ساخته باشد و همه آن‌ها نیز شاهکار نباشند، اما زمانی که پتانسیل کامل آن‌ها داخل یک بازی نمایان می‌شود، می‌توانید ببینید که خلق شاهکارهای هنری در قالب بازی‌های ویدیویی برای آن‌ها امری عادی است. این استودیو چند عدد از بهترین و متفاوت‌ترین بازی‌های تاریخ را ساخته که نه‌تنها در گیم پلی انقلابی ظاهر شدند، بلکه روایت داستانی آن‌ها نیز از عمق بالایی برخوردار بود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

استودیو Remedy تا به امروز چند بازی منتشر کرده است؟

این استودیو 9 عنوان را در کارنامه خود دارد.

۱
آیا استودیو Remedy برای پلتفرم موبایل نیز بازی ساخته است؟

بله. تعدادی از بازی‌های ساخته شده توسط آن‌ها مانند Death Rally و Agents of Storm برای گوشی‌های موبایل منتشر شده‌اند.

۲
بهترین بازی استودیو Remedy کدام است؟

شماره اول بازی Max Payne

۳
آیا استودیو Remedy ساخت شماره سوم بازی Max Payne را بر عهده داشت؟

خیر. ساخت این بازی توسط استودیو Rockstar صورت گرفت و Remedy در آن نقشی نداشت.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.