فیل اسپنسر ایکس باکس
مبین نعمت‌اللهی

فیل اسپنسر: ایکس باکس علاقه‌ای به حضور در عرصه‌ی واقعیت‌ مجازی ندارد

مبین نعمت‌اللهی 29 مهر 1400 بدون دیدگاه
135 بازدید

فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمی مایکروسافت، ایکس باکس در گفت‌و‌گویی در رویداد WSJ Tech Live وال‌استریت ژورنال از عدم تمایل این برند به حضور در عرصه‌ی سخت‌افزار‌های مرتبط با واقعیت‌‌ مجازی خبر داد.

در زمان برگزاری رویداد WSJ Tech Live، آقای فیل اسپنسر در خطاب به سوال یکی از بینندگان مبنی بر آنکه تجربیات بر بستر واقعیت ‌مجازی به‌عنوان نقطه‌ای متمایز میان پلی استیشن و ایکس باکس شناخته می‌شود، پاسخ داد کارهایی که در زمینه‌ی فناوری‌های همه‌جانبه در حال انجام است را رصد و از پیشرفت‌های حاصله قدردانی می‌کند، اما هنوز علاقه‌ای از جانب تیم ایکس باکس به ساخت هدست‌های واقعیت ‌مجازی یا همان VR وجود ندارد و تنها بستر نرم‌افزاری در کانون توجه این برند قرار دارد. ایشان در ادامه‌ی سخنان خود اعلام کرد:

Phil Spencerما از معتقدان سرسخت به بستر نرم‌افزاری و‌ دستگاه‌‌های وابسته به رابط‌کاربری آن‌ها هستیم. درحال‌حاضر، ما بیشتر تمرکزمان را بر روی بخش‌های نرم‌افزاری معطوف کرده‌ایم. زمانی که به ارتباطات همه‌جانبه میان بازی‌کنندگان و جامعه‌ای یکپارچه فکر می‌کنیم، اهدافی از یک سرمایه‌گذاری مطمئن پیش‌رویمان ظاهر می‌شود. سخت‌افزار و دستگاه‌های عرضه شده بر بستر واقعیت‌ مجازی را دنبال کرده و با بسیاری از بازی‌کنندگان این پلتفرم‌ها در‌ ارتباط هستیم. با متخصصان و افراد خبره، سخت‌افزار مناسبی را بر بستر ویندوز تدارک دیده‌ایم و با بسیاری از شرکای خود در‌ این رابطه صحبت می‌کنیم.

ایکس باکس واقعیت مجازی

محرومیت کنسول ایکس باکس از دنیای واقعیت مجازی

آقای فیل اسپنسر ضمن قدردانی از تلاش سونی در عرصه‌ی واقعیت‌ مجازی در ادامه‌ی سخنان خود اذعان کرد:

خلاقیت سخت‌افزاری که هم‌اکنون در حال انجام است فوق‌العاده بوده و من بر این باورم که همین امر مقیاس بهتری را در طولانی‌مدت پیش‌رویمان می‌گذارد. همانطور که شما می‌دانید، من از تلاش‌ها و اقدامات سونی، آکیولوس و والو در زمینه‌ی تجربیات واقعیت ‌مجازی، VR به‌شدت قدردانی می‌کنم. تعداد بالایی از بازی‌کنندگان وجود دارد که ساعت‌ها به بازی با سخت‌افزار واقعیت‌ مجازی مشغول شده و کارهای فوق‌العاده‌ای مبتنی بر این بستر انجام می‌دهند. اما بله..

ما همچنان به‌عنوان یک شرکت متمرکز بر تجهیزات نرم‌افزاری باقی خواهیم ماند.

آقای اسپنسر در نوامبر سال 2019 با ارائه‌ی اظهاراتی از عملکرد دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت ‌مجازی انتقاد کرده بود. ایشان پلتفرم‌های VR را منزوی نامید و از دید او عملکرد این بستر با تجربیات سرگرم‌گننده همگانی میان مردم‌ و بازی‌کنندگان تطابقی ندارد. به‌خصوص زمانی که صحبتی از مشتریان ایکس باکس مطرح می‌شود، برخلاف متقاضیان و دارندگان کنسول‌های پلی استیشن، هیچ‌کس به تجربیات واقعیت‌ مجازی علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

اظهاراتی که چندی بعد رئیس وقت Xbox آن را تصحیح و عنوان کرد علاقه دارد تا صنعت بازی‌های ویدئویی را در زمینه‌های مختلف پیشگام ببیند، اما واقعیت‌ مجازی یکی از چند اهداف حال‌حاضر ایکس باکس نخواهد بود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.