علی ناجی مقدم

خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2

علی ناجی مقدم 22 شهریور 1400 بدون دیدگاه
4,364 بازدید

کنسول محبوب پلی‌ استیشن 2، پرفروش‌ترین کنسول تاریخ محسوب می‌شود و هنوز هم یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی میان طرفداران بازی‌های ویدیویی است، چراکه خاطرات شیرین و به‌یادماندنی زیادی از آن دوران طلایی برایشان ساخته که شاید هرگز تکرار نشوند. تنوع و گستردگی عناوین این کنسول در آن زمان، یکی از عوامل موفقیتش نسبت به سایر کنسول‌های هم‌رده مانند Xbox یا GameCube به‌حساب می‌آمد. در این مطلب قصد داریم 25 عنوان از برترین بازی‌ های پلی‌ استیشن 2 را معرفی کنیم.

برترین بازی های پلی استیشن 2

کنسول پلی استیشن 2 آغازگر مجموعه‌ها و بازی‌هایی شد که برای همیشه در یاد و خاطر عاشقان بازی‌های ویدیویی باقی ماند. اینکه بخواهیم بهترین بازی‌های این پلتفرم را در یک لیست 25 عددی خلاصه کنیم کار سختی است اما سعی شده عناوین این لیست با توجه به اثرگذاری آن‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی، نوآوری و محبوبیت میان طرفداران انتخاب شود. همراه ما باشید تا خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2 را معرفی کنیم.

بازی Bully

25- Bully

بسیاری در زمان انتشار این بازی، قضاوت نادرستی از آن داشتند که بسیاری از این افراد را والدین نگران تشکیل می‌دادند. سابقه استودیو سازنده بازی، Rockstar که سری Grand Theft Auto را در کارنامه‌اش داشت منجر به شکل‌گیری این تفکر شد که بازی Bully درواقع همان GTA است اما کاراکترهای آن از بچه‌های دبیرستانی تشکیل ‌شده‌اند؛ اما هرکسی که این بازی را تجربه کرده باشد، می‌داند که چنین چیزی درست نیست و Bully یک بازی سرگرم‌کننده بوده که عناصری از طنز هم در آن حضور دارد.

تجربه قدم زدن در جامعه دبیرستانی و روبه‌رو شدن با چالش‌های آن‌ها در کنار گیم پلی‌ای که از عناصر Sand Box سری GTA قرض گرفته‌شده بود، این بازی را به یکی از برترین بازی های  پلی‌ استیشن 2 استودیو Rockstar در کنار GTA تبدیل کرد. شایعات زیادی مبنی بر ساخت قسمت دوم Bully پخش‌شده اما هنوز هیچ ادعای رسمی‌ای از طرف Rockstar برای این امر بیان‌ نشده است.

برترین بازی های پلی استیشن 2

24- Katamari Damacy

پلتفرم پلی‌ استیشن 2 خانه بسیاری از بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیوهای ژاپنی بود و در میان این عناوین، بازی Katamari Damacy یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شد. این بازی که با بودجه‌ای بسیار محدود تولید شده بود به دلیل قیمت کم آن و گیم پلی‌ای نوآورانه به‌سرعت هواداران زیادی را به دست آورد. بازیکن در Katamari باید یک توپ بزرگ را به وجود آورد و بچرخاند که این توپ از هر چیزی می‌تواند تشکیل شود. (یک گلوله برفی بزرگ را در نظر بگیرید که به‌جای برف، هر چیزی می‌تواند آن را شکل دهد) ابتدا توپی کوچک در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد که با هدف ساخت بزرگ‌ترین توپ باید آن را در محیط بازی حرکت دهد.

دقایق ابتدایی بازی اشیاء ساده‌تری را جذب می‌کنید اما به‌مرور حیوانات، اتومبیل‌ها و حتی ساختمان‌ها هم بخشی از این توپ عظیم شما خواهند شد. همین سادگی Katamari Damacy آن را به‌شدت اعتیادآور می‌کرد و به لطف موسیقی جذابش، سرگرم‌کننده بودن بازی دوچندان می‌شد که درنهایت آن را به یکی از جواهرهای ارزشمند پلتفرم پلی‌ استیشن 2 تبدیل کرد.

برترین بازی های پلی استیشن 2

23- SSX Tricky

این عنوان را می‌توان بهترین بازی اسنوبرد سواری در کنسول پلی‌ استیشن 2 دانست. باوجوداینکه شماره سوم این بازی نیز منتشر شد اما نسخه Tricky بازی برتری‌های نسبی بیشتری داشت. این نسخه که یک سال بعد از عنوان اصلی منتشر شد تمامی عناصر بازی اصلی را بهبود داد و فوت‌وفن‌های زیادی را در قالب Uber Tricks به بازی اضافه کرد که در زمان خود بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بودند. مسابقات اسنوبرد سواری در این بازی به‌قدری آدرنالین را در بازیکنان تزریق می‌کرد که باعث می‌شد ساعت‌ها آن را به‌تنهایی یا در کنار دوستان خود ادامه دهند و سرگرم شوند. همچنین طراحی مراحل و پیست‌ها، حرکات نمایشی و موسیقی پرانرژی بازی این عنوان مسابقه‌ای را به یکی از برترین بازی‌های زمان خود در پلتفرم پلی‌ استیشن 2 تبدیل کرد.

برترین بازی های پلی استیشن 2

22- Kingdom Hearts II

باوجوداینکه مجموعه Kingdom Hearts بیش از دو دهه است که مهمان بازیکنان جهان بوده، هنوز بسیاری معتقد هستند که این سری نباید موفق می‌شد و آن‌قدر حضور پررنگی در صنعت بازی‌های ویدیویی می‌داشت. تلفیق عناصر بازی‌های Final Fantasy با متعلقات فانتزی مربوط به شرکت دیزنی شاید امری احمقانه به نظر می‌رسید. شماره اول بازی ساختار مناسبی را ارائه کرد و داستانی پرعمق و گیرا را به خورد بازیکنان داد، همچنین سیستم مبارزات در سبک نقش‌آفرینی با زاویه دوربین سوم شخص از دیگر نوآوری‌های این بازی بود اما مشکلات زیادی را به همراه داشت. خوشبختانه در شماره دوم بازی، بسیاری از این مشکلات برطرف شد و کاراکترهای معروف بسیار زیادی از دنیای دیزنی به بازی اضافه شدند، شخصیت‌هایی مانند دانلد داک، گوفی و یا حتی شیرشاه. هرچند این بازی هم بی‌نقص نیست اما همچنان می‌توان آن را یکی از برترین بازی های پلی‌ استیشن 2 دانست.

Dragon Quest

21- Dragon Quest VII: Journey of the Cursed King

این سری که هم‌اندازه سری Final Fantasy قدمت دارد، هیچ‌وقت محبوبیت هم‌اندازه‌ای با آن را در جوامع غربی کسب نکرد؛ اما زمانی که استودیو Square Enix عنوان جدیدی را در این سری با نام Journey of the Cursed King معرفی کرد، ورق برگشت و بازیکنان در غرب هم با نام این عنوان آشنا شدند، علتش هم این بود که این شماره از بازی در تمامی عناصرش پابه‌پا با Final Fantasy قدم برداشت و هیچ‌چیزی کمتر از آن برای ارائه نداشت. با وجود داستان کلیشه‌ای و عناصر نقش‌آفرینی کلاسیک، موفقیت Dragon Quest VII غیرقابل‌انکار است و همان چیزی را که بازیکنان از یک بازی نقش‌آفرینی انتظار داشتند را به آن‌ها هدیه داد. علاوه بر محیط‌های کاملاً سه‌بعدی، سیستم مبارزات مهیج در کنار یکی از بهترین گرافیک‌های آن نسل باعث شد این بازی محبوب دل دارندگان کنسول پلی‌استیشن 2 شود.

برترین بازی های پلی استیشن 2

20- Guitar Hero 2

این بازی در زمان طلوع سبک جدید عناوین موزیکال وارد بازار شد و بر پایه‌هایی که شماره اول آن ساخته بود، بنای محکم و جذابی را ساخت که آن را به یکی از محبوب‌ترین عناوین موزیکال زمان خودش تبدیل کرد. استودیو Harmonix علاوه بر بهبود عناصر متعدد گیم پلی، حالت‌های مختلفی را نیز به بازی اضافه کرد و همچنین تکنیک‌های واقعی گیتار زدن را در اختیار بازیکن قرار داد که گیم پلی را برای آن‌ها ساده‌تر و روان‌تر می‌کرد.

این امر نکته مثبتی به‌حساب آمد چراکه آهنگ‌های بسیار سخت‌تری نیز به لیست آهنگ‌های بازی برای افرادی که دنبال چالش بودند، اضافه‌شده بود. تمامی این آهنگ‌ها نیز کیفیت مناسبی داشتند و بالا رده محسوب می‌شدند تا بازیکن علاوه بر لذت بردن از مکانیک‌های گیم پلی، گوش‌هایش نیز اوقات خوشی را سپری کنند. هرچند شماره‌های آتی این سری تجربیات بسیار لذت‌بخش‌تری را برای بازیکنان رقم زدند اما شروع حرکت در این مسیر موفقیت قطعاً با شماره دوم بازی در کنسول پلی‌ استیشن 2 بود.

Devil May Cry 3

19- Devil May Cry 3: Dante’s Awakening

بهترین کاری که یک استودیو بعد از ارائه یک دنباله ناموفق می‌تواند انجام دهد، این است که قطعات مختلف و عناصر موفق بازی اصلی را جمع‌آوری کرده، بهینه‌سازی کند و دوباره به هم متصل کرده تا یک بازی بی‌نقص ارائه دهد و از هواداران دلجویی کند. این دقیقه همان کاری بود که استودیو Capcom بعد از عدم موفقیت شماره دوم سری محبوب Devil May Cry انجام داد و بازی Devi May Cry 3: Dante’s Awakening را معرفی کرد که تا به امروز هم یکی از بهترین شماره‌های این سری محبوب و مهیج به‌حساب می‌آید.

گیم پلی سریع، اکشن و چالش‌برانگیز در کنار روایت داستانی مناسب و شخصیت‌های به‌یادماندنی، این بازی را در مسیری درست و استوار به سمت موفقیت قرار داد. پیشروی بازیکن و باز کردن قابلیت‌ها و سلاح‌های جدید کاراکتر Dante از دیگر عناصر اعتیادآور این عنوان به‌حساب می‌آمد.Capcom یک سال بعد نسخه ویژه این بازی را نیز منتشر کرد که علاوه بر تغییراتی در گیم پلی، برادر قدرتمند شخصیت اصلی بازی با نام Vergil را نیز به آن اضافه کرد. قطعاً این بازی از ذهن دارندگان PS2 پاک نخواهد شد و برای همیشه یکی از خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2 خواهد ماند.

خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2

18- Tony Hawk’s Pro Skater 3

قطعاً نمی‌توان لیستی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 2 تهیه کرد و نامی از Tony Hawk در آن نبرد. شماره سوم این بازی اولین بار وارد پلتفرم پلی‌استیشن 2 گردید و از قدرت سخت‌افزاری آن نهایت استفاده را کرد تا تغییرات زیادی را هم در گرافیک و هم در گیم پلی ارائه دهد. مهم‌ترین تغییر، طراحی مراحل بازی بود و محیط‌های متعدد و با جزییات تری در بازی حضور پیدا کرد که بازیکنان می‌توانستند در آن روی اسکیت بورد‌های خود گشت‌وگذار کرده و به حرکات نمایشی بپردازند.

همچنین تغییرات بزرگی که در گیم پلی بازی ایجاد شد باعث اجرای روان‌تر بازی و خلق ساده‌تر حرکات نمایشی توسط بازیکنان گردید که جهش بزرگی نسبت به شماره‌های قبلی بازی به‌حساب می‌آمد. همین پایه‌گذاری قوی در شماره سوم باعث شد که شماره‌های بعدی این سری نیز بر مبنای این بنیان قوی، مراحل بزرگ‌تر و مکانیک‌های جدیدتری را ارائه دهند. موفقیت سری Tony Hawk را می‌توان مدیون شکوفایی‌اش در کنسول پلی‌ استیشن 2 دانست.

Silent Hill 2

17- Silent Hill 2

در کنار سری محبوب Resident Evil، نام آشنای Silent Hill نیز به تعریف استانداردهای جدید از بازی‌های ترسناک و سبک بقا کمک شایانی کرد. شماره دوم این بازی یکی از اولین بازی‌هایی بود که برای کنسول پلی‌استیشن 2 معرفی شد و نقدهای ضدونقیض زیادی برای آن بیرون آمد. این بازی که در یک شهر خیالی به اسم Silent Hill جریان داشت، تمرکز بیشتری در ایجاد ترس روان‌شناختی در بازیکن داشت تا چیزهای مثل زامبی‌های سری Resident Evil. در این بازی، فرار کردن گاهی بهترین تاکتیک بود که باعث حضور دائمی حس ترس القاشده به بازیکن به دلیل حضور دشمنان در دوردست را می‌شد. همچنین روایت داستانی بازی نیز از دیگر دلایل موفقیت آن در دوران طلایی پلی‌استیشن 2 به‌حساب می‌آمد. بدون شک سایلنت هیل 2 جزو برترین بازی های پلی استیشن 2 قرار دارد.

خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2

16- Sly 2: Band of Theives

اگر بخواهیم یک بازی پلتفرمر موفق را در این لیست معرفی کنیم، قطعاً اشاره به اسم Sly Cooper رخ خواهد داد هرچند که چندان به آن مانند سایر پلتفرمرها توجه نشده است. این سری بازی‌ها بسیار سرگرم‌کننده بوده و مخصوصاً شماره دوم آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. این شماره با توجه به عناصر کلاسیک اصلی بازی اول، سایر محورهای آن را نیز بهبود داده تا به یک بازی کامل تبدیل شود. در این بازی شما باید تیم جذاب خود را در دزدی‌های متعددی همراهی کنید. طراحی متنوع مراحل، گیم پلی اعتیادآور پلتفرمر و سه کاراکتر قابل بازی که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند همگی جذابیت این عنوان را دوچندان می‌کنند. یکی از کاراکترها سلطان مخفی‌کاری است، دیگری جنگجو بوده و آخرین نفر هم یک هکر خبره است. سبک و سیاق کارتونی گرافیک بازی نیز سطح سرگرم‌کننده بودن بازی را چند مرتبه بالا می‌برد.

Socom II

15- SOCOM II: U.S Navy SEALS

این بازی را می‌توان پیشگام بازی‌های آنلاین شوتر در دوران پلی‌ استیشن 2 دانست. میراث این بازی به‌تنهایی دلیل مناسبی برای حضورش در این لیست خواهد بود. بااین‌حال، نه‌تنها SOCOM II بخش آنلاین جذاب و اعتیادآوری داشت، بخش داستانی آن نیز گیم پلی‌ای مهیج، تاکتیکی و متفاوت را به بازیکن ارائه می‌داد. این موضوع به دلیل اینکه برای مدتی طولانی سرورهای آنلاین بازی خاموش بود به حفظ محبوبیت آن کمک کرد. سبک شوتر همواره گیم پلی‌ای سریع‌تر نسبت به سایر ژانرها داشته و SOCOM II نیز از این قاعده مستثنا نیست و باعث می‌شود که چه در دوران اوج خودش در کنسول پلی‌ استیشن 2 و چه امروز، قدیمی نشود.

برترین بازی های پلی استیشن 2

14- ICO

بخشی از دوران طلایی بازی‌های ویدیویی کنسول پلی‌استیشن 2 با دو عنوان منتشر شده توسط تیم خلاق Fumito Ueda تعریف می‌شود، دو بازی Shadow of the Colossus (که جایگاه بالاتری در این لیست دارد) و ICO. بازی دوم ماجراهای پسری با کلاه‌خود شاخ‌دارش را روایت می‌کند که تلاش دارد پرنسس خود را از یک هزارتوی پررمزوراز و خطرناک نجات دهد. با وجود فروش نه‌چندان بالای این بازی در زمان انتشار، سوژه‌های زیادی در جهت ساخت بازی‌های سینمایی در صنعت را به سازندگان داد. تعداد زیادی از جنبه‌های بازی مانند موتور و زاویه دوربین آن شاید خیلی قدیمی و تاریخ‌مصرف گذشته باشد، اما سبک هنری و داستان‌پردازی آن‌همچنآن‌هم رده‌بالا محسوب می‌شود.

برترین بازی های پلی استیشن 2

13- Burnout 3: Takedown

شاید این شماره از بازی را همچنان بتوان بهترین این سری دانست. شماره سوم بازی تغییراتی را در گیم پلی آرکید و مسابقه‌ای دو شماره قبل ایجاد کرد که آن را به یکی از مهیج‌ترین و خشن‌ترین عناوین مسابقه‌ای بازار تبدیل کند. سازندگان استودیو Criterion این بازی را طوری طراحی کردند که هرکسی که می‌خواهد وحشیانه و سریع رانندگی کند از آن لذت فزاینده ببرد. بازیکن در Burnout 3 به‌نوعی یک هرج‌ومرج از نوع دنیای Mad Max را داخل محیط شهری و مسابقه‌ای تجربه می‌کند که امری کاملاً منحصربه‌فرد و متفاوت است. حالت Crash Mode بازی علاوه بر مسابقه دادن، باید تلاش کنید سایر شرکت‌کنندگان را از مسیر منحرف کرده و آن‌ها را به سمت تصادف کردن هدایت کنید. ادامه این سبک اکشن و مهیج را هنوز هم در سری Burnout مشاهده نکردیم و به همین دلیل می‌توان شماره سوم آن برای پلی‌استیشن 2 را جواهری کمیاب و قدیمی دانست.

برترین بازی های پلی استیشن 2

12 – Okami

دقیقه مشابه بازی God of War 2، عنوان Okami نیز یکی از آخرین بازی‌های بزرگ برای کنسول پلی‌استیشن 2 محسوب می‌شد و یکی از بهترین پایان‌ها را برای این نسل طلایی رقم زد.سبک گرافیکی بازی که شبیه به نقاشی‌های آبرنگی بود در کنار داستان جذابش از عوامل محبوبیت این بازی جذاب هستند. این بازی الهام‌های زیادی از سری Legend of Zelda گرفته و شما را در قدم‌های یک خدای گرگ شکل قرار می‌دهد که در تلاش است تا حیات را به منطقه برگرداند. علاوه بر محیط‌های زیبا و مأموریت‌های اصلی و فرعی جذاب، گیم پلی بازی که ترکیبی از بازی‌های اکشن، ماجرایی، معمایی و پلتفرمر است بازیکن را ساعت‌ها درگیر خود می‌کرد. شاید انتشار اولیه بازی چندان موفق ظاهر نشد اما با پورت‌های متعدد و بازسازی HD آن، اکنون بازیکنان می‌فهمند که چرا این عنوان‌ هم یکی از برترین بازی های  پلی‌ استیشن 2 محسوب می‌شود.

Metal Gear Solid 2

11- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

شاید داستان این شماره از سری محبوب Metal Gear ،بی‌نظیر نباشد اما سبک روایت آن و شخصیت‌پردازی خوب، بازی را نجات می‌دهد و باعث می‌شود بازیکن آن را بیشتر شبیه به یک فیلم سینمایی تشبیه کند تا بازی ویدیویی. بازی Metal Gear Solid 2 نشان داد که چقدر هنر روایت یک داستان می‌تواند برای ساخت یک بازی مهم باشد و آن را به محبوبیت برساند. در کنار این مورد، بخش گیم پلی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و عناصر مخفی‌کاری قوی و مناسبی را به خورد بازیکنان داد.

همچنین بازی از نسخه‌های پیشین خود در پلی‌ استیشن 1 واقع‌گرایانه‌تر شده بود و زاویه دوربین اول‌شخص را نیز برای تیراندازی در اختیار بازیکن قرار می‌داد که امری انقلابی به‌حساب می‌آمد. هوش مصنوعی دشمنآن‌هم بهبودیافته بود و به عمیق شدن گیم پلی کمک شایانی می‌کرد. این بازی قطعاً یکی از بهترین بازی‌های ساخته‌شده برای پلتفرم پلی‌ استیشن 2 در سبک مخفی‌کاری است که داستان جذابی را هم با هنرمندی روایت می‌کند.

Resident Evil 4

10- Resident Evil 4

باوجوداینکه این شماره از سری محبوب Resident Evil از ریشه‌های خودش فاصله گرفته بود و دیگر نمی‌توان آن را یک بازی ترسناک و Survival دانست، باز هم از نظر بسیاری بهترین شماره سری محسوب می‌شود. این بازی بیشترین توان و قدرت کنسول پلی‌ استیشن 2 را به رخ همگان کشید و چند سر و گردن بالاتر از سایر عناوین ظاهر شد. در کنار بخش داستانی جذاب و گیم پلی‌ای که این بار اکشن تر بود و مبارزات را محوریتش قرار می‌داد، تجربه جدیدی را به طرفداران بی‌شمار این بازی داد. همین شکستن سنت‌ها گاهی باعث محبوبیت و موفقیت می‌شود و مصداق آن در دوران پلی‌استیشن 2، بازی Resident Evil 4 است.

Gran Turismo 4

9- Gran Turismo 4

یکی از محبوب‌ترین عناوین مسابقه‌ای در هر دو نسل اول کنسول‌های سونی، سری Gran Turismo بود که پتانسیل این ژانر را به‌خوبی نشان داد. شماره سوم این بازی اولین عنوانی بود که برای پلی‌استیشن 2 منتشر شد و گرافیکی بی‌نظیر و چشم‌نواز را برای دوران خودش به بازیکنان ارائه داد. باوجوداینکه شروع حضور Gran Turismo در پلی‌استیشن 2 با شماره سوم بازی بود، دنباله آن بود که محبوبیت بیشتری کسب کرد. شماره چهارم بازی علاوه بر ارائه فیزیک مناسب در خصوص اتومبیل‌ها، تعداد بسیار زیادی اتومبیل مسابقه‌ای را که همگی قابلیت تغییر و شخصی‌سازی داشتند در اختیار بازیکنان قرار داد. این شماره، نسبت به نسخه‌های پیشین خود در رده‌بالاتری قرار دارد و علت آن‌هم کاملاً منطقی است، یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای دوران پلی‌ استیشن 2 و قطعا یکی از خاطره انگیز ترین بازی های این مجموعه!

برترین بازی های پلی استیشن 2

8- Prince of Persia: Sands of Time

این بازی که اولین عنوان سه‌بعدی ساخته‌شده توسط Ubisoft در سری Prince of Persia بود، هنوز هم ازنظر بسیاری بهترین شماره این سری محسوب می‌شود. بازیکن در این بازی نقش یک شاهزاده آکروبات‌باز را بازی می‌کرد که باید در کاخی بزرگ و مملو از خطرها و تله‌های مرگبار جست‌وجو کند. حرکت روی دیوار، تاب خوردن و پریدن از روی درودیوار، ویژگی‌های مهم گیم پلی بود که این عنوان را به‌شدت جذاب و اعتیادآور کرد. همچنین شاهزاده داستان، می‌توانست زمان را به‌طور محدود کنترل کرده و به عقب برگرداند تا اگر جایی اشتباه کرد، فضا برای جبران داشته و درخور اسم بازی هم باشد. طراحی عالی مراحل و معماها از دیگر ویژگی‌های بارز این بازی محبوب پلی‌ استیشن 2 است.

خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2

7- Jack 3

این بازی اولین عنوان سه‌بعدی ماجرایی استودیو محبوب Naughty Dog بود و قدمی روبه‌جلو بعد از بازی Crash Bandicoot به‌حساب می‌آمد. این بازی مسیری کاملاً متفاوت با سه بازی Crash Bandicoot را دنبال کرده و ژانر جدیدی را ارائه داد که نشانه‌ای از اعتمادبه‌نفس سازندگان برای ورود به ناشناخته‌ها بود. این بازی برخلاف دو شماره قبل، سلاح‌ها و اکشن بیشتری را به گیم پلی اضافه کرد. همچنین امکان سوارشدن وسایل نقلیه اضافه‌شده بود که جهشی بزرگ به‌حساب می‌آمد. در کنار گیم پلی اعتیادآور، بخش داستانی بازی خصوصاً برای افرادی که دو شماره قبل را تجربه کرده بودند، جذابیت زیادی داشت و روایت جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را برای آن‌ها به ارمغان آورد.

Ratchet and Clank

6- Ratchet and Clank: Going Commando

برخلاف سری Jack که در هر شماره‌اش گیم پلی‌ای متفاوت را شاهد بودیم، سری Ratchet and Clank کاملاً شبیه به هم بوده و بر اصول خودش در گیم پلی پایبند مانده است. عنوان Going Commando شماره دوم سری محسوب شده و یکی از برترین بازی های پلی‌ استیشن 2 به‌حساب می‌آید. دلیل اینکه شماره دوم به‌جای دو شماره اصلی دیگر قرار گرفته، انقلابی بودن آن در برخی مکانیک‌های گیم پلی مانند معرفی سیستم Level برای سلاح‌ها و قابلیت ارتقا کاراکتر Ratchet بود که هر قابلیت منحصربه‌فرد در میدان نبرد به نمایش گذاشته می‌شد. این بازی به ما نشان می‌دهد فقط پلتفرم نینتندو نیست که می‌تواند عناوین محبوب این‌چنینی داشته باشد.

God of War 2

5- God of War II

کسی نیست که نام عنوان انحصاری محبوب God of War را نشنیده باشد. داستان مبارز اسپارتان قدرتمند به اسم Kratos که هر چیزی را سر راهش به قتل می‌رساند را همه شنیده‌اند. شماره دوم آن‌که برای پلی‌استیشن 2 منتشر شد لحظاتی طلایی و به‌یادماندنی را برای طرفداران این پلتفرم رقم زد. از همان ابتدای شروع بازی تا مراحل پایانی، از جذابیت و اکشن بودن گیم پلی کاسته نشد و بسیاری از جنبه‌های شماره اول نیز در آن بهبودیافته بود. علاوه بر گیم پلی مهیج، گرافیک انقلابی و روایت داستانی قوی که در آن Kratos را به جان خدایان یونان می‌انداخت، لحظاتی فراموش‌نشدنی را در خاطرات گیمرهای آن دوران شکل داد که هنوز هم با یاد آن‌ها لبخند بر لبانشان خواهد نشست.

Final Fantasy X

4- Final Fantasy X

شاید این شماره از سری محبوب Final Fantasy را خداحافظی آن با سبک همیشگی JRPG‌اش دانست، چراکه بعدازآن این ژانر به‌مرور به فراموشی سپرده شد. این شماره یکی از عمیق‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های سری را روایت می‌کند که بسیار هم طولانی بود. همچنین صداگذاری مستقیم برای اولین بار در این شماره وارد این بازی شد و موفقیت آن منجر به ساخت دنباله‌ای مختص به همین بازی گردید که با نام Final Fantasy X-2 شناخته می‌شود. این شماره از سری Final Fantasy را می‌توان عنوانی موفق با سبک نقش‌آفرینی و داستانی عمیق برای پلی‌استیشن 2 دانست.

Shadow of the Colossus

3- Shadow of the Colossus

بازی Shadow of the Colossus، علاوه بر اینکه شاهکاری ازلحاظ جلوه‌های بصری محسوب می‌شد، یک داستان قوی، عمیق و تراژدی را روایت می‌کرد. Shadow of the Colossus دومین بازی تیم سازنده بازی ICO بود و به‌قدری میان دل هواداران جا باز کرد که بازسازی آن را حتی برای کنسول پلی‌ استیشن 4 هم مشاهده کردیم. دنیای جذاب و وسیع بازی، در کنار داستانی تأثیر برانگیز و غمگین که پایانی عجیب را به خورد بازیکن داد، هنوز هم خاطرات زیادی را در ذهن بازیکنان قدیمی زنده می‌کند. برای توصیف شاهکار بودن این عنوان پلی‌ استیشن 2 نمی‌توان فقط از کلمات استفاده کرد و تجربه بازی، به‌خوبی این موضوع را برای شما عیان می‌کند.

Metal Gear Solid 3

2- Metal Gear Solid 3: Snake Eater

این شماره از سری Metal Gear، ریشه‌های داستان عمیق آن را بیان می‌کند و ماجراجویی منحصربه‌فردی است که هر بازیکنی را به فضایی سینمایی می‌برد که در قالب یک بازی ویدیویی ارائه شده است. داستان بازی در زمان جنگ سرد جریان دارد و وقایعی را که 30 سال قبل از بازی اصلی اتفاق افتاده روایت می‌کند. تمام بازی‌های سری Metal Gear چه از حیث گیم پلی و چه از حیث داستان‌پردازی، رده‌بالا محسوب می‌شوند، اما شماره سوم بازی بود که محبوب دل بسیاری گشت و به‌نوعی بهترین تجربه را به هواداران هدیه داد. قطعاً تجربه یک عنوان مخفی‌کاری با داستانی قوی و عمیق در نسل پلی‌ استیشن 2، امری است که شاید برای بسیاری تکرار نشدنی محسوب شود.

GTA San Andereas

1- Grand Theft Auto San Andreas

نباید وجود این بازی در شماره اول این لیست شما را متعجب کند. پنجمین شماره بازی جهشی بزرگ برای این سری محبوب ساخته دست Rockstar بود و هیچ‌کس نمی‌تواند این امر را انکار کند. بسیاری هنوز نیز درگیر این عنوان هستند و در سال 2021 هم با آن سرگرم می‌شوند. گسترش نقشه بازی، فعالیت‌های فرعی متنوع و جذاب، کاراکترهای به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی، مأموریت‌های متنوع در بخش داستانی و هزاران چیز دیگر که می‌توان آن‌ها برشمرد این بازی را هنوز هم ازنظر بسیاری به بهترین شماره تمامی GTA‌ها تبدیل می‌کند. قطعاً کنسول پلی‌ استیشن 2 نمی‌توانست بازی بهتری از GTA: San Andreas به خود ببیند. Rockstar با انتشار این بازی، نشان داد تا چه حد در ساخت بازی‌های جهان‌باز مهارت دارد.

شاید اکنون از دوران طلایی پلی‌استیشن 2 و بازی‌های آن زمان فاصله زیادی گرفته باشیم، اما بسیاری از عناوین گذشته خاطراتی را در ذهن زنده می‌کنند که شاید هرگز تکرار آن‌ها ممکن نباشد. نوستالژی و حس و حال گذشته گاهی قدرت بیشتری از ظاهر مدرن و گرافیک واقع‌گرایانه دارد. در این لیست سعی شد خاطره انگیز ترین بازی های پلی استیشن 2 معرفی شود تا بار دیگر با آن آثار دوست‌داشتنی خاطره‌بازی کنید.

منبع: Goliath

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

برترین بازی کنسول پلی‌استیشن 2 کدام است؟

بازی Grand Theft Auto: San Andreas که شماره پنجم سری خودش محسوب می‌شود.

۱
آیا بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 2 را می‌توان بر روی سخت‌افزارهای امروزی تجربه کرد؟

برخی از بازی‌های این کنسول برای نسل‌های جدید بازسازی ‌شده‌اند و امکان تجربه آن‌ها روی سیستم‌های جدید وجود دارد.

۲
پرفروش‌ترین کنسول شرکت سونی کدام بود؟

کنسول پلی‌استیشن 2 هنوز هم پرفروش‌ترین کنسول این شرکت محسوب می‌شود.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.