the-last-of-us-ii-screenshot-05-en-us-25mar20
یحیی رحیمی

سونی دلیلی برای انتشار بازی های انحصاری PlayStation 5 روی کنسول PS4 نمی بیند

یحیی رحیمی 10 خرداد 1399 بدون دیدگاه
663 بازدید

امروز بالاخره تاریخ کنفرانس معرفی کنسول PlayStation 5 را اعلام کرد. این کنفرانس قرار است در مورد بازی های این کنسول باشد. تا به حال اجرای بازی های کنسول PS4 روی دستگاه جدید تایید شده است اما هیچ اطلاعی از اجرای بازی های کنسول جدید روی دستگاه قدیمی نداریم. این فرایند که فرا پلتفرم نام دارد، مد نظر سونی و سران این کمپانی نیست و در نتیجه قرار نیست که بازی های انحصاری کنسول جدید روی قبلی نیز منتشر شود.

جیم رایان در گفتگو با GameIndustry از قیمت کنسول PlayStation 5 صحبت کرده است که از اینجا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. او همچنین در مورد ویژگی فراپلتفرم نیز صحبت کرده است و نظر خود را در این مورد بیان کرده است:

ما همیشه گفته ایم که به نسل ها پایبند هستیم. ما باور داریم که تمام این زحمت و تلاش برای ساخت یک کنسول نسل آینده به معنی آن است که ویژگی هایی ایجاد کنیم که دیگر در نسل قبلی دیده نمی شود. در نظر ما این طور است که مردم باید بازی هایی بسازند که از تمامی ویژگی های جدید استفاده کند.

باید گفت که منظور رایان از بازی های انحصاری و تولید شده توسط استودیوهای خود سونی است. این در حالی است که بازی Assassin’s Creed Valhalla روی هر دو کنسول های نسل فعلی و بعدی منتشر می شود. همچنین Xbox نیز در نظر دارد تا بازی های انحصاری Xbox Series X را روی Xbox One نیز منتشر کند. این البته تنها برای یک سال خواهد بود تا همه به نسل بعدی کنسول ها منتقل شوند.

البته Xbox راه جالبی را پیش گرفته است و حتی تعدادی از بازی هایی که روی Xbox One منتشر می شوند را به صورت رایگان در اختیار کاربران Xbox Series X قرار می دهد. البته این در حالتی است که یک نسخه از آن را خریداری کنید. به هر حال سونی نظر دیگری دارد و علاقه مند به مساله فراپلتفرم نیست.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.