بازی Starfield
یحیی رحیمی

الدر اسکرولز 6 و Starfield برای همیشه در انحصار ایکس باکس خواهند بود

یحیی رحیمی 10 شهریور 1400 بدون دیدگاه
383 بازدید

کسب مالکیت شرکت بتسدا توسط مایکروسافت، باعث ایجاد بحث‌های مهمی در مورد آینده‌ی بازی‌ها و مجموعه‌های پرطرفدار این شرکت شد و از همان لحظه‌ی اول، سؤالات زیادی در مورد انحصاری شدن عناوین مهمی مانند الدر اسکرولز 6 و بازی Starfield مطرح شد. اگرچه مایکروسافت از پاسخ به این سؤال طفره می‌رفت؛ اما به‌تازگی آب سرد را روی طرفداران پلی استیشن ریخته و رسماً عناوین جدید بتسدا را جز بازی‌های انحصاری ایکس باکس معرفی کرده است.

شرکت بتسدا به‌تازگی ریمستر بازی Quake و نسخه‌ی جدید بازی اسکایرم را برای هر دو پلتفرم ایکس باکس و پلی استیشن منتشر کرده؛ اما تمرکز روی کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس بوده و شاهد انتشار این عناوین برای کاربران این سرویس مبتنی بر حق اشتراک بودیم. اگرچه مایکروسافت در نمایشگاه E3 2021 از انحصاری بودن بازی Starfield خبر دارد؛ اما همچنان افرادی بودند که از انتشار آن برای پلی استیشن 5 صحبت می‌کردند و کاملاً امیدوار بودند.

«پیت هاینس» مدیر مارکتینگ شرکت بتسدا چند ماه پیش و در یک استریم زنده از انتشار انحصاری بازی استارفیلد برای کنسول ایکس باکس خبر داد بود؛ اما اشاره‌هایی به انتشار بازی برای پلی استیشن 5 هم کرده بود. این اتفاقی است که هیچ‌گاه رخ نخواهد داد و مدیر مارکتینگ شرکت ایکس باکس به نام «آرون گرین‌برنگ» آب پاکی را روی دست طرفداران پلی استیشن ریخته و با رد تمامی شایعات، بازی Starfield را یک اثر انحصاری برای ایکس باکس سری و کامپیوتر خوانده است که در زمان انتشار، برای کاربران گیم پس هم عرضه می‌شود.

استارفیلد به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس سری و کامپیوتر در تاریخ یازدهم نوامبر 2022 منتشر می‌شود. کاربران سرویس گیم پس قادر به دریافت بازی در روز اول خواهند بود. می‌دانم که قبلاً هم این نکته را گوشزد کرده‌ایم؛ باید بگویم که هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند و نخواهد کرد.

الدر اسکرولز 6‌ Starfield

عدم انتشار الدر اسکرولز 6 برای پلی استیشن

پس از اعلام انحصاری بودن بازی Starifeld و انتشار انحصاری آن برای ایکس باکس و کامپیوتر، بحث به دیگر اثر در دست توسعه‌ی بتسدا به نام الدر اسکرولز 6 (Elder Scrolls 6) کشیده شد. جف گراب از خبرنگاران مشهور عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی، انحصاری بودن این اثر نقش‌آفرینی را هم تائید کرده و گفته است‌: « الدر اسکرولز 6 نیز به‌عنوان یک اثر انحصاری ایکس باکس منتشر می‌شود»

در حال حاضر از روند توسعه‌ی بازی خبرهای زیادی در دست نیست و گزارش‌های منتشرشده، حاکی از انتشار بازی در سال 2025 میلادی دارد. اخیراً مدیرعامل بتسدا با اشاره به الدر اسکرولز جدید، خبرهای ناخوشایندی برای طرفداران منتشر کرد و مشخص شد که هنوز روند تولید بازی شروع نشده است و تنها یک سری طرح‌های اولیه ثبت‌شده و زمان تولید نهایی، مشخص نیست. نظر شما در مورد انحصاری شدن بازی استارفیلد چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.