بازی GTA V
یحیی رحیمی

جذب هفت میلیون کاربر جدید توسط اپیک گیمز با انتشار رایگان بازی GTA V

یحیی رحیمی 31 مرداد 1400 4 دیدگاه
3,987 بازدید

فروشگاه اپیک گیمز مدت‌هاست سیاست انتشار بازی‌های رایگان به‌صورت هفتگی را دنبال می‌کند و توانسته این روند را هر هفته و با عناوین گوناگون ادامه دهد. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای این
فروشگاه، انتشار رایگان بازی GTA V به مدت یک هفته بود که علاوه بر بخش داستانی، حالت آنلاین به نام GTA Online را هم برای کاربران کامپیوتر و بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه به ارمغان آورد. این لحظه‌ی مهمی برای فروشگاه تازه‌ تأسیس اپیک گیمز بود که توانست کاربران بسیار زیادی را به‌سوی خود بکشاند و کاری کند تا فروشگاه به مدت چند ساعت از دسترس خارج شود و عملاً سرورهای بازی به دلیل هجوم بیش‌ازاندازه‌ی طرفداران، از کار بیفتد.

به گزارش رسانه‌ی TheVerge، اسناد منتشرشده از روند دادگاهی اپیک گیمز و اپل، نشان از ثبت‌نام تعداد چشم‌گیری از کاربران جدید، هنگام انتشار رایگان بازی جی تی ای 5 دارد. انتشار رایگان این بازی، باعث شد تا هفت میلیون کاربر جدید در فروشگاه ثبت‌نام کنند که رقم چشم‌گیری است و در نوع خودش یک رکورد به‌حساب می‌آید. جالب است که رایگان شدن بازی، به فروش آیتم‌های GTA Online کمک کرده و این قرارداد، برای طرفین سود داشته است.

بازی GTA V تنها اثری نیست که کاربران جدید را به‌سوی فروشگاه اپیک گیمز کشانده؛ انتشار رایگان بازی‌های Civilization 6 و Subnautica هم تأثیر زیادی روی رشد تعداد کاربران جدید داشته و این بازی‌ها به ترتیب، 2.5 میلیون نفر و یک‌میلیون نفر را به تعداد کاربران فعال فروشگاه اضافه کرده‌اند. این خبر خوبی برای اپیک گیمز است که فعلاً از فروشگاه بازی خود، سودی دریافت نمی‌کند و صرفاً سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده تا بتواند در سال‌های آتی، سود مناسبی از انتشار بازی‌های جدید دریافت کند.

بازی GTA V جی تی ای

اپیک گیمز همچنین سیاست انتشار انحصاری بازی‌های جدید را دنبال کرده که فعلاً ضرر زیادی به آن‌ها وارد کرده و فروش بازی، کمتر از قرارداد به ثبت رسیده با ناشر بوده است. این اتفاقی است که مدیرعامل اپیک از آن باخبر است و انتظار ندارد که این فروشگاه، سریعاً به سودآوری دست پیدا کند. در سوی دیگر، راک استار هم از قرارداد به ثبت رسیده سود زیادی دریافت کرده و موفق به افزایش میزان فروش GTA V پس از اتمام مهلت یک‌هفته‌ای شده است. این اتفاقی است که پس از خروج بازی جی تی ای 5 از کلکسیون گیم پس هم رخ داد و فروش بازی به‌یک‌باره اوج گرفت.

اگرچه تلاش اپیک گیمز و استراتژی‌های متنوع آن ستودنی است؛ اما شبکه‌ی استیم همچنان محبوب‌ترین فروشگاه برای خرید بازی‌های کامپیوتر است و با حدود 120‌میلیون نفر کاربر فعال در طی سال گذشته، رقیب بسیار بزرگی برای اپیک به شمار می‌شود. اپیک گیمز همچنان به انتشار بازی‌های رایگان ادامه می‌دهد و می‌توانید بازی‌های Viod Bastards و Yooka-Laylee را این هفته دریافت کنید؛ Automachef هم هفته‌ی آینده رایگان خواهد شد. نظر شما در مورد انتشار بازی‌های رایگان توسط فروشگاه اپیک گیمز چیست؟

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    ممد

    مهمان

    ایکاش وقتی رایگان شده بود خبر میزاشتین

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مانی

    مهمان

    دیگه رایگان نمیکنن بازی رو

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مبین باقری

    مهمان

    سلام
    بازی چه زمانی رایگان شده بود اپیک رو چک کردم تخفیف 50 درصدی گذاشته رو بازی

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به مبین باقری

      نویسنده

      برای سال پیش بود