بازی GTA
یحیی رحیمی

حذف مادهای مهم بازی GTA توسط شرکت Take-Two؛ آیا ریمستر Vice City‌ در راه است؟

یحیی رحیمی 27 تیر 1400 بدون دیدگاه
2,495 بازدید

Take-Two Interactive، کمپانی مادر شرکت Rockstar Games‌ و مالک بازی GTA اخیراً روندی سلطه‌جویانه علیه مادهای مختلف بازی اعمال کرده است. این شرکت چند ماه پیش یک نسخه تغییریافته از بازی GTA 3‌ و GTA Vice City را از دسترس همگان خارج کرد و به‌تازگی هم تصمیم به غیرفعال سازی تعدادی از مادهای محبوب بازی GTA V مانند ماد بازسازی وایس سیتی گرفته است.

اگر از طرفداران بازی جی‌‌تی‌ای باشید، می‌دانید که نسخه‌های تغییریافته زیادی در اینترنت یافت می‌شوند. یکی از این نسخه‌ها که GTA Liberty City نام دارد، کل فضای نسخه سوم این مجموعه را به موتور بازی وایس سیتی آورد و برای اولین بار در سال 2005 منتشر شد؛ این ماد دیگر از طریق ModDB‌ قابل‌دسترس نیست. دیگر ماد معروف که با اسم Vice Cry نامیده می‌شود و بافت‌های بازی GTA Vice City را ازنظر گرافیکی بهبود داده بود، از دسترس عموم خارج‌شده است.

این تنها مادهایی نیستند که توسط شرکت Take-Two‌ غیرفعال شده‌اند و از امروز دیگر قادر به تجربه‌ی بازی GTA Underground که ترکیبی از نقشه‌های مختلف GTA 3، وایس سیتی و سن آندریاس است، نخواهید بود. یکی از کاربران انجمن طرفداران جی‌تی‌ای در مورد اقدامات اخیر شرکت Take-Two نوشته است:

امروز ماد GTA Underground از ModDB به دلیل درخواست ناشر بازی حذف شد. ما به دنبال یافتن راه چاره‌ای برای مشکل پیش‌آمده هستیم و فعلاً برنامه‌های انتشار مادهای جدید را هم لغو کرده‌ایم. به‌زودی باخبرهای تازه‌ای بازخواهیم گشت.

بازی GTA

ریمستر بازی‌های GTA در راه است؟

ناشر بازی GTA با مادهای ساخته‌شده میانه‌ی خوبی ندارد و در سال 2017 هم ابزار ساخت ماد به نام OpenIV‌ را از دسترس عموم خارج کرد. سازندگان ماد از آن روز تابه‌حال روندی محافظه‌کارانه را پیش‌گرفته‌اند و مادهای خود را به‌صورت مخفیانه منتشر و آپدیت کرده‌اند. بر اساس بیانیه‌ی منتشرشده توسط شرکت راک‌ استار، استفاده از محتوای بازی‌های دیگر این شرکت و همچنین ایجاد مراحل، داستان و نقشه‌های تازه مغایر با قوانین ساخت ماد است و این شرکت به‌هیچ‌وجه اجازه‌ی چنین کارهایی را نخواهد داد.

عجیب است که شرکت Take-Two‌ پس از سالها تصمیم به غیر فعال‌سازی مادهای قدیمی گرفته است. تعدادی از این مادها بیش از 16 سال قدمت دارند و فایل نصب آن‌ها در سایت‌های مختلفی منتشرشده است. احتمالاً این مادها رقیبی برای نسخه‌های ریمستر شده بازی GTA باشند که بر اساس شایعات جدید، توسعه‌دهندگان راک استار روی آن‌ها کار می‌کنند و ممکن است ریمستر بازی‌های مهمی مانند سن آندریاس و وایس سیتی را پس از گذشت دو دهه از انتشار، دریافت کنیم. تعداد باور دارند که این مادها برای ریمستر بازی‌های قدیمی یک رقیب خواهند بود و دلیل حذف آنها، همین بوده است.

بخش از جذابیت مجموعه GTA‌ به مادهای مختلفی است که توسط علاقه‌مندان ساخته می‌شود اما به نظر می‌رسد که مقرراتی برای آن تعیین‌شده و نمی‌توان هر ایده‌ای را به عمل تبدیل کرد. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.