Ghost-of-Tsushima-Director
یحیی رحیمی

نمرات و نقد نسخه‌ کارگردان بازی Ghost of Tsushima منتشر شد: بازگشت جین ساکای

یحیی رحیمی 29 مرداد 1400 بدون دیدگاه
674 بازدید

نسخه کارگردان بازی Ghost of Tsushima که با عنوان Ghost Of Tsushima: Director’s Cut شناخته می‌شود در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته و می‌توانید ماجرای سامورایی جین ساکای را این بار در جزیره‌ای کاملاً جدید به نام Iki دنبال کنید و اندکی از روزگار پیشین و داستان‌های گذشته‌ی این شخصیت محبوب آگاه شوید. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بررسی‌های ثبت‌شده از بازی گوست آو سوشیما و از نمرات بازی اطلاع پیدا خواهیم کرد.

نسخه‌ی کارگردان بازی Ghost of Tsushima روی گذشته‌ی شخصیت جین ساکای تمرکز می‌کند و این بار وی را به جزیره‌ای به نام Iki می‌کشاند و اخلاقیات سیاه‌وسفید شخصیت‌ها را به چالش می‌کشد. این نسخه‌ی جدید همچنین با گرافیک ارتقاءیافته برای پلی‌استیشن 5 منتشرشده و خوشبختانه مبارزات از ریتم مناسبی برخوردارند و همچنین انواع و اقسام دشمنان جدید و قابلیت‌های تازه، باعث بهبود روند بازی شده است. پشتیبانی از ویژگی‌های جالب دسته‌ی دوال سنس هم به بازی کمک کرده؛ تنها نکته‌ی منفی بازی، پرداخت 20‌ دلار اضافه نسبت به نسخه‌ی اورجینال است که موردانتقاد تعدادی از طرفداران بازی‌های ویدیویی قرارگرفته است. در ادامه بخش کوتاهی بررسی‌های به ثبت رسیده را خواهیم خوانند.

نسخه کارگردان بازی Ghost of Tsushima

بررسی کوتاه بازی Ghost of Tsushima

IGN – نمره 4 از 5

اگر محتوای بیشتری از گوست آو سوشیما می‌خواهید، محتوای الحاقی Iki Island دقیقاً مخصوص شما ساخته‌شده است. این بخش دارای داستانی جذاب و گیراست که عمیقاً وارد گذشته‌ی شخصیت جین می‌شود. همچنین یک جزیره‌ی بسیار زیبا آماده‌شده که پر از آیتم‌ها و فعالیت‌های مختلف و مکانیسم‌های مبارزه‌ی جدید است که باعث می‌شود تا با دقت بیشتری پا به میدان مبارزه بگذارید. متأسفانه سبک طراحی مأموریت‌ها تغییری نکرده و همه‌چیز مشابه بخش اولیه است؛ اما هر فرصتی که بگذارد دوباره به دنیای زیبایی که استودیو ساکرپانچ خلق کرده، پا بگذارید؛ شایان توجه است.

GameSpot – نمره 4 از 5

جستجو و بررسی گذشته‌ی شخصیت جین باعث بخشیدن عمق بیشتری به بازی Ghost of Tsushima شده و همچنین جزیره‌ی جدید هم به زیبایی آن افزوده است. درواقع تغییر بزرگی در بازی دیده نمی‌شود و تنها بخش تازه‌ای از آن محتوای باکیفیت را دریافت کرده‌ایم که باعث زنده کردن دنیای جهان باز استودیو ساکرپانچ شده و دلیل تازه‌ای است که دوباره به این اثر سر بزنیم.

PushSquare – نمره 4.5 از 5

بازی Ghost Of Tsushima: Director’s Cut به دنیای جهان باز و فوق‌العاده موجود، وسعت می‌بخشد. بسته الحاقی Iki Island ارزش پرداخت هزینه‌ی اضافه را دارد و زیبایی‌های کشور ژاپن را بهتر به تصویر کشیده و درعین‌حال، امکان جستجو در روزهای گذشته‌ی قهرمان‌بازی را هم فراهم کرده است. ترکیب مناسبی از مأموریت‌های داستانی و فرعی وجود دارد و این باعث شده تا خرید بازی گوست آو سوشیما برای پلی‌استیشن 5‌ به یک اجبار تبدیل شود.

نمرات بازی گوست آو سوشیما

تفاوت چشم‌گیری میان نمرات نسخه‌ی کارگردان بازی Ghost of Tsushima به دلیل تفاوت نظر‌گاه منتقدان دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که تعدادی از عدم‌تغییر گرافیکی بازی رضایت نداشته‌اند. اگرچه گوست آو سوشیما برای پلی‌استیشن 5 بهینه‌شده؛ اما بررسی گروه دیجیتال فاندری نشان داده که نسخه‌ی جدید ازلحاظ گرافیکی، چندان تغییر نکرده و حتی بخش‌هایی از بازی دست‌نخورده باقی‌مانده است. به‌هرحال تازه‌ترین انحصاری پلی‌استیشن موفق به دریافت نمره‌ی 87 از متاکریتیک و 88 از اوپن کریتیک شده است.

Press Start 9
PlayStation Lifestyle 9
Destructoid 9
Hardcore Game 4.5/5
The Gamer 4/5
VGC 4/5
GameSpot 8
IGN 8

نمره متا گوست آو سوشیمامنبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.