بازی Apex Legends
هادی اسماعیل‌زاده

طراح اصلی بازی Apex Legends به دلیل توهین نژادی اخراج شد

هادی اسماعیل‌زاده 21 مرداد 1400 بدون دیدگاه
795 بازدید

دنیل کلین (Daniel Z Klein)، طراح اصلی بازی Apex Legends، استودیو Respawn را به دلیل انتشار پست‌های توهین‌آمیزی که در سال 2007 منتشر کرده، ترک کرده است. تصاویر وبلاگ DeviantArt که حاوی محتوایی تحقیرآمیز نسبت زنان و مردم آفریقایی بود، اواخر ماه گذشته در توییتر بازنشر شد. اندکی پس از انتشار این تصاویر، کلین بیانیه‌ای در محکومیت این مطالب منتشر کرد. او در توییتر نوشت که «من اخیراً با جملات وحشتناکی که سال 2007 در وبلاگی منتشر کرده بودم، روبرو شدم. من کاملاً مسئولیت تمام حرف‌هایی که زده‌ام را به عهده می‌گیرم و از به زبان آوردن آن‌ها، خجالت‌زده، ناراحت و عصبانی هستم. امیدوارم واضح باشد که دیگر به این سخنان اعتقاد ندارم».

رایان کی رینی (Ryan K Rigney)، همکار کلین و مدیر ارتباطات استودیو Respawn، آن زمان از کلین حمایت کرد. رینی با اشاره به ویدئوی یوتیوبی که به جمع‌بندی مطالبی قدیمی می‌پردازد، نوشت:

خودِ دنیل فیلم را برای من ارسال کرد تا از آن اطلاع پیدا کنم. در مورد اظهار نظرهای او، من فکر نمی‌کنم که عقاید یک فرد در سال 2007، ربطی به عقاید شخصی او در سال 2021 داشته باشد. مردم بزرگ می‌شوند؛ متهم کردن او به «احتمال تجاوز جنسی» خارج از خط است و شما هرگز نباید چنین اتهاماتی را بدون شواهد بیان کنید.

بازی Apex Legends

واکنش طراح Apex Legends به اخراج

دوهفته بعد از سخنان رایان کی رینی، کلین در یک سری توییت، اخراج خود از استودیو Respawn را اعلام کرد. او دراین‌خصوص نوشت:

می‌خواهم بسیار رک حرف بزنم و بگویم که دل‌شکسته و ناراحت هستم. چند روز اخیر برای من خیلی تاریک بوده است. ممکن است از حرف‌های وحشتناک و متعصبانه‌ای که در سال 2007 بیان کرده‌ام، اطلاع داشته باشید. من با تمام وجود قبول دارم که آن مرد باید اخراج می‌شد. از آن زمان به بعد، انرژی زیادی برای تبدیل‌شدن به یک فرد بهتر صرف کرده‌ام و در حال حاضر بسیار ناراحت هستم زیرا احساس می‌کنم هرگز نمی‌توانم آن چیزی که بوده‌ام را جبران کنم.

 

من نژادپرستانه و جنسیت‌زده صحبت کردم، نه به این دلیل که عمیقاً به این موضوع اعتقاد داشتم، بلکه به این دلیل که بتوانم از مردم واکنش بگیرم. این موضوع، کاری که کرده‌ام را توجیه نمی‌کند؛ سخنان من، صرف‌نظر از این که به آن اعتقادی داشتم یا نه، تأثیر یکسانی داشت. من به این موضوع اشاره می‌کنم زیرا با کمک افرادی که من را دوست داشتند، گاهی اوقات می‌توانستم در مسیر تبدیل‌شدن به یک فرد بهتر قدم بردارم؛ حتی باوجود صحبت‌هایی که کرده بودم. اگر داستان من بتواند حتی به یک نفر در موقعیتی مشابه کمک کند و به او نشان دهد که راهی برای بهترشدن وجود دارد، حداقل سرگذشت من به یک هدف می‌انجامد.

شرکت الکترونیک آرتز در بیانیه‌ای قبل از اخراج طراحی بازی Apex Legends منتشر کرد، نوشت که «این اظهارات نگران‌کننده است و ما مطمئناً نقطه‌نظرات بیان شده را نمی‌پذیریم. [بخش منابع انسانی] ما از این موضوع مطلع و در حال تحقیق است». به دنبال آن، کلین در گفتگویی با وب‌سایت Kotaku، مسئولیت کامل سخنان خود را به عهده گرفت:

من به طور کامل، مسئولیت سخنان وحشتناک و متعصبانه‌ای را که در سال 2007 بیان کردم می‌پذیرم. از خودِ جوان‌ترم به‌خاطر بیان این سخنان بیزارم. اما هیچ شکی در ذهن من وجود ندارد که شخصی برای آسیب‌زدن به من، این موضوع را دوباره برجسته کرده است. الکترونیک آرتز کاملاً از این اظهارات مطلع بود و من به طور ویژه از آن‌ها خواستم که مراقب استراتژی‌هایی که در آینده علیه سایر کارکنان اتخاذ می‌کنند باشند.

کلین به گفته خودش، قبلاً نیز در سال 2018 از استودیو Riot Games به دلیل عدم همکاری با سیاست‌های این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، اخراج شده بود. او پس از حمایت از مسابقات League of Legends PAX West که منحصر به زنان و شرکت‌کنندگان با جنسیت نامشخص بود، اخراج شد. کلاین در گفتگویی با سایت The Verge اظهار داشت که «من به دلیل نقض سیاست رسانه‌های اجتماعی از کار اخراج شدم». در حال حاضر الکترونیک آرتز به اخراج کلین از استودیو Respawn واکنشی نشان نداده است.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.