کیوان آمیرزاده

10 بازی مستقل سرویس ایکس باکس گیم پس که باید تجربه کنید

کیوان آمیرزاده 17 مرداد 1400 بدون دیدگاه
1,181 بازدید

به‌جرئت می‌توان گفت که سرویس ایکس باکس گیم پس، یکی از بهترین سرویس‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است. بازیکنان با پرداخت 15 دلار به‌صورت ماهیانه، می‌توانند به صدها بازی در سبک‌های مختلف دسترسی داشته باشند که لیست این بازی‌ها، مدام در حال افزایش است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین بازی‌های مستقلی که در این سرویس قابل تجربه کردن هستند را به شما معرفی کنیم. این بازی‌ها دارای نوآوری‌های خاص خود هستند و حتی اگر علاقه خاصی به بازی‌های مستقل نداشته باشید، این عناوین می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده و یک تنوع خوب به‌حساب آیند. دقت داشته باشید که بازی‌های این لیست بر اساس ترتیب خاصی مرتب‌نشده‌اند.

بازی Celeste

1- Celeste

«سِلِست» یک بازی پلتفرمر دوبعدی است که بازیکنان باید با پرش از روی سکوهای مختلف، مراحل چالش‌انگیز آن را رد کنند. این بازی در مورد مواجه‌شدن با مشکلات و شکست دادن آن‌ها است و این مسئله هم در گیم پلی و هم در داستان بسیار جذاب آن گنجانده‌شده است. داستان از جایی شروع می‌شود که دختری برای ایجاد یک تغییر در زندگی نه‌چندان جالب روزانه‌اش، به سراغ بالا رفتن از یک کوه اسرارآمیز می‌رود که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. شخصیت اصلی با بخش تاریک شخصیتش در این کوه مواجه می‌شود که این تقابل، المان‌های روان‌شناسی بسیار جذابی را به بازی اضافه کرده است.

بااینکه گیم پلی بازی چیزی حدود 11 ساعت محتوا دارد، اما چالش‌برانگیز بودن آن می‌تواند ده‌ها ساعت به زمان بازی شما اضافه کند. شاید بتوان گفت که این عنوان عملاً یک «دارک سولز» برای سبک پلتفرمر است. محیط‌های بسیار متنوع و افزایش تدریجی سختی بازی از آسان به بسیار سخت، چیزی است که باعث می‌شود تا شما به این راحتی‌ها نتوانید دست از بازی کردن این عنوان بکشید! قابل‌ذکر است که این بازی جایزه بهترین بازی مستقل سال 2018 را از مراسم معروف The Game Awards دریافت کرده است.

What Remains Of Edith Finch

2– What Remains Of Edith Finch

این بازی جزو آن دسته بازی‌های مستقلی است که عنوانی مشابه به آن را به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید پیدا کنید! در این بازی شما تنها به راه رفتن و تجربه کردن خاطرات اشخاصی دیگر خواهید پرداخت اما داستان بازی چنان درگیر کننده است که با تجربه کردن چندین خاطره اول، مطمئن باشید تا تمام کردن بازی، بی‌خیال آن نخواهید شد! شما در طول دو الی چهار ساعت می‌توانید بازی را به پایان برسانید.

داستان بازی در مورد دختری به نام «ادیث فینچ» است که پس از سالیان طولانی، به عمارت بزرگ خانوادگی خود برگشته است. او با گشت‌وگذار در عمارت، متوجه وجود نفرینی می‌شود که باعث کشته شدن تک اعضای خانواده‌اش شده است. در طول بازی شما وارد خاطراتی خواهید شد که لحظات قبل از مرگ هریک از اعضای خانواده شمارا نشان می‌دهد. هریک از این خاطرات به‌شدت خاص و متفاوت با دیگر خاطره‌ها هستند و برخی از آن‌ها می‌تواند به‌شدت شمارا احساساتی کند. بااینکه جستجو در یک عمارت بزرگ، می‌تواند شمارا یاد بازی Gone Home بیندازد، اما بخش خاطرات بازی به‌قدری پررنگ و جذاب هستند که این عنوان را تبدیل به یکی از خاص‌ترین بازی‌های مستقل می‌کند.

Darkest Dungeon ایکس باکس گیم پس

3- Darkest Dungeon

اگر به سبک ترس و بقا علاقه‌مند هستید، Darkest Dungeon تجربه‌ای پراسترس اما جذابی را می‌تواند به شما ارائه دهد. این بازی، المان‌های نقش‌آفرینی و «روگ لایک» را ترکیب کرده است، و یک گیم پلی پر جزئیات را به بازیکنان ارائه می‌دهد. شما در محیط‌های تاریک و ترسناک بازی، باشخصیت‌های مختلفی مواجه خواهید شد که با اضافه کردن آن‌ها به تیم خود، باید به مبارزه با هیولاهای مختلف و ترسناک بازی بروید. قابل‌ذکر است که تمام کردن این بازی به بیش از 70 ساعت زمان نیاز دارد.

سیستم مبارزات بازی به‌صورت نوبتی است و هر شخصیت، توانایی‌های خاص خود را دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی، سیستم استرس است که با مواجه‌شدن با هیولاهای ترسناک، این سیستم خود را نشان می‌دهد. افراد تیم شما با مواجه‌شدن با هیولاهای ترسناک، دچار اضطراب و استرس می‌شوند که تأثیر زیادی بر روی شخصیت آن‌ها خواهد گذاشت. اگر این استرس بیش‌ازاندازه زیاد شود، آن شخص به دیوانگی و جنون می‌رسد که تأثیر به‌شدت منفی را روی تیم شما خواهد گذاشت. همه‌چیز در این بازی درباره استرس و ترس است که آن را تبدیل به عنوانی سرگرم‌کننده برای طرفداران این سبک می‌کند!

Subnautica ایکس باکس گیم پس

4- Subnautica

بااینکه در سبک بقا، بازی‌های مستقل مشهوری مثل Valheim وجود دارد، اما Subnautica از دید متفاوتی به این سبک می‌پردازد. در این بازی شما در سیاره‌ای قرار خواهید گرفت که اکثر آن را اقیانوس تشکیل می‌دهد. علاوه بر مدیریت خوردوخوراک، با توجه به اهمیت بالای گشت‌وگذار در زیردریا، مدیریت اکسیژن نیز به بازی اضافه‌شده است که به‌اندازه غذا خوردن شخصیت شما، اهمیت دارد. از طرفی به‌جای ساخت‌وساز بر روی زمین، شما باید مقر اصلی خود را در زیرآب بسازید که چالش‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

دشمنان شما، موجودات دریایی بسیار بزرگ و قدرتمندی هستند که برای کشتن آن‌ها، نیاز به سلاح‌های بسیار قدرتمند دارید. برای گشت‌وگذار در محیط به‌شدت وسیع بازی، بازیکنان باید به ساخت زیردریایی بپردازند تا مسافت‌های طولانی را طی کنند. برای آنکه تمام محیط بازی را جستجو کنید و تمام ابزارآلات بازی را بسازید، به چیزی حدود 30 الی 40 ساعت زمان احتیاج دارید که در صورت کشته شدن‌های متوالی، این زمان افزایش خواهد یافت.

Five Nights At Freddy’s

5- Five Nights At Freddy’s

این بازی یکی از مشهورترین بازی‌های ترسناک مستقل است که تا حدودی به بازی مشهور Outlast شباهت دارد؛ البته به‌جای سروکار با تعدادی روانی تیمارستانی، در این بازی شما با چندین عروسک ناز و مهربان سروکله خواهید زد! این بازی نشان می‌دهد که نگاه کردن به دوربین امنیتی و باز و بسته کردن صرفاً دو در، تا چه حد می‌تواند استرس‌آور و ترسناک باشد!

شما به‌عنوان نگهبان یک فست فود، متوجه می‌شوید که عروسک‌های مشهور این مکان، در شب‌ها کمی مشکوک و ناگهان شروع به حرکت کردن می‌کنند. شما از طریق نگاه کردن به دوربین‌های امنیتی، متوجه حرکت کردن آن‌ها شوید و با کنترل کردن دو در، مانع از ورود آن‌ها به اتاقتان شوید. بازیکنان باید تا مدت‌زمانی مشخصی، مانع از ورود این عروسک‌ها به اتاق اصلی شوند وگرنه با یک «جامپ اسکر» به‌شدت اعصاب‌خردکن مواجه خواهند شد! اگر به بازی‌های ترسناک علاقه دارید، حتماً این بازی را تجربه کنید.

Undertale ایکس باکس گیم پس

6- Undertale

یکی از مشهورترین و جذاب‌ترین بازی‌های مستقل و نقش‌آفرینی تاریخ که تجربه کردن آن به هر بازیکنی با هرگونه سلیقه‌ای، به‌شدت پیشنهاد می‌شود. توضیح دادن در مورد چگونگی گیم پلی این بازی، کمی دشوار است ازآنجاکه مبارزات بازی، ترکیبی از چندین سبک مختلف است و هیچ بازی که مبارزاتی آن حتی ذره‌ای شبیه به Undertale باشد را نمی‌توانید پیدا کنید. دنیای پیکسلی بازی آن‌قدر زیبا است که به‌راحتی می‌تواند شمارا غرق در خودش کند. تمام کردن این بازی چیزی حدود 8 الی 10 ساعت زمان خواهد برد.

بااینکه گیم پلی و طراحی‌های این بازی بسیار مشهور و قوی هستند، اما نمی‌توان از داستان باورنکردنی این بازی چیزی نگفت. شما در نقش یک پسر در دنیایی مملو از هیولاهای مختلف هستید که به گشت‌وگذار در این دنیاخواهید پرداخت. زیباترین بخش داستان، به چالش کشیدن اخلاقیات و باورهای درست و غلط بازیکنان است و به طرز باورنکردنی شمارا در بخش‌های پایانی حیرت‌انگیز باقی نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا با دقت به تمام‌کارهایی که در طول بازی انجام داده‌اید، فکر کنید. توضیح دادن هنری که در این بازی پیاده‌سازی شده است، نیاز به یک مقاله جداگانه دارد. بهتر است در همین حد بگویم که این بازی یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌هایی است که در سرویس ایکس باکس گیم پس حضور دارد.

Deep Rock Galactic

7- Deep Rock Galactic

شاید علاقه‌مندان به بازی‌های شوتر اول‌شخص تا اینجای مقاله نتوانسته باشند یک بازی مناسب به سلیقه خود پیدا کنند. نگران نباشید! Deep Rock Galactic یک بازی مستقل در سبک شوتر اول‌شخص است که بازی کردن آن به همراه دوستانتان، می‌تواند فوق‌العاده سرگرم‌کننده باشد! شما به همراه سه بازیکن دیگر، وارد غارهایی خواهید شد که به‌صورت تصادفی ساخته می‌شوند و باید اهداف مشخص‌شده توسط بازی را در این غارها تکمیل کنید!

این بازی چنده نفره، تنها 2 گیگابایت فضای خالی نیاز دارد و با توجه به متفاوت بودن غارها در هر بار شروع بازی، ارزش بازی کردن آن را با دوستانتان چند برابر می‌کند. البته فکر نکنید که بازی کوچک‌ترین رحمی به شما می‌کند! گروه عظیمی از موجودات فضایی در این غارها وجود دارد که حتی چهار بازیکن حرفه‌ای در این سبک هم در برابر تعداد بسیار زیاد آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد! پس اگر به دنبال یک بازی مستقل بامزه و سرگرم‌کننده هستید که با دوستانتان به تجربه آن بپردازید، این عنوان جذاب را از دست ندهید.

بازی Goat Simulator

8- Goat Simulator

یکی از معروف‌ترین بازی‌های شبیه‌ساز تاریخ بازی‌های ویدیویی، عنوان مشهور Goat Simulator است چراکه آرزوی هر بازیکنی را برآورده می‌کند؛ بازی کردن در نقش یک بز! دلیل شهرت این بازی، دیوانه‌وار بودن آن است و نه شبیه‌ساز بودنش چراکه یک بز توانایی منفجر کردن چیزهای مختلف را ندارد! در این بازی، شما در محیطی بزرگ قرار خواهید گرفت و می‌توانید دست‌به‌کارهای بسیار خنده‌دار و متنوعی بزنید که باعث می‌شود یکی دوساعتی را به خندیدن بپردازید.

اگر از آدمی در پیاده‌رو خوشتان نمی‌آید، با دویدن و شاخ زدن به او، به آسمان پرتش کنید یا آن‌قدر به ماشین‌ها شاخ بزنید تا منفجر شوند! شاید جالب باشد که بدانید هنگام انتشار این بازی، باگ‌های متنوعی که در بازی وجود داشت باعث به وجود آمدن صحنه‌های به‌شدت خنده‌داری می‌شد که یکی از عوامل اصلی شهرت این بازی بود. کارهای به‌شدت مختلفی در این بازی می‌توان کرد اما بهتر است به‌جای تعریف کردن، خودتان آن‌ها را تجربه کنید.

بازی Slime Rancher

9- Slime Rancher

اگر به دنبال یک بازی مستقل هستید که صرفاً در آن ریلکس باشید و هرازگاهی هم بخندید، Slime Rancher یکی از بهترین انتخاب‌های شما در بین بازی‌های مستقل سرویس ایکس باکس گیم پس است. این بازی یک شبیه‌ساز کشاورزی است که پس از انتشارش، با واکنش‌های بسیار مثبتی مواجه شد. در این بازی شما علاوه بر کاشتن محصولات مختلف، باید به جمع‌آوری اسلایم‌های بامزه‌ای در رنگ‌های مختلف شوید و با نگهداری از آن‌ها، محصولات جدیدی بکارید!

بااینکه این بازی در دید اول جنبه‌ای صرفاً خنده‌دار دارد اما با تجربه کردن آن، متوجه مکانیک‌ها و سیستم‌های پیچیده و جذابی در گیم پلی آن می‌شوید که دربازی‌هایی با بودجه‌های سنگین قابل پیدا کردن است. جنبه مدیریت مزرعه نیز در بازی وجود دارد که باعث می‌شود این بازی هم برای بازیکنانی که به دنبال چالش هستند جذاب باشد و هم برای بازیکنانی که صرفاً برای وقت گذراندن آن را تجربه می‌کنند.

بازی Hollow Knight

10- Hollow Knight

این بازی دوبعدی، مبارزاتی به‌شدت چالش‌برانگیز را در سبک مترویدونیا به بازیکنان ارائه می‌دهد. بااینکه اتمسفر بازی بیشتر گاتیک و تیره است، اما طراحی‌های بسیاری از دشمنان بازی، بامزه و قابل‌تحسین است. این بازی المان‌های زیادی را از سری بازی‌های دارک سولز الهام گرفته است اما مبارزات سریع و هیجان‌انگیز آن باعث می‌شود تا تفاوت‌های قابل‌توجهی را نسبت به سری سولز در این بازی مشاهده کنیم. بخش نقش‌آفرینی بازی نیز بسیار پر جزئیات است و بازیکنان می‌توانند سیستم مبارزاتی شخصیت خود را متناسب با سبک مبارزه کردنشان هماهنگ کنند.

یکی از جذاب‌ترین نکات بازی، خطی نبودن آن است. در طول بازی مسیر‌های بسیار زیادی برای پیشروی در بازی وجود دارد که هریک، دشمنان و باس‌های مخصوص به خودش را دارد. به عبارتی بازیکنان می‌توانند بدون آنکه وارد بخش‌های بسیار زیادی از بازی شوند، آن را به اتمام برسانند. در این بازی 130 نوع دشمن مختلف و 30 باس کاملاً خاص و جذاب وجود دارد که باعث می‌شود تا گشت‌وگذار در محیط‌های بازی، بسیار ارزشمند باشد. تجربه کردن این بازی به بازیکنانی که مشکلی با چالش‌های مختلف نداشته باشند، به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

هزینه سرویس ایکس باکس گیم پس در ماه چقدر است؟

در اصل باید ماهانه 15 دلار برای سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمت که همراه EA Play ارائه می‌شود پرداخت کنید اما قیمت اکانت‌های آن در ایران، به مراتب پایین‌تر از 15 دلار است و می‌توانید اکانت هوم یا غیر هوم تهیه کنید و سپس به بازی بپردازید.

۱
تعداد بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس چقدر است؟

بیش از 100‌ بازی توسط گیم پس ارائه می‌شود و حدود 70 بازی نیز توسط EA Play و مهم تر از همه آن است که بازی‌های جدید مایکروسافت، همان روز اول برای کاربران گیم پس منتشر می‌شوند.

۲
چه بازی‌هایی در سرویس گیم پس یافت می‌شوند؟

بازی‌های زیادی در ژانرهای مختلفی وجود دارند که از جمله آنها باید به Halo‌ و Forza اشاره کرد. تمامی بازی‌های مجموعه یاکوزا هم روی این سرویس قرار دارند که فرصت مناسبی برای تجربه‌ی آنهاست.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.