آموزش استفاده از سرویس ایکس باکس گیم پس در کامپیوتر
Avatar

آموزش استفاده از ایکس باکس گیم پس در کامپیوتر

آرین علیرضایی 4 مهر 1401 بدون دیدگاه
7,729 بازدید

در سال 2017، مایکروسافت سرویس اشتراکی را تحت عنوان Xbox Game Pass معرفی کرد که مخاطبان، به‌وسیله آن می‌توانند بازی‌های جدید را به‌صورت رایگان و تنها با خرید اشتراک ماهانه به‌سادگی تجربه کنند؛ دو سال بعد از آن برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز رونمایی شد. کاربران می‌توانند تا زمانی که عضو این سرویس هستند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی به بازی‌ها دسترسی داشته باشند؛ همچنین تنها با پرداخت 5 دلار در ماه می‌توان از این سرویس استفاده کرد اما جالب است بدانید که برای ماه اول، تنها با 1 دلار می‌توان آن را تهیه کرد.

استفاده از ایکس باکس گیم پس در کامپیوتر

بر این اساس، این سرویس را می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس وان و ویندوز 10 نام برد. شما می‌توانید با روش‌هایی نظیر پی پال (Pay Pal)، کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی اکانت خود را شارژ کنید. اما با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود در ایران، استفاده از این روش‌ها تا حدی دشوار است؛ به همین دلیل ممکن است سؤالی مبنی بر چگونگی دسترسی به این سرویس برایتان به وجود بیاید که پاسخ این سؤال به‌سادگی قابل‌حل است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. ما در مقاله ایکس باکس گیم پس چیست و هر آنچه باید در مورد آن بدانید به تمامی سوالات شما نظیر تفاوت نسخه ها، راهنمای خرید، انواع و قیمت های این سرویس پرداخته ایم که مطالعه این مقاله تمامی پرسش های شما را قبل از خرید ایکس باکس گیم پس خواهد داد.

گیم پس قابلیت‌های جذاب بسیاری دارد، دسترسی به هزاران عنوان به صورت رایگان و تنها با پرداخت اشتراک ماهیانه از جمله ویژگی های کلیدی آن است. علاوه بر بازی‌های جذاب قدیمی که هر کدام تجربه لذت‌بخشی هستند، برخی بازی‌های جدید نیز بر رو گیم پس قرار میگیرند و اشتراک آن‌ها با پلتفرم XBOX می‌تواند بسیاری از کاربرهای کامپیوتر را نیز به سمت خود جذب کند. از دیگر ویژگی‌های گیم پس می‌توان به ارزان بودنش اشاره کرد که هزینه ماهیانه بسیار اندکی را نیاز دارد.

نرم افزار Xbox Beta

دانلود نرم افزار و سیستم عامل مورد نیاز

در ابتدا می‌بایست نرم افزار Xbox Beta را از این لینک دانلود و اقدام به نصب آن کنید. سیستم‌عامل موردنیاز برای استفاده از این سرویس، ویندوز 10، کارت گرافیک NVIDIA GTX 1050 یا AMD Radeon RX 560 و پردازنده Intel Core i5 8300H یا AMD Ryzen 5 3550H است. اگر از آخرین نسخه ویندوز 10 استفاده نمی‌کنید، در هنگام نصب برنامه به‌صورت خودکار به‌روزرسانی انجام می‌شود.

ایکس باکس گیم

ورود به حساب کاربری مایکروسافت

بعد از نصب نرم افزار Xbox Beta، پنجره احراز هویت برای شما باز می‌شود که لازم است وارد حساب مایکروسافت خود شوید؛ درصورتی‌که حساب کاربری از قبل برای خود نساخته‌اید، می‌توانید با ورود به سایت Xbox به‌راحتی ثبت‌نام کنید و سپس با بازگشت به برنامه، اطلاعات خود را وارد کرده و پس از تائید، با کلیک روی گزینه Join Now وارد حساب کاربری خود شوید.

اگر این گزینه برایتان قابل‌رؤیت نبود، می‌توانید با کلیک روی هرکدام از بازی‌ها، وارد اطلاعات بازی شوید و روی گزینه Play With Game Pass کلیک کنید.

پرداخت و فعال سازی ایکس باکس گیم پس

در آخر می‌بایست نحوه پرداخت خود را انتخاب کنید که راحت‌ترین روش آن گیفت کارت است که به آسانی می‌توان آن را از سایت‌های واسطه ایرانی، خریداری کرد؛ می‌توانید از روش‌های دیگر که در پیش‌گفته شد هم استفاده کنید اما گیفت کارت به دلیل سهولت دسترسی و عدم وجود محدودیت، برای همه کاربران در دسترس است.
فعال سازی ایکس باکس گیم پس

پس از تهیه گیفت کارت، با کلیک بر روی گزینه Redeem a Gift Card، کد موجود در محصول را وارد کرده و آن را تائید کنید.

توجه داشته باشید کد گیفت کارت خود را به هیچ وجه به اشخاص دیگر نشان ندهید؛ زیرا به سادگی می‌توانند از آن استفاده کرده و اعتبار آن را از بین ببرند. لازم به ذکر است برای فعال‌سازی این کد، می‌بایست از نرم افزار تغییر IP استفاده نمایید.

پس از تائید و فعال سازی اشتراک خود، می‌توانید بازی‌های موردنظر را در برنامه Xbox Beta پیدا کنید و برای نصب آن‌ها کافی است تا روی نام بازی کلیک کرده و پس از نمایش اطلاعات بازی، روی گزینه Install کلیک کنید. به همین سادگی می‌توانید از سرویس Xbox Game Pass استفاده کرده و بسیاری از بازی‌های جذاب و جدید را، با استفاده از برنامه Xbox Beta در رایانه شخصی خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

در نهایت جالب است بدانید تمامی عناوین ساخته استودیوی Xbox Game بلافاصله پس از عرضه، میان ده‌ها بازی جذاب دیگر قابل‌دسترسی خواهد بود که لیست بازی های ایکس باکس گیم پس برای کامپیوتر در سایت Xbox قابل مشاهده است.

برای خرید ایکس باکس گیم پس به وب سایت وب گیفت مراجعه کنید.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ایکس باکس گیم پس چیست؟

در سال 2017، مایکروسافت سرویس اشتراکی را تحت عنوان Xbox Game Pass معرفی کرد که مخاطبان، به‌وسیله آن می‌توانند بازی‌های جدید را به‌صورت رایگان و تنها با خرید اشتراک ماهانه به‌سادگی تجربه کنند.

۱
آیا ایکس باکس گیم پس فقط برای XBOX است؟

خیر. این سرویس برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس بوده و کاربران با خرید اشتراک از بازی‌های رایگان روی PC نیز بهره‌مند می‌شوند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.