بهترین بازی های رایگان ایکس باکس گیم پس
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های رایگان ایکس باکس گیم پس – قسمت اول

کیوان آمیرزاده 19 آبان 1399 بدون دیدگاه
4,391 بازدید

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که مایکروسافت به جامعه گیمرها ارائه داده است، سرویس بی‌نظیر ایکس باکس گیم پس است. شما با پرداخت ماهیانه ده دلار، می‌توانید صدها بازی جذاب را بدون هیچ محدودیتی تجربه کنید. قابل ذکر است که شما علاوه بر کنسول‌های Xbox، می‌توانید این سرویس را برای ویندوز 10 نیز خریداری کنید. با توجه به اینکه صدها بازی در این سرویس به بازیکنان ارائه می‌شود، شاید برخی نتوانند بسیاری از عناوین جذابی که در این سرویس حضور دارند را تجربه کنند؛ ازاین‌رو در این سری مقاله می‌خواهیم بهترین بازی‌ های ایکس باکس گیم پس را به شما معرفی کنیم.

بازی Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

یکی از مشهورترین بازی‌های آنلاین نسل هشتم، بازی Rainbow Six Siege است که از زمان انتشارش در سال 2015، توانسته طرفداران زیادی را مجذوب خود کند. این بازی در سبک شوتر تاکتیکال است و بازیکنان می‌توانند یکی از 57 شخصیت بازی را انتخاب کنند و تیم حریف را شکست دهند. هر تیم مأموریت خاص خود را دارد، یک تیم در قالب نیروهای پلیس، باید به خنثی کردن بمب یا نجات دادن گروگان بپردازد و تیم دیگر در قالب یک گروه تروریستی، باید مانع از رسیدن تیم حریف به اهداف داخل بازی شود.

البته شاید بسیاری از بازیکنان، پیروزی از طریق کشتن تمام تیم حریف را بیشتر از کامل کردن مأموریت‌های هر بازی ترجیح دهند؛از جمله ویژگی‌های جذاب بازی، تخریب پذیر بودن محیط بازی و قابلیت‌های خاص هر شخصیت (اُپراتور) است. این عنوان در زمان عرضه با مشکلات زیادی روبه‌رو بود اما با پشتیبانی‌های بی‌وقفه Ubisoft، این بازی هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین نسل هشتم به‌حساب می‌آید.

The Outer Worlds

The Outer Worlds

این بازی نقش‌آفرینی، بدون تبلیغات متعدد و بزرگ در سال 2019 روانه بازار شد و توانست یکی از کاندیدهای بهترین بازی آن سال شود. این عنوان در آینده‌ای نسبتاً دور جریان دارد و تجربه‌ای نقش‌آفرینی مشابه با سری Fallout را به شما ارائه می‌دهد. در طول داستان بازی، شما به سیاره‌های متفاوتی سفر خواهید کرد که در هر کدام از آن‌ها، می‌توانید مکان‌های مسکونی کاملاً خاص با داستان‌هایی جذاب را پیدا کنید که انجام دادن مأموریت‌های آن‌ها، مانع از حس شدن گذر زمان می‌شود.

برای مبارزه کردن، سلاح‌های بسیار متنوعی در برابر بازیکنان قرار می‌گیرد که هریک از آن‌ها، استفاده‌های خاص خود را دارند. المان‌های مخفی‌کاری نیز در بازی وجود دارد که درخت مهارت بازی نیز ویژگی‌های بسیار بیشتری را به مبارزات بازی اضافه می‌کند. در طول بازی، شخصیت‌های متفاوتی را خواهید دید که می‌توانید آن‌ها را به سفینه خود دعوت کنید و از قدرت‌های خاص آن‌ها در مبارزات بازی استفاده کنید. در نهایت باید گفت The Outer Worlds یک بازی نقش‌آفرینی است که تجربه کردن آن به طرفداران این سبک، شدیداً پیشنهاد می‌شود.

بازی Dishonored 2 در ایکس باکس گیم پس

Dishonored 2

در بین بازی‌های مخفی‌کاری، سری Dishonored در دهه اخیر، شهرت بسیار زیادی پیاده کرده است. در این سری، شما با استفاده از قدرت‌های ماورایی، می‌توانید با روش‌های خلاقانه مأموریت‌ها را پیش ببرید. هر مأموریت از بازی در محیطی بسیار گسترده جریان دارد و ازاین‌رو، میان‌برها و روش‌های بسیار زیاد و متنوعی در طول مأموریت برای رسیدن به منطقه‌ای یا کشتن یک دشمن وجود دارد که ارزش تکرار این بازی را شدیداً بالا می‌برد.

نسخه دوم، ادامه وقایع نسخه قبلی را روایت می‌کند و این بار شما می‌توانید در نقش دختر شخصیت اصلی قرار بگیرید و از قدرت‌های ماورایی متفاوت و خاص او استفاده کنید. البته قابل ذکر است که هیچ لزومی برای مخفی‌کاری در این بازی وجود ندارد و سیستم مبارزات بازی نیز بسیار قوی و هیجان‌انگیز طراحی شده است تا بازیکنان بتوانند متناسب به سلیقه خود مأموریت‌های بازی را پیش ببرند.

بازی Resident Evil 7 Biohazard

Resident Evil 7 Biohazard

شاید بتوان گفت که سبک ترس و بقا، جذابیتش را به سری Resident Evil مدیون است. با اینکه بازی‌های ترسناک‌تری نسبت به این سری در طول چند نسل اخیر عرضه شده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانست در قالب یک سری، به شهرت و محبوبیت آن دست پیدا کند و بتواند این شهرت را در طول زمان نگه دارد. با اینکه این سری با نسخه ششم خود طرفداران را به شدت ناامید کرد، اما نسخه هفتم بازی نشان داد که هنوز سری Resident Evil جزو پرچم‌داران سبک ترس و بقا به‌حساب می‌آید.

برخلاف نسخه‌های قبلی، نسخه هفتم بازی دوربینی اول شخص دارد. کمبود شدید تیر، پازل‌های جذاب و سرگرم‌کننده در کنار دشمنانی ترسناک و محیط‌هایی مخوف، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این بازی تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سبک ترس و بقا در نسل هشتم شود. علاوه بر بخش ترسناک بازی، داستان این نسخه نیز جذابیت بالایی دارد که شاید حتی اشخاصی که علاقه‌ای به این سبک ندارند را نیز جذب خود کند. از نظر تعداد قابل‌توجهی از طرفداران این سری، Resident Evil 7 Biohazard ترسناک‌ترین نسخه در بین این سری به‌حساب می‌آید.

بازی Borderlands 2

Borderlands 2

بازی Borderlands 2 یکی از عناوین بسیار خاص نسل هفتم بود که توانست بازیکنان بی‌شماری را جذب خود کند. در واقع اگر حس می‌کنید اسم این بازی را زیاد شنیده‌اید، دلیل آن نسخه دوم است که در سطح بسیار بالاتری نسبت به نسخه اول یا سوم قرار دارد. این عنوان در قالب شوتر اول شخص، تجربه‌ای ناب از سبک نقش‌آفرینی را به شما ارائه می‌دهد. یکی از دلایل بی‌شمار مشهور شدن این بازی، تنوع و تعداد دیوانه کننده سلاح‌های بازی بود که باعث تشویق شدن بازیکنان برای جست‌وجو در محیط‌های بازی می‌شود.

دنیای بازی، حال و هوای فیلم‌های Mad Max را دارد اما دشمنان شما بسیار دیوانه‌تر از این حرف‌ها هستند؛ جهان بازی از وسعت و تنوع خوبی بهره می‌برد و گرافیک هنری آن، جذابیت خاصی را به این عنوان تزریق کرده است. علاوه بر گیم‌پلی اعتیاد آور، داستان بازی نیز بسیار جذاب و درگیر کننده است و پیچ و خم‌های زیادی دارد. با اینکه این بازی در سال 2012 روانه بازار شد، اما هنوز هم تجربه کردن آن جذاب و هیجان‌انگیز است و شاید همچنان جذابیت بیشتری نسبت به نسخه سوم داشته باشد.

Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

مگر می‌شود از طرفداران سبک هک‌ اند اسلش باشید اما نام سری Devil May Cry را نشنیده باشید؟ بسیاری از بازیکنان با سری DMC جذب سری هک اند اسلش شدند و Devil May Cry 5 نشان داد که پس از گذشت 18 سال، این سری هنوز هم یکی از بهترین تجربه‌های این سبک را ارائه می‌دهد. در نسخه پنجم، بازیکنان بار دیگر در نقش دانته قرار می‌گیرد و بار دیگر به شکار شیاطین مختلف با روش‌های کاملاً متنوع می‌پردازند.

نسخه پنجم، بیشترین تنوع مبارزات در طول این سری را به طرفداران ارائه می‌دهد و هیجان کشتن شیاطین، بیشتر از همیشه است. در کنار مبارزات کلاسیک با دانته، نیرو (شخصیت ابتدایی نسخه چهارم) نیز حضور مؤثری در بازی دارد که نحوه و سبک مبارزات او کاملاً متفاوت با دانته است. درخت مهارت بازی نیز بسیار کارآمد و جذاب است و مانع از خسته‌کننده شدن بازی می‌شود؛ البته شخصیت سومی نیز در بازی حضور دارد که نحوه مبارزات او، شباهت زیادی با سبک هک اند اسلش ندارد.

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

شاید یکی از مهم‌ترین نکات مثبت سرویس Game Pass، حضور بازی‌هایی از سبک‌های کاملاً مختلف است. در بین بازی‌های سبک پلتفرمر این سرویس، به جرئت می‌توان گفت که Ori and the Will of the Wisps در بالاترین درجه قرار دارد. سری Ori نشان داده است که هر نسخه از آن، پتانسیل پیشی گرفتن از نسخه بی‌نقص قبلی خود را دارد. با اینکه گیم‌پلی بازی بسیار جذاب و طراحی مراحل، متنوع و سرگرم‌کننده است، اما طراحی‌های بصری و هنری بازی آن‌قدر قوی‌ هستند که حتی بازیکنانی که به این سبک علاقه ندارند را نیز مجذوب خود می‌کند.

Ori and the Will of the Wisps موسیقی‌های زیبایی دارد؛ این موسیقی‌ها آن‌قدر زیبا هستند که تأثیر داستان غمگین بازی را چند برابر می‌کند. بر روی هر بخش از این بازی آن‌قدر کار شده است که در هر لحظه، بخش متفاوتی از آن شما را درگیر خود می‌کند. بازیکنان در یک لحظه درگیر زیبایی‌های بصری بازی هستند و در لحظه بعدی به دنبال کامل کردن مراحل چالش‌برانگیز بازی هستند و طولی نمی‌کشد که موسیقی بازی، آن‌ها را به دنیای دیگری می‌برد. اگر از طرفداران بازی‌های پلتفرمر هستید، Ori and the Will of the Wisps را از دست ندهید و اگر هم از تجربه بازی‌های این سبک لذت نمی‌برید، یک شانس کوچک به این عنوان بدهید.

Dead Cells

Dead Cells

Dead Cells از جمله بازی‌های مستقلی است که به کامل‌ترین شکل ممکن، سبک Metroidvania و Roguelike را تعریف می‌کند. در طول این بازی شما باید مراحل مختلفی را سپری کنید و باس‌های قدرتمندی را شکست دهید اما فقط یک مشکل وجود دارد؛ همانند دیگر بازی‌های سبک Roguelike، اگر کشته شوید بازی از اول شروع می‌شود. قبل از آنکه از سختی بازی بترسید، در نظر داشته باشید که یک سری ارتقاها، به صورت دائم باقی می‌ماند که دور بعدی بازی را ساده‌تر می‌کند.

محیط مراحل بازی نیز به صورت تصادفی ساخته می‌شود و از این رو، ساختار مراحل بازی تکراری نمی‌شود و کشته شدن زیاد در بازی را ارزشمند می‌کند. سلاح‌‌های بازی به شدت متنوع هستند و به بازیکنان اجازه می‌دهند که به سبک و روشی که دوست دارند مبارزات بازی را پیش ببرند. شاید جالب باشد که بدانید کشته شدن متوالی، نقش مهمی را در داستان ایفا می‌کند و در برخی مواقع که شما بازی را از ابتدا شروع می‌کنید، با نکات جذاب و درگیر کننده داستانی مواجه خواهید شد. اگر بخواهم در قالب جمله‌ای ساده این بازی را وصف کنم، باید بگویم که اگر از بازی‌های اکشن و دوبعدی خوشتان می‌آید، بدون شک عاشق Dead Cells خواهید شد.

همچنین می‌توانید لیست بازی ‌های ایکس باکس گیم پس و آموزش استفاده از ایکس باکس گیم پس در کامپیوتر در پارسی گیم مطالعه کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.