بازی Forza Horizon 5
مبین نعمت‌اللهی

جزئیات فوق‌العاده‌ی بازی Forza Horizon 5 از زبان تیم هنری Playground Games

مبین نعمت‌اللهی 9 تیر 1400 بدون دیدگاه
1,287 بازدید

نمایش‌های متعدد و In-Game بازی Forza Horizon 5 که تمامی دوست‌داران بازی‌های ویدیویی را انگشت به دهان گذاشته، خبر از یک بازی نسل جدید می‌دهد تا جایی که تیم هنری استودیو Playground Games در یک ولاگ ویدئویی، توضیحات تازه‌ای را از جزئیات دیوانه‌کننده بازی ارائه می‌دهد.

در این ولاگ که به ارائه‌ی توضیحاتی از جزئیات بازی Forza Horizon 5 از جمله آسمان‌های واقع‌گرایانه پرداخت شده، از یک عنوان درخور و شایسته‌ی نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس سری خبر می‌دهد. طبق گفته‌ی عوامل سازنده، دوربینی قدرتمندتر در مقایسه با نسخه‌های Forza Horizon 3 و Forza Horizon 4 مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نحوی که این دوربین از 3 دوربین دیگر با وضوح‌تصویر فوق‌العاده بالا بهره می‌برد که به طور همزمان هر 30 ثانیه یکبار تصاویر را از آسمان ثبت کرده و آن‌ها را به تصاویری با وضوح‌تصویر 12K تبدیل می‌کند.

آقای Lukas Koelz به‌عنوان یکی از عوامل توسعه‌دهنده‌ در امور نورپردازی بازی Forza Horizon 5 می‌گوید:

از نظر چگونگی مقایسه با Horizon 4، می‌توان به تنظیمات آب‌و‌هوا بازی Forza Horizon 5 اشاره داشت. زمانی که بازیکنندگان مسابقه‌ای را به میل خود ایجاد می‌کنند، برای انتخاب زمان برگزاری آن گزینه‌های مختلفی را پیش‌رو خواهند داشت. برای‌مثال اگر ترجیح می‌دهند که در اواسط روز و حوالی ظهر مسابقه را برگزار کنند، می‌توانند شرایط جوی حاکم بر مسابقه را نیز تعیین کنند: آسمانی ابری با احتمال بارش باران و یا غروب چشم‌نواز و یک‌دست خورشید. در Horizon 4 سیستم پیاده‌سازی شده تنها به 300 حالت پیش‌فرض خلاصه می‌شد، رقمی که در این نسخه به بیش از 2000 حالت پیش‌فرض رسیده است. این بدان معناست که نوآوری حرف اول را در بازی می‌زند.

Forza Horizon 5

شرایط اقلیمی در هورایزن 5 غیر قابل پیش‌بینی‌ست

در این ولاگ، جرئیاتی تازه از تغییرات آب‌و‌هوایی نشان داده شده که کارگردان هنری بازی آقای Don Arceta در رابطه با چنین قابلیت منحصربه‌فردی که هیچ‌کدام از نسخه‌های پیشین این مجموعه آن را ارائه نداده‌اند گفت:

در بازی Forza Horizon 5 آب‌و‌هوای هر منطقه متفاوت است. اگر در کویر پرسه می‌زنید ممکن است با باراش نم‌نم باران سر و کار داشته باشید و اگر راهتان را به طرف جنگل کج کنید، طوفانی شدید در انتظارتان خواهد بود. تمامی این تغییرات اقلیمی در زیست‌بوم‌های مختلف بازخورد شما را تقویت و تجربیاتی واقع‌گرانه از بازی را ارائه می‌دهد. در کنار آن‌ها، ما تغییرات فصلی از جمله طوفان‌های سهمگین و البته طوفان‌های گرمسیری خواهیم داشت. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد آن است که لزوما چنین طوفان‌هایی پیرامون شما اتفاق نخواهند افتاد و شما می‌توانید از کیلومتر‌ها دورتر آن‌ها را مشاهده کرده و به طرفشان حرکت کنید. کاری که ما هرگز در هیچ‌یک از عناوین مجموعه‌ی هورایزن انجام نداده‌ایم.

 

تغییرات آب‌و‌هوای فصلی از نسخه‌ی قبل وجود دارد و در نسخه‌ی جدید با تغییرات منطقه‌ای ترکیب شده است. برای‌مثال، زمستان یک فصل خشک و بی‌روح در مکزیک است و اگر می‌خواهید که بر روی جاده‌های لغزنده و پوشیده شده از برف رانندگی کنید، بایستی به طرف آتشفشان در حرکت باشید. اگر به تجربیات زمستانی علاقه‌ای ندارید، با اتومبیل‌های چند ده ‌هزار دلاری و گران‌قیمت خود به طرف ساحل رفته و از تجربیات آخرهفته‌ی خود با Ford Bronco لذت ببرید. در انتها باید گفت شرایط جوی در هر منطقه متفاوت است و الگوهای آب‌و‌هوایی براساس تغییر فصل تغییر می‌کنند.

نمایش بازی Forza Horizon 5 آنقدر در نگاه‌اول بی‌نقص و چشم‌نواز بود که راستش اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم کاملا ارزش آن را دارد که چند ده میلیون تومان از پول خود را صرف هزینه‌ی خرید کنسول Xbox Series X کنید. اگر برای تجربه‌ی جدیدترین ساخته‌ی استودیو Playground Games لحظه‌شماری می‌کنید، باید گفت زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده و Horizon 5 در تاریخ 9 نوامبر سال 2021 میلادی، مصادف با 18 آبان بر روی پلتفرم‌های PC, Xbox One, Xbox Series X/S و سرویس Xbox Game Pass به انتشار می‌رسد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.