بازی Starfield
یحیی رحیمی

واکنش مدیر اجرایی ایکس باکس به انحصاری شدن Starfield: ما متأسف نیستیم!

یحیی رحیمی 3 تیر 1400 بدون دیدگاه
154 بازدید

با اعلام انحصاری شدن بازی Starfield و انتشار آن تنها برای ایکس باکس سری و کامپیوتر، مدیر مارکتینگ شرکت بتسدا در مصاحبه‌ای از طرفداران پلی استیشن عذرخواهی کرد و بابت انحصاری شدن بازی، اظهار تأسف کرد. آرون گرین‌برگ، مدیر اجرایی ایکس باکس، به این صحبت‌ها واکنش نشان داده و اذعان کرده که آن‌ها نسبت به انحصاری شدن بازی متأسف نیستند و کاربران شبکه‌های اجتماعی، برداشت اشتباهی از صحبت‌های پیت هاینس از مدیران بتسدا کرده‌اند.

شرکت بتسدا که بیشتر به دلیل بازی‌های نقش‌آفرینی بزرگ مانند Fallout‌ شناخته‌ می‌شود، در تازه‌ترین ماجراجویی، دست به خلق یک مجموعه جدید به نام Starfield زده که اولین بازی کاملاً جدید آن‌ها از 25 سال گذشته تابه‌حال است. با اکتساب شرکت بتسدا توسط مایکروسافت، گزارش‌‌های مختلفی از احتمال انحصاری شدن بازی استارفیلد منتشر شد و بالاخره در کنفرانس E3 2021 مایکروسافت بود که خبر بزرگ ایکس باکس را فهمیدیم. Starfield که اولین بار در سال 2018، معرفی شد، حال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عناوین انحصاری ایکس باکس سری در سال آینده‌ی میلادی منتشر خواهد شد.

با اعلام انتشار بازی استارفیلد برای کنسول ایکس باکس و کامپیوتر، بسیاری از طرفداران شرکت بتسدا از عدم انتشار بازی برای پلی استیشن ناراحت شدند. این باعث شد تا پیت هاینس، مدیر بخش مارکتینگ و بازاریابی بتسدا در مصاحبه‌ای از ناامیدی طرفداران پلی استیشن بگوید و به‌نوعی از آن‌ها عذر بخواهد. بسیاری از رسانه‌ها، صحبت‌های او را به‌عنوان عذرخواهی منتقل کردند اما به نظر می‌رسد که او از کسی معذرت‌خواهی نکرده و تنها اظهار تأسف کرده است.

Starfield

واکنش مدیر اجرایی ایکس باکس به صحبت‌های بتسدا

آرون گرین‌برگ، مدیر اجرایی و رئیس بخش مارکتینگ ایکس‌ باکس، نسبت به صحبت‌های پیت هاینس واکنش نشان داده و گفته است که هیچ‌کدام از اعضای ایکس باکس، نسبت به انحصاری شدن بازی ناراحت نیستند و او از هیچ‌کس معذرت‌خواهی نمی‌کند. گرین‌برگ در صفحه‌ی توییتر خود نوشته است:

aaron greenbergمن عذرخواهی نمی‌کنم و متأسف نیستم. همه‌چیز خوب پیش می‌رود و من نسبت به آن قضیه متأسف نیستم.

مشخص است که مایکروسافت با اکتساب یک شرکت بازی‌سازی بزرگ با هفت و نیم میلیارد دلار، به دنبال اهداف مشخصی بوده و احتمالاً بیشتر بازی‌های بتسدا انحصاری شوند. تعدادی از بازی‌های این شرکت مانند Deathloop به دلیل قرارداد با سونی، فعلاً تنها برای پلی استیشن 5 عرضه خواهند شد اما بر اساس گفته‌های فیل اسپنسر، مدیرکل ایکس باکس، بازی‌های بتسدا تنها برای پلتفرمی عرضه خواهند شد که سرویس ایکس باکس گیم پس آنجا حضورداشته باشد.

Killer-Instinct

فیل اسپنسر از ساخت دنباله‌ی Killer Instinct می‌گوید

یکی از ضعف‌های کنسول ایکس باکس سری، نبود عناوین انحصاری است و فعلاً هیچ اثر مهمی برای این کنسول منتشرنشده است. نمایشگاه E3 2021 نشان داد که مایکروسافت بازی‌های بزرگ و جذابی برای طرفداران خود دارد و این روند با انتشار بازی Ascent در ماه آینده شروع خواهد شد. فیل اسپنسر با شرکت در قسمت جدید پادکست Dropped Frames، از ساخت بازی‌های مهیج و جذاب خبر داده که کاتالوگ عناوین ایکس باکس را گسترش خواهد داد. وی می‌گوید:

بازی‌های خوبی در کاتالوگ خود داریم که مایلیم دوباره سمت آن‌ها برویم. بازخوردی که از انتشار بازی KI برای ایکس باکس وان گرفتیم فوق‌العاده بود و باید بگویم که من و مت بوتی(مدیر استودیوهای ایکس باکس) بارها در مورد این بازی صحبت کرده‌ایم و آن را فراموش نکرده‌ایم. از ته دل دوست داریم که ایده‌های تازه‌ای با Killer Instinct ادامه دهیم.

بازی Killer Instinct یا به‌اختصار KI ازجمله عناوین مبارزه‌ای بود که توسط شرکت Double Helix خلق شد و بعدها توسعه‌ی آن به استودیو Iron Galaxy رسید. با توجه به آنکه مالکیت Double Helix در اختیار شرکت آمازون قرار دارد، سخت است که در مورد آینده‌ی مجموعه‌ی Killer Instinct صحبت کرد. نظر شما چیست؟

گفتنی است بازی Starfield روز 20 آبان 1401 برای کنسول ایکس باکس سری و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

منبع: Sportskeeda

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.