Starfield
یحیی رحیمی

عذرخواهی بتسدا از کاربران پلی استیشن بابت انحصاری شدن بازی Starfield

یحیی رحیمی 27 خرداد 1400 بدون دیدگاه
485 بازدید

شرکت بتسدا پس ماه‌ها گمانه‌زنی در مورد انحصاری شدن بازی Starfield برای کنسول ایکس باکس، بالاخره تصمیم نهایی را اعلام کرد و همان اوایل کنفرانس E3 2021‌ شرکت ایکس باکس، از عدم انتشار آن برای کنسول پلی استیشن آگاه شدیم. بازی استارفیلد تنها برای ایکس باکس سری و کامپیوتر عرضه خواهد شد و این خبر باعث ناراحتی طرفداران پلی استیشن شد که خود را آماده‌ی تجربه‌ی این اثر نقش‌آفرینی در سال آینده کرده بودند. مدیر بازاریابی بتسدا با درک ناراحتی کاربران پلی استیشن، بابت تصمیم گرفته‌شده عذرخواهی کرد.

پیت هاینس، مدیر بخش بازاریابی شرکت بتسدا، در گفتگو با رسانه‌ی گیم‌اسپات در مورد روند انحصاری شدن بازی Starfield توضیحاتی داده و در آخر از کاربران پلی استیشن که منتظر انتشار بازی برای کنسول سونی بودند، عذرخواهی کرده است. وی می‌گوید:

پیت هاینساگر شما از طرفداران محتوایی هستید که ما خلق می‌کنیم یا عاشق بازی هستید که قرار نیست روی پلتفرم شما در دسترس قرار گیرد؛ باید بگویم که کاملاً ناراحتی و عصبانیت شمارا درک می‌کنم. من درک می‌کنم که این احساسات واقعی است و ناامیدی(میان کاربران) وجود دارد. نمی‌دانم که چطور بیم و هراس و نگرانی طرفداران پلی استیشن 5 را رفع کنم اما باید بگویم که شخصاً از کاربران این کنسول هستم و بازی‌های زیادی را روی آن تجربه کرده‌ام و به این روند هم ادامه خواهم داد؛ اما اگر می‌خواهید استارفیلد را بازی کنید؟ کامپیوتر و ایکس باکس (را در نظر داشته باشید). تمام آن چیزی که می‌توانم بگویم آن است که معذرت می‌خواهم و می‌دانم که این باعث ناامیدی طرفداران شده اما کار زیادی از دست من برنمی‌آید.

همان‌طور که خواندید، بتسدا هم از انحصار بازی و حذف بخشی از طرفداران رضایت ندارد اما این مدیران ایکس باکس هستند که در مورد سیاست‌های کلی تصمیم‌گیری می‌کنند.

Starfield تنها بازی‌ انحصاری نخواهد بود

بازی استارفیلد ازجمله تازه‌ترین عناوین شرکت بتسدا است که این بار یک دنیای نقش‌آفرینی را در فضای پیرامون کره‌ی زمین به تصویر می‌کشد. بر اساس صحبت‌های مدیر بتسدا، Starfield روی واقعیت تمرکز خاصی دارد و قرار نیست یک عنوان علمی تخیلی فانتزی را باوجود انواع و اقسام موجودات فضایی ببینیم. درواقع هدف بازی، یافتن پاسخ بزرگ‌ترین سؤالات بشری است و اینکه آیا ما انسان‌ها در این جهان وسیع، تنها هستیم؟‌

بر اساس کنفرانس مایکروسافت، استارفیلد تنها اثر انحصاری ایکس باکس نخواهد بود و بازی‌های دیگر شرکت بتسدا مانند Redfall که از تازه‌ترین عناوین استودیو Arkane است هم تنها برای پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه خواهد شد. ایکس باکس قول داده که بازی‌های جدید روی تمامی پلتفرم‌هایی که از سرویس ایکس باکس گیم‌پس پشتیبانی می‌کنند عرضه شوند و این به معنی حذف پلتفرم پلی‌ استیشن از برنامه‌ریزی اولیه است. شایعاتی وجود دارد که حاکی از انتشار انحصاری جدیدترین شماره از مجموعه‌ی The Elder Scrolls دارد و باید ببینیم که مایکروسافت در ادامه چه تصمیماتی را خواهد گرفت.

شرکت سونی درزمینه‌ی بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن هم سیاست مشابهی را دنبال می‌کند و اخیراً تصمیم گرفته تا تعدادی از بازی‌های پلی استیشن چند سال پیش را برای کامپیوتر هم منتشر کند که مورد انتقاد فیل اسپنسر قرارگرفته است. نظر شما چیست؟

منبع:‌ IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.