بهترین بازی های Bethesda
Avatar

معرفی بهترین بازی های کمپانی بازی سازی Bethesda

مهدیه سیفی 5 اردیبهشت 1402 5 دیدگاه
4,178 بازدید

کمپانی Bethesda یک ناشر بازی‌های ویدیویی آمریکایی است که کارنامه خوبی در زمینه بازی‌های ویدیویی دارد؛ از این رو گفتیم شاید خوب باشد در یک مطلب این چنینی کل بازی‌های معروف، محبوب و مهم بتزدا (بتسدا) را معرفی کنیم. تا به امروز بازی‌های معروف بسیاری توسط این شرکت محبوب ساخته شده‌اند که هر کدام محبوبیت بالایی دارند. با 12 تا از بهترین بازی های Bethesda همراه ما باشید.

معرفی بهترین بازی های Bethesda که باید تجربه کنید

Bethesda یکی از محبوب‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی در تاریخ بازی است که در طول سال‌ها به ‌عنوان توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی موفق و هم به ‌عنوان ناشر کارهای انجام‌شده توسط استودیوهای تابع، معرفی شده و توانسته است صفی طویل از بازی‌های چشمگیر را به دنبال خودش راه بیندازد. برای همین می‌خواهیم بهترین بازی های Bethesda را معرفی کنیم. ابتدا با Ghostwire Tokyo شروع می‌کنیم.

1) Ghostwire Tokyo

بازی Ghostwire Tokyo

بازی Ghostwire Tokyo که در سال 2022 برای پلتفرم‌های پی‌سی و پلی استیشن 5 عرضه شد، حکایت از شخصی دارد که در یک سانحه تصادف به ظاهر می‌میرد اما توسط یه روح به طرز غیرقابل باوری زنده می‌ماند. روحی که می‌تواند تمام کنترل بدن او را به دست گرفته و او را مجبور به کارهایی کند که با آن‌ها موافق نیست. در واقع کلیت این بازی که جزو بهترین بازی های Bethesda محسوب می‌شود و توسط  Tango Gameworks ساخته شده، حکایت از برداشته شدن دیوار بین ارواح و انسان‌ها را به نمایش گذاشته است که با پدید آمدن یک مه غلیظ، ارواحی خشن پا به عرصه خیابان‌ها می‌گذارند و قصد تصرف شهر را دارند.

2) Rage

بازی Rage

یکی دیگر از بازی های Bethesda بازی Rage نام دارد که چالش‌های بسیاری را در خود جای داده است. بهتر است معرفی این بازی را این طور آغاز کنیم؛ بازی RAGE اولین بار در نمایشگاه QuakeCon در سال ۲۰۰۷ معرفی و توسط id Software ساخته شد و در سال 2010، نسخه iOS تحت نام Rage: Mutant Bash TV و سال 2011، نام RAGE توسط کمپانی‌های Bethesda Softworks، Square Enix Holdings و Aspyr برای پلتفرم‌هایی چون پلی استیشن 3، Xbox 360 ،  Windows و Macintosh operating systems منتشر شدند.

باید گفت این بازی بر خلاف بازی نسل هشتم Doom که مستقیما شرکت Bethesda در ساخت آن نقش داشت، مشارکتی نداشته است و چون این شرکت و موسسه id Software، عضو خانواده ZeniMax Medi به حساب می‌آیند، به نوعی آن را به شرکت دنیای بازی‌های یارانه‌ای یعنی بتسدا نسبت می‌دهند. داستان این بازی الهام گرفته از دنیای پساآخرالزمانی و اتفاقاتی که در آینده نزدیک بعد از اصابت سیارک ۹۹۹۴۲ Apophis، اتفاق می‌افتد است که شما در بازی با شخصیتی به نام Nicholas Raine که یک سرباز است، در یک پناهگاه زیرزمینی به خوابی عمیق فرو می‌روید و بعد از یک قرن از خواب بیدار می‌شوید. در نهایت این شخصیت می‌فهمد که توسط سازمانی به نام The Authority در حال تعقیب است و به دنبال راهی برای نجات می‌گردد.

3) سری Wolfenstein

بازی Wolfenstein

این بازی که در سال 2019 برای کنسول PS4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی به عنوان بهترین بازی های بتسدا معرفی شد. بازی حاکی از آن است که خواهران دوقلو بلازکوویچ، می‌خواهند در برابر یک ارتش مقاومت کنند و در انجام این کار نیاز به کمک شما دارند. در حقیقت اگر یکی از طرفداران بازی‌های خشن و همچنین رازآلود باشید، می‌توان گفت Wolfenstein یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. انجام کارهایی مثل به دست گرفتن شاتگان،‌ مسلسل، اسلحه الکترونیکی یا اسلحه لیزری بازی جذابیت‌های به خصوصی ایجاد می‌کنند. علاوه بر آن زدن به دل دشمنانی مانند ژنرال‌های نازی، پانزرهاند‌ها و ابر سرباز‌ها و سلاخی و تکه‌تکه کردن آن‌ها از جمله ویژگی‌های این بازی محسوب می‌شوند که احتمالا طرفداران ژانر نامرده از آن‌ها فیض ببرند!

4) Deathloop

بازی Deathloop

Deathloop که از بازی های شرکت Bethesda به حساب می‌آید برای پلتفرم پی‌سی و پلی استیشن 5 منتشر شد که در آن کاراکتری به اسم کولت، وارد یک حلقه زمانی می‌شود که خودش هم از نحوه گرفتاری این موضوع خبر ندارد. به عبارت دیگر شما به عنوان شخصیت کولت و وارد شدن به یک حلقه زمانی، ماجراجویی را آغاز می‌کنید که باید به معمای پیچیده‌ای که در پشت این موضوع وجود دارد، رسیدگی کنید.

پس وقتی برای اولین‌بار، شخصیت کولت را در جزیره‌ای به نام Blackreef می‌بینید، هزاران سوال در ذهن شما ایجاد می‌شود که با انجام روند بازی، به پاسخ آن‌ها خواهید رسید. جولیانا اصلی‌ترین شخصیت خبیث این بازی محسوب می‌شود که در طی روند بازی، دردسرهای بسیاری را برای شما رقم خواهد زد و قرار است حسابی از دست آن حرص بخورید.

از ویژگی‌های جذاب این بازی می‌توان مواردی چون هک کردن تیراندازهای موسوم به Turret، وجود دیالوگ‌های هوشمندانه و جذاب، تنوع سلاح‌ها، Slab‌ها، trinket‌ها و از همه مهم‌تر عمق شخصی‌سازی آن‌ها، محدود نبودن به یک پایان بازی و همچنین داشتن آزادی عمل در اتمام کار خود را نام برد.

5) Prey

بازی Prey

یکی دیگر از بهترین بازی های Bethesda که در سال 2017 منتشر شد، بازی Prey نام دارد. اگر بخواهیم از شاخص‌ترین بازی های Bethesda نام ببریم قطعا این مورد جزو آن‌ها خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی اکشن می‌توان به داشتن آزادی‌عمل گیمرها در ماموریت‌های خود، وجود موجوداتی به نام میمیک‌ها، استفاده از بهترین سلاح بازی به نام GLOO gun، استفاده از کاربردهای خاص مربوط به سلاح‌هایی مانند شاتگان و غیره، پخش ویدیو‌هایی به نام Looking-Glass برای دادن یک رمز کد بازی، امکان گسترش فضا برای مدیریت آیتم‌های خود، استفاده از دستگاه‌های بازیافتی برای ساخت یا بازیافت آیتم، دنبال کردن خدمه‌ها و رسیدن به آیتم‌های بسیار ارزشمند، به دست آوردن قدرت‌های عجیب موجودات فضایی و بالطبع سخت شدن نگهداری این قدرت‌ها و در نهایت استفاده از محفظه‌های انفجاری به شکل خلاقانه‌ اشاره داشت.

6) Dishonored

بازی Dishonored

در ادامه معرفی بهترین بازی های Bethesda می‌خواهیم به معرفی یک بازی مهیج دیگر بپردازیم که در زمان خود سروصدای بسیاری به راه انداخت. Bethesda، اولین نسخه از بازی Dishonored را در سال 2012 منتشر کرد که بلافاصله به یک موفقیت برای این شرکت تبدیل شد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد. این بازی که در یک دنیای Steampunk اجرا می‌شود، یک ژانر داستانی طراحی‌شده با تمرکز بر جنگ طبقاتی، دسیسه‌های سیاسی و ماورا طبیعی است که توانسته بازی را با یکی از قوی‌ترین سیستم‌های رزمی پیوند دهد. این بازی، توانایی شخصی‌سازی مهارت‌ها را بر اساس رویکرد «آن را به روش من انجام بده» ارائه می‌دهد تا بازیکنان بتوانند به چندین روش مختلف، با اهداف جنگی و بازی مقابله کنند.

7) Doom Eternal

بازی Doom Eternal

این بازی که سال 2020 در اختیار گیمرها قرار گرفت، از تغییرات بسیاری نسبت به بازی Doom برخوردار بود که از مهم‌ترین آن می‌توان مواردی چون تغییر در مبارزات و روند پیشروی گیمر، قرار دادن میله‌هایی برای تاب خوردن بازیکن به مکان دیگر، طراحی دیوارهای خاص برای بالا رفتن از آن‌ها، پیدا کردن لباس‌هایی مخصوص برای عبور از بعضی کان‌های اسیدی و در نهایت گرفتن یک حالت سه بعدی را نامید.

این شرکت برای لباس شخصیت اصلی خود یک سری آپدیت‌ها ارائه داده است که در اولین بازی، اضافه شدن تیغه‌ای در دست شخصیت اصلی به نام Arm Blade را خواهد دید. Doom Eternal هم‌اکنون در پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس نیز قابل اجرا است.

8) Fallout 4

بازی Fallout 4

بازی Fallout 4 از بهترین بازی های Bethesda است که در ادامه توضیح می‌دهیم. می‌توان این مورد را نسخه به‌روز شده Fallout 3 دانست. در حقیقت این شرکت با آخرین به‌روزرسانی‌های گیم‌پلی (از جمله حالت Survival)، پیشرفت‌های گرافیکی، امکان بازی Mod به صورت رایگان روی رایانه شخصی و کنسول‌ها، به‌ علاوه همه افزونه‌های رسمی گنجانده شده از استودیو، به بهترین تجربه ماجراجویی تبدیل شده است.

Fallout 4 که در سال 2015 طراحی شد، هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. محبوبیت این بازی تا حد زیادی به لطف ارائه زیبا، DLC قوی و یک پلتفرم مودینگ قوی به وجود آمده است اما از جمله انتقادهای وارده و مشکلات آن، خط داستانی بود که نمی‌توانست با دیگر بازی‌های RPG جهان باز رقابت کند؛ البته بازی همچنان به عنوان پرچم‌دار این سری از عنوان عمل می‌کند و از نظر محبوبیت نسبت به نسخه  Fallout 76 که چند سال بعد منتشر شد، برتر است.

9) Fallout 3

بازی Fallout 3

زمانی که Bethesda در سال 2004 مجوز Fallout  را از Interplay دریافت کرد، تصمیم گرفت فرمول بازی را از یک عنوان استراتژی ایزومتریک بالا به پایین، به یک RPG تیراندازی اول شخص تغییر دهد که نتیجه بازی Fallout 3 شد. این بازی گیمرها را دو قطبی‌سازی کرد به طوری که طرفداران سرسخت بازی اصلی، از این تصمیم برای بازی ناراحت شدند. با این حال، این شرکت از تصمیم خود برنگشت.

ویژگی‌هایی مثل جست‌وجوی زمین‌های بایر ویران شده به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم کننده بودند. همچنین داستان بسیار قوی این بازی، اکتشاف در جهان باز، برخوردهای NPCها و موجودات زمین‌های بایر، هر یک باعث شدند تا بازی Fallout 3 به سرعت یکی از بهترین‌ها تبدیل شود.

10) The Elder Scrolls IV: Oblivion

بازی The Elder Scrolls IV Oblivion

Oblivion یک انحراف واضح از مکانیک‌های RPG در Morrowind بود. این تغییر مخاطبین بیشتری به سمت بازی آورد. در واقع بازی Oblivion توانست به سرعت یکی از بهترین عناوین کل سری بازی‌های بتسدا را به خود اختصاص دهد. حتی می‌توان آن را بین فهرست بلندبالای بهترین بازی های تاریخ نیز قرار داد.

بازی با افزایش گرافیک بازی و صحنه‌ها، داستان و شخصیت‌ها مورد استقبال همگان قرار گرفت. اگر چه Oblivion بر اساس استانداردهای امروزی متلاطم و اصلاح نشده است اما آن زمان راه را برای Bethesda هموار کرد تا بتواند بزرگ‌ترین موفقیت خود را تا به امروز به دست آورد. شاید بتوان به جرات گفت که The Elder Scroll IV: Oblivion از بهترین بازی های Bethesda است که جایگاهش تا سال‌های متمادی دست نخورده باقی خواهد ماند!

11) Fallout New Vegas

بازی Fallout New Vegas

این بازی که در سال 2010 در اختیار گیمرها قرار گرفت، برای PC، کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 منتشر شد. داستان این بای اکشن از این قرار است که شخصیت اصلی بازی نقش یک پیک را دارد که بایستی او را به منطقه‌ای به نام پریم برسانید. جالبی بازی این جا است که شخصیت اول بازی از محتوا جعبه هیچ اطلاعی ندارد و برای رسیدن به محل نیز برنامه‌ای را در نظر نگرفته است؛ او تنها برای رسیدن به مقصد پیش می‌رود که در این بین باید موانع بسیاری را پشت سر بگذارد. در حین رفتن به سمت مقصد ناگهان گروهی به او حمله کرده و بی‌هوشش می‌کنند.

زمانی که شما به عنوان شخصیت اصلی بازی به هوش می‌آیید، دکتر بالا سر شما است و خبری از آن بسته هم نیست. در واقع شما در داستان بازی چیزهایی مثل این سوال که چه کسی شما را بی هوش کرده، محتوی آن جعبه سری چه بود و اصلا چرا شما را بی‌هوش کردند و هزاران سوال دیگر را در اوج زیبایی بازی خواهید یافت و یکی از بهترین تجربه‌ها را در دنیای بازی Fallout New Vegas به خورد خود می‌دهید.

12) The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی The Elder Scrolls V Skyrim

یکی دیگر از بازی های Bethesda بازی نامدار The Elder Scrolls V: Skyrim است. در آن به یک پدیده فرهنگ پاپ می‌رسیم. این بازی به راحتی محبوب‌ترین، قابل تمییزترین و در دسترس‌ترین بازی این سری است که بسیاری از گیمرها اولین بار  Elder Scrolls را برای تلفظ راحت روی نام آن قرار دادند. Skyrim تقریبا تا زمانی که گیمرها مایل به نادیده گرفتن مشکلات و اشکالات بازی هستند، از هر نظر عالی به نظر می‌رسد. این بازی علاوه بر داشتن یک خط داستانی فانتزی تاریک با الهام از نوردیک، یکی از جذاب‌ترین جهان‌ بازهایی است که تا کنون ساخته شده است.

از ویژگی‌های عالی این بازی می‌توان به در دسترس بودن همیشگی کاری برای انجام دادن، وجود غار یا سیاه چال جدیدی برای کاوش، اژدهای جدیدی برای کشتن و… اشاره کرد. این ویژگی‌ها بازی را در بالاترین نسخه گرافیکی خود قرار داده‌اند. علاوه بر همه این‌ها،  Skyrim  میزبان بزرگ‌ترین انجمن مودینگ در تاریخ بازی‌های ویدیویی است که حتی یک دهه پس از انتشار به طور مداوم محتوای بازی را تولید می‌کنند.

سخن پایانی

به پایان معرفی بهترین بازی های Bethesda رسیدیم. بهترین بازی های Bethesda طبق نظر بسیاری از گیمرهای دنیا مواردی بودند که در این مطلب معرفی کردیم اما ممکن است نظر شما با گیمرهای دیگر فرق داشته باشد. به نظرم بهترین گیم چیزی است که گیمر در آن لحظه از آن لذت ببرد حتی اگر امتیازات فنی خوبی نداشته باشد و از منظر جهانی مطرح نباشد. در بخش کامنت‌ها نظرات خود را در مورد بازی های شرکت Bethesda با ما به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

محبوب ترین بازی نقش آفرینی شرکت Bethesda کدام عنوان است؟

سری بازی های The Elder Scrolls و به خصوص بازی Skyrim در این سری از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

۱
کدام بازی اکشن در میان ساخته‌های شرکت Bethesda محبوبیت بالایی دارد؟

دو بازی Doom و Doom Eternal از جمله بهترین بازی های اکشن ساخته شده توسط این شرکت هستند که محبوبیت بسیاری بالایی دارند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Ali Yosef

    مهمان

    عجیب است که به بازی های Evil Within اشاره نشد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Telltale games Big Fan

    مهمان

    لطفاً از کمپانی telltale games هم بزارید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    واقعا اسکایریم تو یه لیگ دیگه اس،داداشم از وقتی اسکایریم عرضه شده تا الان همش اونو بازی کرده و میکنه 🙂 نقشه اسکایریمو از شهرمون بهتر بلده….

    پاسخ دهید
  • Avatar

    drcastle

    مهمان

    بهترین بازی بتسدا اسکایریم هست ، چجوری گگزاشتید رده اخر بعد Ghostwire Tokyo. !!!!!! رده اول ، یا شایدم هواستون نبوده اوکی

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به drcastle

      نویسنده

      اعدادی که گذاشتیم رتبه بازی‌ها نیست