Cyberpunk-2077
یحیی رحیمی

مدیر پلی استیشن در مورد Cyberpunk 2077: نمی‌خواستیم یک تجربه‌ی بد بفروشیم!

یحیی رحیمی 22 خرداد 1400 بدون دیدگاه
325 بازدید

جیم رایان، مدیر پلی استیشن در مصاحبه‌ای از دلیل عدم فروش بازی Cyberpunk 2077 روی فروشگاه پلی استیشن گفته و باور دارد که حذف بازی، تصمیم سختی برای آنها بوده است. انتشار بازی سایبرپانک 2077 در آذرماه پارسال با جنجال زیادی همراه شد و منتقدان و طرفداران، حسابی از خجالت کیفیت گرافیکی نسخه‌ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آن درآمدند. تعداد باگ‌ها و مشکلات فنی به حدی بود که سونی تصمیم گرفت تا این اثر مدرن را از فروشگاه دیجیتالی خود حذف کند و منتظر حل مشکلات اصلی بماند.

باگذشت بیش از 6 ماه از انتشار بازی Cyberpunk 2077، هنوز خبری از بازگشت آن به فروشگاه پلی استیشن نیست و دلیل آن‌هم سیاست سخت‌گیرانه‌ی سونی است. این کمپانی ژاپنی به کیفیت اهمیت بسیار بالایی می‌دهد و انتشار چنین بازی‌هایی می‌تواند به وجهه‌ی این شرکت که در طی دهه‌ها ساخته‌شده، ضربه‌ وارد کند. مدیر پلی استیشن اذعان کرده که حذف سایبرپانک 2077 از فروشگاه، تصمیم بسیار سختی بوده اما خواست و نیاز جامعه‌ی کاربران در وهله‌ی اول قرار می‌گیرد و چنین بازی جایی در کتابخانه‌ی عناوین باکیفیت سونی ندارد. جیم رایان در مصاحبه با رسانه‌ی Axios می‌گوید:

jim ryanتصمیم سختی برای ما بود اما در آخر باید به خواست و نیاز جامعه‌ی کاربران پلی‌استیشن توجه می‌کردیم و نمی‌خواستیم که بازی را بفروشیم که منجر به ارائه تجربه‌ای بد خواهد شد.

جیم رایان بار دیگر از تصمیم خود دفاع کرده و باور دارد که کیفیت بازی‌ها اهمیت زیادی دارند. مدیران پلی استیشن حتی به نمره‌ی متاکریتیک بازی‌ها هم اهمیت زیادی می‌دهند و آن‌ها را در اولویت تصمیم‌های خود قرار می‌دهند. اسناد درز پیداکرده نشان می‌دهند که امتیاز متوسط بازی Days Gone‌ باعث شده تا سونی از ساخت شماره‌ی دوم جلوگیری کند و همین نشان می‌دهد که ضربه به برند پلی‌‌ استیشن حتی توسط بازی‌های انحصاری هم قابل‌قبول نیست.

 

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 چه زمانی به فروشگاه پلی‌ استیشن برمی‌گردد؟

جیم رایان مشخص نکرده که توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 باید چه‌کار کنند تا این اثر جهان باز، بار دیگر به فروشگاه پلی استیشن برگردد. استودیو CD Projekt RED چند هفته‌ی پیش از احتمال بازگشت بازی سایبرپانک 2077 به استور پلی استیشن و مذاکره با سونی در مورد سیاست اخیر آن‌ها خبر داده بود. مدیرعامل استودیو آن زمان گفته بود که « ما در حال مذاکره هستیم و باید بگوییم که بازی ما با هر آپدیت بهتر شده و پیشرفت ما کاملاً نمایان است؛ اما تصمیم نهایی بر عهده‌ی سونی است و منتظر آن‌ها هستیم تا به ما خبر دهند.»

دو ماه از انتشار آخرین آپدیت بازی سایبرپانک 2077 می‌گذرد و باید اعتراف کنیم که بازی پیشرفت خوبی داشته و از آن منجلاب اولیه بیرون آمده اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. بر اساس آمار منتشرشده توسط استودیو، 13.7 میلیون نسخه از بازی به فروش رفته و جالب است که 28 درصد آن مربوط به نسخه‌ی پلی‌ استیشن 4 بوده است. توسعه‌دهندگان بازی از مشکلات پیش آمده درس گرفته‌اند و قول انتشار بازی‌های بهتر را داده‌اند.

بازی Cyberpunk 2077 برعکس انتظارها ظاهر شد و محصول نهایی بازی ازلحاظ فنی و محتوایی با آنچه انتظار داشتیم هم‌خوانی نداشت. آپدیت‌های مختلف توانسته‌اند مشکلات فنی بازی را برطرف کنند اما ایرادات محتوایی و دنیای بی‌روح بازی که ظاهر بی‌هویتی از آینده‌ی بشر را نشان می‌دهد، همچنان سر جای خود قرار دارد و امیدواریم که بازی‌های بعدی این شرکت، کیفیت بالاتری ارائه دهند. نظر شما چیست؟‌

منبع:‌ PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.