بازی Cyberpunk 2077
مهدی ملکی

سازنده Cyberpunk 2077: همه چیز به سونی بستگی دارد

مهدی ملکی 5 خرداد 1400 بدون دیدگاه
550 بازدید

بازی Cyberpunk 2077 از آن دست عناوینی است که نیازی به معرفی ندارد؛ کاربران دنیای بازی‌های ویدیویی از دو نسل گذشته با این بازی آشنا شدند و به خوبی می‌دانند که حاشیه‌های پیرامون این بازی‌ها حتی تا نسل آینده هم از یادها فراموش نخواهد شد. تقابل استودیو سازنده یعنی CD Projekt Red این بازی با برخی کاربران و توسعه دهندگان خبر تازه‌ای نیست اما مسئله، نظر سونی است.

شاید باورش سخت باشد اما اکنون 5 ماه از زمانی که سونی تصمیم به حذف این بازی از فروشگاه پلی استیشن گرفت، می‌گذرد. در حقیقت بازی‌ها و مخصوصاً عناوین پرخرج موسوم به AAA هرگز درگیر چنین حوادثی نمی‌شوند و فروشگاه‌های دیجیتال دلیلی برای عدم فهرست آن‌ها ندارند. با این حال اتفاق مذکور مدتی پیش برای آخرین ساخته CD Projekt Red رخ داد و حتی پس از عرضه چندین و چند عدد از وصله‌های مختلف و به‌روزرسانی‌های متنوع، سونی تصمیم خود در قبال این بازی را تغییر نداده است.

اخبار جدیدی که طی نشست سهام‌داران این عنوان و از طریق رسانه VGChronicle به بیرون درز کرده است، کاملاً حول محور موضوع یاد شده می‌چرخد. طی این نشست از تیم مدیریتی CD Projekt Red سوال شد که مذاکرات آن‌ها چگونه با سونی پیش می‌رود و چه زمانی شاهد اتمام آن‌ها و بازگشت Cyberpunk 2077 به فروشگاه دیجیتال سونی خواهیم بود. آدام کزینسکی، مدیر عامل اجرایی این شرکت این‌گونه درباره شرایط توضیح داده می‌دهد:

متاسفانه من اطلاعات جدیدی در این‌باره ندارم. ما هنوز در حال مذاکره هستیم و همراه با عرضه هر به‌روزرسانی، بازی بهتر می‌شود و این فرایند را می‌توان درون پروسه‌اش مشاهده کرد. با این حال تصمیم سران سونی یک تصمیم کاملاً اختصاصی است و ما هنوز منتظر دریافت اطلاعات درباره تصمیم جدید آن‌ها جهت بازگرداندن بازی هستیم. تا آن زمان، من نمی‌توانم چیز بیشتری به شما بگویم.

پیش‌تر در ماه مارس سال جاری میلادی، پرسش مشابهی مطرح شده بود که معاون ارشد بخش توسعه تجارت این شرکت یعنی نواکوفسکی این‌گونه به اظهار نظر درباره آن پرداخته بود:

شما باید متوجه باشید که تصمیم‌گیری نهایی کاملاً بر عهده سونی است. ما باور داریم که اکنون به عملی شدن این موضوع، از هر زمان دیگری نزدیک‌تر هستیم، اما مسلماً اقدام نهایی متعلق به آن‌هاست. بنابراین بیایید منتظر بمانیم و نتیجه را نظاره کنیم.

همان‌طور که درون دو اظهار نظر بالا قابل مشاهده است، در حال حاضر وضعیت احتمالی آینده Cyberpunk 2077 در پلتفرم‌های شرکت سونی مشخص نیست. دلیل اصلی خروج بازی یاد شده از فروشگاه پلی استیشن، مشکلات فنی بسیار زیاد این عنوان در زمان عرضه و پس از آن قلمداد می‌شود؛ بنابراین طبق پیشنهاد تیم مدیریتی Cyberpunk 2077 باید منتظر ماند و دید که آیا با حل مشکلات سرسام‌آور نسخه‌های نسل هشتمی این اثر یا حداقل کاهش حداکثری آن‌ها، این غول ژاپنی تصمیم به تغییر رویه خواهد گرفت یا خیر. برای اطلاع از آخرین اخبار این زمینه، پارسی‌گیم را دنبال کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی، با ما در تماس باشید.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.