Days Gone
علی رحمانیان

کارگردان Days Gone: سونی فقط به نمره‌ی متاکریتیک اهمیت می‌دهد

علی رحمانیان 30 فروردین 1400 بدون دیدگاه
363 بازدید

بسیاری از توسعه‌دهندگان صنعت گیم به Days Gone به چشم یک بازی بسیار موفق نگاه می‌کنند، چراکه به لطف استقبال بی‌نظیر طرفداران فروش بسیار خوبی را کسب کرد و پشتیبانی خوب سازندگان بعد از انتشار بازی هم باعث بهبود هر چه بیشتر آن شد. بااین‌حال سونی ظاهراً جور دیگری به این موضوع نگاه می‌کند؛ چندی پیش باخبر شدیم که این شرکت ادامه‌ی روند ساخت دومین نسخه از Days Gone را لغو کرده اما دلیل اصلی آن را نمی‌دانستیم. حالا به گفته‌ی کارگردان بازی Days Gone، مهم‌ترین علت این اتفاق به نمره‌ی نسبتاً پایین این بازی در وب سایت متاکریتیک برمی‌گردد.

اکثر بازی‌های سونی با درجه‌ی کیفی AAA، همیشه نمره‌های بالایی را از سوی منتقدان دریافت کرده‌اند اما برای Days Gone این مسئله کمی متفاوت بود، این بازی میانگین نمره‌ی 71 را در متاکریتیک کسب کرد و از این نظر به شکستی برای استودیوی Bend تبدیل شد. طبق گفته‌های John Garvin، نویسنده و کارگردان Days Gone، متاکریک برای سونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از دلایل لغو دنباله‌ی بازی هم به این موضوع مربوط می‌شود. او در مصاحبه‌ای با David Jaffe، کارگردان بازی God of War می‌گوید:

John Garvinاین واقعیت سونی است، اگر شما سازنده‌ی یک فرنچایز باشید و بازی شما نمره‌ی 70 را از متاکریتیک بگیرد، دیگر تا زمان زیادی سازنده‌ی آن بازی باقی نخواهید ماند

جان گاروین مدتی پس از انتشار بازی از استودیو Bend جدا شد. او در قسمت دیگری از این مصاحبه خطاب به کسانی که از ساخته نشدن نسخه‌ی دوم Days Gone شکایت دارند، می‌گوید که اگر به یک بازی علاقه دارید باید آن را باقیمت کامل خریداری کنید! این حرف گاروین در نوع خود بسیار جنجال‌برانگیز است و شاید حتی برخی از طرفداران را ناراحت کرده باشد. به‌هر‌حال مشخص است که طرفداران این بازی فعلاً قرار نیست نسخه‌ی دومی از آن را تجربه کنند.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.