یحیی رحیمی

کاهش 60 درصدی حجم بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 توسط فناوری جدید سونی

یحیی رحیمی 31 اردیبهشت 1400 3 دیدگاه
513 بازدید

کنسول پلی استیشن 5 دارای کمترین میزان حافظه داخلی نسبت به پلتفرم‌های دیگر مانند رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس است اما سونی برای این حافظه محدود، فناوری تازه‌ای را به‌کاربرده است. بر اساس گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت آلمانی ComputerBase، فناوری کاهش حجم بازی‌ها می‌تواند حجم یک بازی را تا 60 درصد کاهش دهد و فضای بیشتری در اختیار بازی باز قرار دهد.

وب‌سایت Twisted Voxel گزارش داده که حجم نسخه PS5 بازی Subnautica تنها 5 گیگابایت بوده است و این در حالی است که نسخه پلی استیشن 4 بازی حدود 14 گیگابایت فضا لازم دارد. وب‌سایت TechRadar در گزارش دیگری گفته که بازی Control Ultimate Edition هم از فناوری جدید سونی استفاده کرده و حجم آن روی پلی استیشن 5 به 25.8 گیگابایت کاهش پیداکرده است. این در حالی است که حجم بازی روی Xbox Series X حدود 43 گیگابایت است.

فناوری کاهش حجم بازی سونی

سونی به‌طور رسمی از فناوری به کار گرفته‌شده رونمایی نکرده اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اسم این فناوری Kraken است. برای افرادی که معنی این کلمه را نمی‌داند، باید بگوییم که کراکن یک هیولای افسانه‌ای است که بیشتر در افسانه‌های اسکاندیناوی دیده می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست کدام بازی‌های پلی استیشن 5 از فناوری Kraken پشتیبانی می‌کنند و ممکن است قشر انبوهی از بازی‌های پلی استیشن 4 از چنین قابلیتی پشتیبانی کنند.

PS5-SSD

افزایش حجم بازی‌های ویدیویی به یک دردسر بزرگ برای گیمرها تبدیل‌شده است و تابه‌حال گلایه‌های زیادی از آپدیت‌های حجیم بازی Call of Duty شنیده‌ایم و ممکن است فناوری جدید سونی بتواند مشکل پیش‌آمده را برای همیشه حل کند. فناوری کاهش حجم بازی‌های PS5 رویکردی متفاوت با قبل دارد و معمولاً ابزارهای کاهش حجم و فشرده‌سازی، نیازی به اعمال تغییر از سوی توسعه‌دهنده ندارند و درنتیجه باید تمامی بازی‌هایی که توانایی اجرا روی SSD رادارند، از فناوری گفته‌شده پشتیبانی کنند.

پلی استیشن 5 دارای درگاه M.2 SSD است که اجازه اتصال یک حافظه جانبی خشک را به کنسول می‌دهد اما سونی هنوز این قابلیت را فعال نکرده است.؛ فعال‌سازی چنین قابلیتی به همراه فشرده‌سازی بازی‌های پلی استیشن 5، می‌تواند نگرانی فعلی در مورد حجم بازی‌ها را برای همیشه حل کند. در خبر دیگری، تاریخ انتشار نسخه پلی استیشن 5 بازی GTA V اعلام شده و مدیرکل پلی استیشن هم از ساخت 25 بازی مختلف خبر داده است.

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    arad

    مهمان

    خیلی جالب و کامل و مفید بود مرسی بابت گذاشتن این مطلب

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Mr.Parham

    مهمان

    بسیار عالی
    دم شما بابت مطالب خوبتون گرم

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Mr.Parham

      نویسنده

      ممنون پرهام عزیز❤