PlayStation
یحیی رحیمی

پلی استیشن 5 دارای حافظه SSD خواهد بود: سخت افزار قدرتمندی در راه است!

یحیی رحیمی 28 فروردین 1398 بدون دیدگاه
563 بازدید

کسی فکرش را نمی کند که نسل فعلی کنسول ها به آخر عمر خود رسیده است و جالب است که رقابت بین سازنده های کنسول شدت بیشتری گرفته است. سونی نیز از قصد خود برای توسعه نسل بعدی PlayStation و البته کنسول PlayStation 5 رونمایی کرده است و حالا به یک باره، Mark Cerny جزئیات بسیار جالب و مهمی را در اختیار ما قرار داده است. آماده شوید که می خواهید در مورد قابلیت های جالبی مانند Ray-Tracing و صدای سه بعدی بشنوید.

Cerny طراح ارشد کنسول های PlayStation است و اخیرا با شادابی و هیجان زیادی در مورد کنسول بعدی سونی صحبت کرده است. او PlayStation 5 را به عنوان نسل بعدی کنسول ها معرفی کرده است و البته شگفت آور نیست که سونی می خواهد پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندتری را استفاده کند و همچنین از چیپ های جدید AMD بهره بگیرد.

سونی در این مورد گفته است که پلی استیشن 5 از نسل سوم پردازنده های AMD Ryzen استفاده می کند که 8 هسته پردازشی دارد و همچنین معماری 7 نانومتری Zen 2 را به دوش می کشد. کارت گرافیک نیز از خانواده Radeon Navi خواهد بود و همچنین پشتیبانی از Ray-Tracing نیز به عمل خواهد آمد. این تکنیک، نحوه انتشار نور را مدل سازی می کند و به محیط های سه بعدی جان دوباره می بخشد.

این قابلیت را در فیلم های علمی تخیلی هالیوودی زیاد دیده اید اما به کار بردن آن روی کنسول خانگی در نوع خودش جالب است. با استفاده از Ray-Tracing می توان نورپردازی خاصی برای هر شی موجود در محیط ایجاد کرد و مدل سازی محیط در بالاترین حد خود قرار خواهد گرفت. چیپ جدید AMD همچنین اجازه می دهد که صدایی سه بعدی را بشنویم و بازیکنان به راحتی مسیر صدا را تشخیص خواهند داد.

بزرگترین قابلیتی که خود Cerny نیز در مورد آن بسیار هیجان زده بود اما استفاده از SSD های داخلی بود. این موضوع توسط توسعه دهندگان زیادی درخواست شده بود و اگر چنین حافظه هایی به کار روند، سرعت بارگذاری بازی ها شدت زیادی خواهند گرفت و تجربه بهتری خواهیم داشت. همچنین رندر تصاویر نیز سریعتر خواهد بود و در نتیجه فریم ریت بالاتری نیز خواهیم داشت.

Cerny در ادامه گفته است که کنسول جدید از محتواهای ویدیویی نیز پشتیبانی می کند و در نتیجه می توان فیلم ها و ویدیوهای 4K نیز با آن تماشا کرد. سونی امسال در E3 حاضر نخواهد بود و باید دید که چه زمانی را برای معرفی پلی استیشن 5 در نظر گرفته است. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.