alan-wake
یحیی رحیمی

ساخت بازی جدید استودیو Remedy با همکاری Epic شروع شد؛ احتمالاً Alan Wake 2

یحیی رحیمی 23 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
258 بازدید

استودیو فنلاندی Remedy Entertainment به‌تازگی قرارداد همکاری با شرکت Epic Games به‌منظور انتشار دو بازی معرفی نشده امضا کرده است. افراد مختلفی به گمانه‌زنی در مورد دو بازی معرفی نشده پرداخته‌اند و تابه‌حال گزینه‌های مختلفی مطرح‌شده است اما به نظر می‌رسد که یکی از این دو پروژه، بازی Alan Wake 2 باشد که روند تولید آن با همکاری اپیک گیمز شروع‌شده است.

استودیو Remedy در گزارش مالی که روز چهارشنبه منتشر کرد، از ورود به مرحله تولید یک بازی AAA خبر داد. در متن گزارش قیدشده است: «پروژه AAA استودیو Remedy با شرکت Epic Games به‌زودی وارد مرحله تولید نهایی خواهد شد. بازی دوم و کوچک‌تر هم به روند تولید خود ادامه خواهد داد.»

Alan Wake 2 در راه است

قبلاً گفته‌شده بود که یکی از دو پروژه در دست‌ساخت استودیو رمدی، یک اثر مولتی پلتفرم باکیفیت بالاست و دومین پروژه هم کوچک‌تر از قبلی است اما در همان فرانچایز بازی اول قرار دارد. هر دو این بازی‌ها از موتور گرافیکی Northlight استودیو و ابزارهای مشابه استفاده خواهند کرد. بر اساس قرارداد به ثبت رسیده، تمام هزینه تولید توسط اپیک گیمز تأمین می‌شود و این شرکت باید مبلغ بازاریابی و انتشار آن در کشورهای مختلف را پرداخت کند اما سود نهایی نصف خواهد شد. البته این سود زمانی به استودیو تعلق می‌گیرد که هزینه تولید آن جبران شود.

Alan-Wake2

اپیک گیمز امید زیادی به موفقیت دو پروژه گفته‌شده دارد و به گفته‌ی سم لیک، کارگردان استودیو Remedy، مدیران اپیک به آن‌ها آزادی تام داده‌اند و قرار نیست درروند ساخت بازی‌ها دخالت کنند. آن‌ها باور دارند که استودیو می‌تواند یک اثر بسیار بزرگ خلق کند و این توانایی را در آن‌ها دیده‌اند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده‌اند.

جف گراب، گزارش گر وب‌سایت GamesBeat ماه گذشته ادعا کرده بود که بازی جدید استودیو همان Alan Wake 2 خواهد بود و دنباله نسخه اول، باهمت اپیک گیمز منتشر می‌شود. گفتنی است بازی Alan Wake در همکاری با مایکروسافت منتشرشده بود.

Remedy به دنبال پروژه‌های شخصی

استودیو Remedy Entertainment همچنین پروژه‌های دیگری در دست توسعه دارد. در گزارش مالی منتشرشده فهمیدیم که توسعه‌دهندگان بازی Control ساخت بازی‌های دیگری را شروع کرده‌اند، یکی از این بازی‌ها که «هیجان‌انگیز» توصیف‌شده، در مراحل پیش‌تولید و ایده پردازی قرار دارد. در ادامه از بازی Crossfire هم‌صحبت شده و تیم تولید این فرانچایز کار روی بخش داستانی بازی CrossFireX را تمام کرده‌اند. قرار است این بازی در ادامه سال 2021 به‌عنوان یک اثر انحصاری مایکروسافت منتشر شود.

در مورد Vanguard، بازی Co-Op و مجانی ما باید بگوییم که المان‌های اصلی بازی را تعریف کرده‌ایم. توسعه بازی با روند خوبی پیش می‌رود و تست های داخلی ادامه پیدا می‌کند. ما به دنبال شروع دور تازه‌ای از بررسی و تست داخلی گیم پلی بازی در آینده‌ای نزدیک هستیم.

استودیو Remedy چند وقت پیش گفته بود که هدف اصلی پروژه Vanguard، ایجاد یک تجربه مولتی پلیر بلندمدت با ویژگی‌های مخصوص است. این پروژه می‌تواند استودیو رمدی را به مرزهایی تعریف‌نشده بکشاند و باید ببینیم آیا توسعه‌دهندگان از پس‌ تولید 5 بازی تحت هدایت Remedy به‌طور موازی بر خواهند آمد یا خیر؟ نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.