returnal
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Returnal از دید وب‌سایت‌های مطرح: مخوف اما هیجان‌انگیز!

یحیی رحیمی 9 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
320 بازدید

بازی Returnal از ساخته‌های جدید استودیو Housemarque است که به‌طور انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 منتشرشده است. وب‌سایت‌های مطرح بازی‌های ویدیویی، نمرات و نقد بازی Returnal را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته‌اند و ما هم بخشی از بررسی آن‌ها را باهم خواهیم خواند و سپس نمره کلی بازی را خواهیم دید.

معجونی به نام Returnal

بعید است تابه‌حال کابوس ندیده باشید، همان خواب‌های وحشتناکی که گاهی تنها چند ثانیه طول می‌کشند اما خواب را برای شما جهنم می‌کنند. بازی Returnal به دنبال روایت این کابوس است اما این بار نه برای چند ثانیه، بلکه برای چند روز و آن‌هم به انتخاب شما! این بازی انحصاری پلی استیشن 5، یک شوتر سوم شخص روگ لایک با لایه‌هایی از ترس است که توسط شرکت Sony Interactive Entertainment منتشرشده است و شمارا به کابوسی واقعی دعوت می‌کند.

بازی Returnal پنجره‌ای تاریک از آینده‌ای علمی تخیلی را به روی شما می‌گشاید. شما کنترل یک خلبان سفینه فضایی به نام Anee Beyer را بر عهده‌دارید که تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای در اختیار دارد و به دنبال جستجو در فضا است تا اینکه پایش به سیاره تازه‌ای به نام Atropos باز می‌شود. اینجاست که داخل چرخه‌ای به‌ظاهر ناتمام گیر می‌افتد و با هر بار مردن، بار دیگر زنده می‌شود و باید با دشمنان و محیط عجیب و ترسناک اطراف خود کنار بیاید و بالاخره راز خارج شدن از این چرخه را پیدا کند. این بازی به خوبی از ویژگی های دسته بازی دوال سنس استفاده می کند و جزو انحصاری های مناسب پلی استیشن 5 به حساب می آید.

حال که ساختار بازی برای شما مشخص شد، بیایید ببینم منتقدان چطور به توصیف آن پرداخته‌اند.

بررسی کوتاه بازی Returnal

GameSpot – نمره 9 از 10

دنیای بازی Returnal مغشوش و به‌طور مداوم، چالش‌برانگیز است. داستان اسرارآمیز آن و اکشن مصر و سخت گیرانه بازی، دیوانه کننده و تازه است. مبارزه سریع و روبه‌جلو فوق‌العاده جسورانه و میخکوب کننده است، به‌طوری‌که هیچ‌گاه حس کهنگی پیدا نمی‌کند. هرلحظه از این بازی هیجان و حرکت است و این به دلیل آن است که یا یک لیزر بنفش بزرگ به دنبال نابودی شماست یا اینکه نمی‌دانید چطور جلوی حملات دشمنان را بگیرید. آیا لازم است شجاعت زیادی برای تجربه این اثر داشته باشید؟ البته! بالاخره هر بازی به‌دردبخور باید اندکی هم شمارا بترساند. مطمئن نیستم که این حرف همیشه درست باشد اما Returnal مثال بارز آن است.

Returnal

IGN – نمره 8 از 10

گیم پلی لحظه‌به‌لحظه بازی Returnal والا و عالی است که در کنار سلاح‌های متنوع، تصمیمات استراتژیک معنی‌دار و گان پلی چالشی اما رضایت‌بخش، تجربه‌ای نفس‌گیر ارائه می‌دهد. جالب است که این‌همه تمرکز روی بخش اکشن، صدمه‌ای به داستان بازی وارد نکرده است. از مشکلات بازی، فواصل زیاد میان نقاط ذخیره بازی است و تقریباً هیچ راهی برای ذخیره بازی در میانه راه وجود ندارد؛ اما این باعث شده تا هر بار با تمرکز بیشتر به میدان نبرد برگردید. بازی ریترنال یک اثر روگ لایک بی‌نظیر است و بهترین بازی است که تابه‌حال Housemarque ساخته است.

Game Informer نمره 9.5 از 10

بازی Returnal یک کابوس بی‌امان و بی‌رحم است که آرزوی تجربه آن راداری! مسیر بازی پر از لحظات ترسناک و کشفیات مخوف و هولناک است اما به همان میزان، تعجب و کنجکاوی شمارا برمی‌انگیزد. اگر به این ژانر و این سبک بازی علاقه‌مند هستید، این ماجراجویی است که جلوی شما زانو می‌زند تا آن را تجربه کنید.

Returnal

نمره متاکریتیک Retutnal

در ادامه می‌توانید نگاهی به نمرات کلی و مجموع آن‌ها از وب‌سایت متاکریتیک بیندازید.

GameSpew – 10/10
Push Square – 9/10
GamingBible – 9/10
TheSixthAxis – 9/10
Easy Allies – 8.5/10
VGC – 4/5
GamEir – 4/5
GamesRadar+ – 4/5
EGM – 4/5
Press Start – 9
VideoGamer – 9
Post Arcade – 7.5
Paste – 6
Destructoid – 7.5
Easy Allies [Video] – 8.5
Gameblog [French] – 9
Spaziogames [Italian] – 8

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.