days-gone
علی رحمانیان

بازی‌ انحصاری Days Gone به رایانه‌های شخصی می‌آید

علی رحمانیان 6 اسفند 1399 بدون دیدگاه
750 بازدید

همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های پلی استیشن یعنی Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و بازیکنان این پلتفرم هم توانستند این شاهکار را تجربه کنند. دارندگان رایانه‌های شخصی خوشحال باشند چراکه در آینده عنوان‌های انحصاری بیشتری برای این پلتفرم عرضه خواهند شد و Days Gone هم یکی از آن‌هاست. Days Gone اثری جهان باز در سبک ترس و بقاست که در سال 2019 منتشر شد و یکی از پرسروصداترین انحصاری‌های پلی استیشن بود، این بازی که مورد انتظار خیلی از پی سی گیمرهاست، قرار است در بهار امسال برای دارندگان این پلتفرم عرضه شود.

ولی چه چیزی دقیقاً سیاست شرکت سونی را نسبت به بازی‌های انحصاری خود تغییر داده است؟ Jim Ryan، مدیرعامل پلی استیشن در مصاحبه‌ی اخیری که با مجله‌ی GQ داشته به توضیح این مسئله پرداخته است. او می‌گوید دلیل این تصمیم بسیار واضح است، آن‌ها می‌خواهند بازی‌های First Party را برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان در دسترس قرار دهند و عواملی اقتصادی و سود ناشی از این کار در سیاست جدید آن‌ها نقش مهمی را ایفا کرده‌اند، علاوه‌براین انتشار بازی‌های انحصاری روی پلتفرم‌های غیر کنسولی بسیار راحت‌تر از قبل شده است.

«ما به سال 2021 قدم گذاشته‌ایم و بازی‌های ما حالا در بهترین شرایطی هستند که این شرکت تابه‌حال به خود دیده است، خصوصاً از نیمه‌ی دوم دوره‌ی کنسول PS4 استودیوهای ما بازی‌های بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای ساخته‌اند. حال با در نظر گرفتن سود اقتصادی ما و استودیوهایمان، فرصتی پیش‌آمده تا این بازی‌ها برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان عرضه شوند. به این نکته هم باید توجه داشت که هزینه‌ی ساخت بازی‌ها در هر نسل افزایش می‌یابد، انتشار بازی‌ها برای پلتفرم‌های غیر کنسولی هم راحت‌تر شده است.»

به گفته‌ی رایان بازی انحصاری بعدی که برای PC منتشر می‌شود Days Gone است که در بهار 1400 عرضه خواهد شد.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.