پلی استیشن 4
مهدی ملکی

سونی تا 3 سال آینده از پلی استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد

مهدی ملکی 22 آبان 1399 بدون دیدگاه
476 بازدید

در پایان نسل هفتم و وداع بازیکنان با پلی استیشن 3، سونی عملکرد درخشانی را برجای گذاشت و برخی از محبوب‌ترین بازی‌های انحصاری خود را در سال‌های آخر عمر کنسول عرضه کرد؛ حال همین اتفاق نیز برای پلی استیشن 4 نیز رقم خورد ولی گویا این پشتیبانی ادامه دارد.

آقای Hideaki Nishino معاون بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، طی مصاحبه با وب‌سایت AV WATCH به صحبت درباره بازی‌های زمان عرضه پلی استیشن 5 و پس‌ازآن پرداخته است. او همچنین به اهمیت مخاطبان کنسول نسل قبلی سونی که دارای بیش از 100 میلیون کاربر است اشاره و خاطرنشان کرد که این تعداد مخاطب باید توسط عناوین بین نسلی پشتیبانی و به نسل بعدی و داخل چرخه حیات پلی استیشن 5 منتقل شوند.

در حال حاضر فرضیه ما این است که انتقال از PS4 به PS5 حدود 3 سال زمان نیاز دارد. درواقع مخاطب می‌گوید چگونه می‌توانم به خرید بازی‌ها در پلی استیشن 4 ادامه دهم؟ آیا بازی‌های خریداری شده قابل بازی روی پلی استیشن 5 هستند؟ این مسائل مهم است. ما از توسعه‌ دهندگان درخواست کرده‌ایم که عناوین خود را در مدت معینی به صورت بین نسلی برای PS4 و PS5 توسعه دهند.

کنسول نسل نهمی سونی، PS5 کاملاً با نسل پیشین خود سازگار است و از ویژگی Backward پشتیبانی می‌کند. پس راه برای خرید سخت‌افزار نسل بعدی هموار شده است و نیازی نیست که بازیکنان هنگام خرید بازی‌های PS4 دچار تردید شوند. طبق اعلام سازندگان تعدادی از بازی‌های PS4 به رایگان به نسخه PS5 ارتقا خواهند یافت و اگر شما یک نسخه از بازی نسل فعلی آن را در اختیار دارید، می‌توانید روی PS5 به بازی کردن بپردازید. این رویه با توجه به تعداد کسانی که PS4 را خریداری کرده‌اند کاملاً منطقی و جزوی از یک کسب‌وکار هدفمند است. با توجه به چرخه عمر 10 ساله PS3 نیز به سادگی می‌توان پشتیبانی از کنسول نسل هشتمی سونی را پیش بینی کرد.

البته با وجود عرضه بازی‌های بین نسلی، همین حالا هم تعدادی از بازی‌های فرست پارتی سونی از جمله Demons’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart را مشاهده کرده‌ایم که تنها برای پلی استیشن 5 منتشر می‌شوند و در این چرخه 3 ساله پشتیبانی از نسل پیش، برای PS4 عرضه نخواهند شد. سونی با شعار اعتقاد به نسل‌ها، قدم‌های محکمی جهت ورود به نسل بعد برداشته و با عملکرد خود نشان داده است که مخاطبان قدیمی خود را نیز از یاد نخواهد برد. کنسول پلی استیشن 5 امروز در تاریخ 22 آبان به صورت رسمی عرضه می‌شود.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.