کنسول پلی استیشن 4
مهدی ملکی

سونی تایید کرد که تنها تولید مدل 500 گیگابایت پلی استیشن 4 را ادامه خواهد داد

مهدی ملکی 17 دی 1399 بدون دیدگاه
386 بازدید

مدتی پیش به اطلاع شما رساندیم که سونی با ارسال یک پیام به خرده‌فروشی‌های ژاپنی اعلام کرده است که موجودی بسیاری از مدل‌های کنسول پلی استیشن 4 تمدید نخواهد شد. در آن زمان هنوز مشخص نبود که چه مقدار کنسول و چه مدل‌هایی باز هم تولید خواهند شد. اکنون به صورت رسمی اعلام شده است که تولید نسخه‌های اسلیم و نسخه‌های پرو این کنسول در ژاپن متوقف خواهد شد و تنها نسخه 500 گیگابایتی جت بلک به کار خود ادامه خواهد داد.

شاید این موضوع برای برخی از کاربران عجیب باشد ولی با نگاهی به دلایل می‌توان اهداف این شرکت را به وضوح دید. سونی اعلام کرده است که برای تمرکز روی خط تولید کنسول نسل نهمی خود یعنی پلی استیشن 5 این اقدام را به ثمر خواهد رساند.

برخی گزارش‌ها در این بین اشاره می‌کنند که فروش هنگام عرضه پلی استیشن 5 در ژاپن یکی از کمترین‌ها در تاریخ شرکت مذکور است. یکی از دلایل این امر می‌تواند تمرکز کمتر سونی روی ناحیه یاد شده باشد که برخی از شایعات به آن اشاره دارند و این شرکت ژاپنی بارها آن را تکذیب کرده است. مورد بعدی می‌تواند به دلیل کمبود موجودی نیز حاصل شده باشد؛ اگر تمرکز اصلی روی تولید پلی استیشن 5 منجر شود، نیاز بازار تامین خواهد شد و هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت. به هر حال هنوز اطلاعات رسمی در مورد کشور ژاپن و علاقه کاربرانش به پلی استیشن 5 منتشر نشده است.

با وجود ادامه توسعه محتوا برای این کنسول که به دفعات روشن شده است، سونی به زودی تولید نسخه‌های اسلیم و پرو پلی استیشن 4 را در غرب هم متوقف خواهد کرد. این کنسول‌ها به علاوه محتوای تولیدیشان هنوز در حال فروش هستند و شرکت یاد شده قصد دارد که تا سال‌های بعد به صورت بین‌نسلی به این روند ادامه دهد. برای دریافت اخبار بیشتر از نسل جدید کنسول‌های بازی، وب‌سایت پارسی‌گیم را دنبال کنید.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.