GTA-6
یحیی رحیمی

تمامی شایعات و تئوری‌های مطرح‌شده در مورد GTA 6 : کدام می‌تواند اتفاق افتد؟

یحیی رحیمی 6 اردیبهشت 1400 3 دیدگاه
13,130 بازدید

درحالی‌که هنوز هیچ‌چیز از بازی GTA 6 نمی‌دانیم و حتی مشخص نیست که Rockstar Games چنین بازی را تولید کند؛ اما شایعات مختلفی در مورد نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto مطرح‌شده که نمی‌توان به‌سادگی از کنارشان گذشت. ما در این مطلب، تمامی شایعات مطرح‌شده را گرد هم آورده‌ایم و می‌خواهیم صحت‌وسقم آن‌ها را بررسی کنیم. پس همراه ما در این سفر هیجان‌انگیز باشید!

شایعات ساخت بازی GTA 6 هیچ‌گاه تمام نمی‌شوند و جالب است که تنها کاربران به انتشار چنین مطالبی دست نمی‌زنند؛ همین هفته پیش بود که اکانت توییتر نتفلیکس فرانسه، همراه گمانه‌زنی‌ها شد و در توییت کوتاهی، خبر از انتشار به‌زودی بازی GTA VI داد! همین باعث شد تا به فکر جمع‌آوری تئوری‌های مطرح‌شده بپردازیم و ببینیم کدام می‌تواند درست از آب دربیاید. دقت کنید که هیچ‌کدام از شایعات توسط پارسی گیم یا هیچ منبع خبری دیگری تائید نشده‌اند، پس الکی دلتان را صابون نزنید.

GTA 6 Netlix

شایعه اول: شخصیت اصلی GTA 6 یک زن خواهد بود

دی‌ماه سال گذشته بود که شایعاتی در مورد جنسیت شخصیت اصلی این بازی مطرح شد. تام هندرسن که یکی از افشاگر‌های بازی Call of Duty است، در توییت کوتاهی از اضافه شدن یک شخصیت زن قابل‌کنترل در بازی اشاره کرد. او نوشته بود: پ

برای اولین بار در تاریخ GTA، نسخه ششم دارای دو شخصیت اصلی مرد و زن خواهد بود.

اگر نگاهی به تاریخ شخصیت‌های اصلی این سری بیندازیم، می‌بینیم که تمامی آن‌ها خلاف‌کاران مرد بوده‌اند. برای نمونه تامی ورستی از بازی GTA Vice City یک کله خراب شهری بود و این در حالی است که شخصیت اصلی بازی GTA IV نیز خلافکاری سابقه‌دار به نام نیکو بلیک بود که تازه از اروپای شرقی به آمریکا مهاجرت کرده بود. شخصیت CJ از بازی GTA San Andreas هم که به گنگستر این سری معروف است و کمتر شخصیتی در دنیای بازی به سطح او می‌رسد. در آخر بازی GTA V هم با حضور خلاف‌کاران قدیمی منتشر شد که رؤیای زندگی تازه‌ای در سر داشتند.

GTA Online Woman

همان‌طور که خواندید، تابه‌حال کاراکتر اصلی هیچ‌کدام از نسخه‌های این سری، یک زن خلاف‌کار نبوده‌اند و این می‌تواند بمب تبلیغاتی برای بازی باشد. اما این شایعه چه اندازه می‌تواند درست باشد؟ اگر به مصاحبه Dan Houser، مؤسس استودیو راک استار، در سال 2013 نگاه بیندازیم؛ می بنیم که او سرنخ‌هایی برای ما داشته است:

Dan Houserآیا ممکن است بتوانیم یک شخصیت اصلی زن را وارد سری کنیم؟ البته که می‌توانیم! ما فعلاً بازی مناسبی برای این کار پیدا نکرده‌ایم اما این‌یکی از موضوعاتی است که ما همیشه به آن فکر می‌کنیم.

شایعه دوم: بازی GTA 6 در میامی یا Vice City جریان دارد

تعدادی از فعالان عرصه ویدیو گیم در سال 2018 شایعه جالبی را مطرح کردند. این افراد در گفتگو با Inside Gaming، میامی را به‌عنوان شهر اصلی بازی GTA VI معرفی کردند. اگر دقت کرده باشید، شهر Vice City بر اساس میامی ساخته‌شده و این به معنی آن است که نسخه ششم سری بازی GTA، بازگشتی جنجالی به وایس سیتی خواهد داشت. جالب است که شهر میامی هم به‌نوعی در سری بازی GTA وجود داشته است و احتمال بازگشت به این شهر بعید نیست.

GTA Vice City

اما آیا چنین شایعه‌ای می‌تواند درست باشد؟ برای سنجیدن احتمال چنین ادعایی، می‌توان به مصاحبه لزلی بنزیس، مدیر سابق استودیو Rockstar North با رسانه Digital Trends استناد کرد. وی آن زمان در جواب به سؤال مصاحبه‌کننده مبتنی بر اینکه آیا دوباره به وایس سیتی برمی‌گردیم؟ گفته بود: «این احتمال همیشه وجود دارد.»

شایعه سوم: داستان بازی GTA 6 در ایالات متحده و آمریکای جنوبی جریان دارد

منابع داخلی رسانه Inside Gaming چند وقت پیش ادعا کردند که بازی GTA 6 با کد رمز Project Americas در دو بخش از جهان دنبال می‌شود: ایالات‌متحده و آمریکای جنوبی. بر اساس این شایعه، بازیکنان قادر به پرواز میان کشورهای آمریکای جنوبی و کارتل های مواد مخدر خواهند بود و داستان بازی نیز به مسیرهای قاچاق کوکائین در دهه 80 میلادی خواهد پرداخت. درصورتی‌که بازی به شهر وایس سیتی برگردد، احتمال عملی شدن چنین شایعه‌ای جدی خواهد بود.

لزلی بنزیس در بخش دیگری از مصاحبه گفته بود: «Vice City برعکس دیگر عناوین سری، یک شهر نبود و بیشتر به یک بازه زمانی شباهت داشت. شهر میامی در دهه 80 میلادی واقعاً برجسته و مطرح بود و جالب خواهد بود که دوباره به این شهر سفر کنیم اما در بازه زمانی دیگری»

LIberty City GTA IV

شایعه چهارم: لیبرتی سیتی و وایس سیتی، دو شهر اصلی نسخه ششم

در سال 2019 یک پست ناشناس در فروم Pastebin منتشر شد که ناشر آن بعدها خود را یک طراح شاغل در استودیو راکستار معرفی کرد. پست منتشرشده دارای کد رمز Project Americas بود که در شایعه قبلی به آن پرداختیم و جالب بود که این فرد هم ادعای سفر به آمریکای جنوبی را دوباره مطرح کرد. او در ادامه گفته بود که GTA 6 نه‌تنها در ایالات فلوریدا و شهر میامی خواهد بود، بلکه لیبرتی سیتی هم به‌عنوان شهر دوم وجود خواهد داشت. لیبرتی سیتی که نسخه شبیه‌سازی‌شده نیویورک است، در GTA IV مورداستفاده قرار گرفت و یکی از جذاب‌ترین نقشه‌ها به شمار می‌رود.

بنزیس در همان مصاحبه با دیجیتال ترندز که در سال 2012 انجام‌شده بود، سرنخ‌هایی به ما داده است: «برنامه ما این است که یک جهان بزرگ با شهرهای مختلف ارائه دهیم که بازیکنان بتوانند میان آن‌ها سفر کنند و به مناطق موردعلاقه خود بروند.» دقت کنید که این صحبت‌ها در سال 2012 انجام‌شده و خانم بنزیس دیگر در استودیو کار نمی‌کند.

شایعه پنجم: داستان بازی GTA 6 زمان‌های مختلفی را پوشش می‌دهد

پست ناشناس منتشرشده در انجمن Pastebin، اشاراتی به گستردگی زمانی بازی و پوشش دهه‌های 70 و 80 میلادی و حتی سال‌های اخیر هم پرداخته بود. این باعث شد تا بسیاری فکر کنند که داستان اصلی بازی در زمان‌های مختلفی جریان دارد. تام اندرسون چند وقت پیش این شایعات را رد کرده بود و گفته بود که قرار نیست بازی در مورد دهه 80 باشد و با یک اثر کاملاً مدرن روبه‌رو هستیم.

رد شایعات دیگر توسط تام اندرسون که اولین شایعه مطلب ما را هم مطرح کرده بود، عجیب به نظر می‌رسد و هیچ مدرکی دال بر صحت این صحبت‌ها هم نداریم.

شایعه ششم: انتشار بازی GTA 6 در اواخر 2021 یا 2022

شایعه مطرح‌شده در Pastebin، ادعاهای مختلفی در مورد تاریخ انتشار بازی مطرح کرده است. اوایل گفته شد که این بازی اواسط 2020 منتشر می‌شود که کاملاً اشتباه بود و حالا گفته‌شده که بازی در اواخر 2021 یا 2022 منتشر می‌شود. مشخص است که این تاریخ هم نمی‌تواند درست باشد زیرا که شرکت RockStar هنوز بازی اصلی را نه معرفی کرده و نه حتی از ساخت آن خبر داده است.

بر اساس این شایعه، ساخت بازی GTA 6 در سال 2016 شروع‌شده که بسیاری این تاریخ را معتبر می‌دانند. دلیل این افراد آن است که جیسون شریر گزارشگر بلومبرگ، چند وقت پیش مطلبی در رابطه با فرهنگ کاری استودیو راکستار منتشر کرده و ازآنجا در مورد نسخه جدید این سری خبر داده است. در آن گزارش گفته‌شده بود که باگذشت یک سال و نیم از عرضه Red Dead Redemption 2، حالا نسخه ششم GTA در مرحله تولید قرارگرفته است.

آقای شریر چند هفته بعد در اکانت توییتر خود، امید طرفداران را بر باد داد: «می‌دانم که هواداران مایل به شنیدن این خبر نیستند اما فاصله زیادی تا انتشار داریم.» یکی از اینسایدرهای Rockstar به نام Yan2295 بعدها ادعا کرد که ساخت بازی شروع‌شده اما قرار نیست به این زودی نه معرفی شود و نه خبری از تاریخ انتشار منتشر شود. دلیل او، همه‌گیری ویروس کرونا بود که سرنوشت تمامی فرانچایزهای بزرگ را تغییر داد. شایعه دیگری هم به انتشار بازی GTA VI در سال 2023 اشاره می کرد.

شایعه هفتم: بازی GTA 6 در انحصار پلی استیشن 5 خواهد بود

یک سری پست‌های جدید در انجمن Pastebin، خبر از انحصاری بودن بازی برای کنسول پلی استیشن 5 دادند. ازآنجایی‌که شایعات پیشین منتشرشده روی این وب‌سایت درست از آب درنیامده و بعید است شرکت تولیدکننده چنین حرکت عجیبی بزند، واضح است که می‌توانیم از همین حالا شایعه مطرح‌شده را رد کنیم. البته احتمال آن وجود دارد که بازی ابتدا برای کنسول‌های نسل نهم منتشر شود و بعدها نسخه PC از راه برسد.

شایعه هشتم: انتشار تیزرهایی از Grand Theft Auto VI در بازی GTA Online

مهم است بدانید که شرکت Rockstar تابه‌حال هیچ صحبتی در رابطه با نسخه جدید نداشته و تمامی این شایعات می‌توانند بی‌اساس باشند. بسیاری تولید این بازی را هم زیر سؤال برده‌اند. ازآنجایی‌که هیچ صحبتی از جانب توسعه‌دهندگان مطرح نمی‌شود، طرفداران خودشان دست به ارائه یک سری تئوری‌ها کرده‌اند.

کاربران بازی GTA Online چند وقت پیش یک سری تصاویر منتشر کردند و اصرار داشتند که این جاده خاکی موجود در تصاویر، همان منطقه فرهنگی آپالاشیا در جنوب ایالت نیویورک است و شکل آن مشابه عدد VI است. در اواخر 2020 هم یک تیزر از GTA VI منتشر شد که مختصات جغرافیایی یک منطقه روستایی از ایالت ویرجینیا(Virginia) را نشان می‌داد. بسیاری باور داشتند که دو حرف اول اسم ویرجینیا، اشاره به عدد لاتین VI به معنی 6 دارد و این تیزر بدون دلیل منتشرنشده است.

rockstar-new-web-image

شایعه نهم: تصویر ربات طلایی موجود در وب‌سایت استودیو، سرنخی برای GTA 6

طرفداران این بازی به‌اندازه‌ای به شایعات و گمانه‌زنی‌های عجیب توجه می‌کنند که چند وقت پیش یک تئوری بی‌اساس را مطرح کردند. آن‌ها روی تصویر ربات طلایی موجود در وب‌سایت استودیو تمرکز کردند و گفتند که این سندی برای موجودیت بازی GTA 6 است و اینکه شاهد برگشت بازی به وایس سیتی خواهیم بود. اگرچه این شایعه ضعیف‌تر از بقیه است اما راکستار قبل از معرفی بازی Red Dead Redemption 2، تصویری قرمز از لوگو خود را در سال 2016 منتشر کرد که بعدها فهمیدیم مربوط به بازی رد دد 2 بود.

Rockstar Red Dead Tweet

درست نیست که فکر کنیم راکستار گیمز یک‌روند مشابه را برای تمامی بازی‌ها دنبال می‌کند و اینکه ممکن است این تصویر هیچ ارتباطی به بازی جدید هم نداشته باشد.

سخن نهایی: در مورد GTA 6 چه می‌دانیم؟

پس از بررسی تمامی شایعات موجود، باید صادقانه بگوییم که هیچ اطلاعات موثقی از این بازی نمی‌دانیم. شرکت Take-Two فعلاً تنها از انتشار بازی GTA V روی کنسول‌های نسل نهم صحبت کرده که شوخی و انتقاد طرفداران را به همراه داشته است. تمامی این شایعات اشاره به ساخت نسخه ششم بازی دارند اما فعلاً نباید انتظار معرفی آن را داشته باشیم و باید مدت نامشخصی صبر کنیم. در آخر بهتر است به توصیه بازیگر نقش مایکل در GTA V عمل کنیم و هر شایعه ای را باور نکنیم.

برای دریافت شایعه های بیشتر، به پارسی گیم سر بزنید و مانند همیشه هم بخش نظرات آماده صحبت‌های شیرین شماست.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. عرضه GTA V روی کنسول PS5: تاریخ انتشار، تغییرات و پول مجانی
  2. نسخه‌ی نسل نهمی بازی GTA V فراتر از یک ریمستر خواهد بود

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    ….

    مهمان

    اینا تا سکتمون ندن ولمون نمیکنن برا چی GTA V هنوز برا PC نیومده

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علی در پاسخ به ....

      مهمان

      داداش خیلی وقته برا PC اومده من الان دارم داخل PC بازی میکنم

  • Avatar

    عامو گوربه باز

    مهمان

    خداوکیلی خسه شدیم هیچ بازی مث جی تی ای نمشیه خو حداقل یه تریلر ریز بدن بیرون یا یه لوگو مث پی اس فایو

    پاسخ دهید