Sony E3
یحیی رحیمی

سرویس کلاود گیمینگ سونی در انحصار کاربران پلی استیشن خواهد بود

یحیی رحیمی 3 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
479 بازدید

جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن، اخیراً در گفتگو با رسانه Nikkei در مورد افزایش تعداد بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 5 و آینده سرویس کلاود گیمینگ این شرکت صحبت کرده است. سال گذشته از همکاری سونی و مایکروسافت در زمینه گسترش فضای ابری و به‌خصوص آژور بودیم. مفاد این همکاری چندان مشخص نبود و حالا رئیس پلی استیشن گفته که آنچه سونی از همکاری با ردموندی ها همراهش خواهد بود، کاملاً در انحصار کاربران پلی استیشن است.

بر اساس صحبت‌های مدیرعامل پلی استیشن، همکاری با مایکروسافت در زمینه فضای ابری و ردوبدل ایده‌ها ادامه دارد و حتی یک سری ایده‌های جالب از دل آن بیرون آماده است؛ اما قرار نیست که در مورد استراتژی سونی در قبال کلاود گیمینگ اطلاعاتی دریافت کنیم و باید منتظر اتفاقات بیشتر باشیم. او در ادامه از انحصاری بودن سرویس گیمینگ مبتنی بر فضای ابری سونی گفته است:

jim ryanقابل‌تصور است که می‌توانیم از فضای ابری به‌منظور تقویت زیرساخت‌های فنی استفاده کنیم اما تجربه گیمینگ مبتنی بر فضای ابری کاملاً متفاوت و مخصوص پلی استیشن خواهد بود. فضای ابری می‌تواند نقش مهمی در سال‌های آخر نسل فعلی داشته باشد. نسبت به سال گذشته، به آینده خوش‌بین‌ترم.

رئیس پلی استیشن در ادامه از کنسول PS5 صحبت کرده و اینکه جا افتادن کنسول به زمان نیاز دارد و درنتیجه استراتژی سونی، بررسی واکنش کاربران و خریداران خواهد بود. پس‌ازآن قرار است وارد مرحله تازه‌ای از نسل نهم شویم که حتی برای سونی هم چندان واضح نیست و نیازمند حمایت طرفداران از بازی‌های انحصاری خواهد بود. فضای ابری اخیرا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و حتی شیگرو میاموتو نیز از اهمیت کلاود گیمینگ صحبت کرده است.

PS5 games

پلی استیشن 5 و بازی‌های متنوع‌تر

سال گذشته، طرفداران پلی استیشن موفق به دریافت بازی‌های Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II شدند و بسیاری امیدوارند که این روند نه‌تنها ادامه یابد، بلکه بازی‌های بهتری را هم ببینند. هرمان هالست، مدیرکل پلی استیشن، در گفتگو با وب‌سایت Games Industry قول داده تا تنوع بازی‌های سونی بیشتر شود و این خواسته طرفداران محقق شود.

herman lustمن به خلق عناوین متنوع علاقه زیادی دارم. درواقع به شکل و فرم آن‌ها به نسبت تنوع و تمایز آن‌ها علاقه کمتری دارم. فکر می‌کنم که بازی‌های ما کاملاً متمایز و متنوع هستند. از Sackboy گرفته تا Dreams و البته بازی‌هایی که شما به آن فکر می‌کنید، مانند The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima. می‌توانم قول دهم که ما به ساخت چنین بازی‌هایی ادامه می‌دهیم زیرا که آن‌ها قلب و روح کاری است که استودیوهای پلی استیشن انجام می‌دهیم. درعین‌حال موظفیم که تجربه کاربری را بهبود بخشیم و ایده‌های تازه‌ای ارائه دهیم.

به نظر می‌رسد که صحبت‌های مدیرکل پلی استیشن در جواب به گزارش اخیر جیسون شریر در مورد بروز مشکلاتی در استودیوهای تولید بازی سونی باشد. وب‌سایت پلی استیشن دیروز از همکاری با استودیو Firewalk Studios به‌منظور خلق یک IP جدید خبر داد. هرمان هالست با واژه‌های امیدبخشی در مورد این همکاری صحبت کرده است:

ما به دنبال همکاری با تیم‌هایی هستیم که باهدف ما همخوانی دارند و انگیزه Firewalk نیز دقیقاً با ما یکی است. آن‌ها تیم بسیار قوی و مستقلی هستند که ازلحاظ فرهنگی تطابق خوبی با ما دارند. ما به دنبال چنین فاکتورهایی قبل از بررسی ژانر و گیم پلی هستیم تا تجربه بازی‌های ما متفاوت و خاص باشند.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. آيا سونی در عرضه دیرهنگام نسخه PC بازی Monster Hunter World نقش داشته است؟
  2. بازی Horizon Zero Dawn را مجانی از فروشگاه پلی استیشن دریافت کنید

منبع: PushSquare

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.