monster-hunter-world
علی رحمانیان

آيا سونی در عرضه دیرهنگام نسخه PC بازی Monster Hunter World نقش داشته است؟

علی رحمانیان 1 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
325 بازدید

اخیرا شایعاتی در مورد احتمال پرداخت پول از طرف سونی به شرکت Capcom به منظور تاخیر انتشار نسخه PC بازی Monster Hunter World منتشر شده است. فردی که این شایعه را منتشر کرده، حالا از ادعای خود پشیمان شده است. سری بازی Monster Hunter به‌خصوص در کشور ژاپن، همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اما اوج موفقیت آن را می‌توان در بازی Monster Hunter World دانست که در سال 2018 منتشر شد و کیفیت مجموعه‌ی خود را به درجات تازه‌ای وارد کرد.

کپکام از زمان عرضه‌ی بازی Monster Hunter World تمام تمرکز خود را برای پشتیبانی از آن معطوف کرد و حتی حالا که نسخه‌ی جدید سری یعنی Monster Hunter Rise منتشرشده، بخش اعظمی از بازیکنان هنوز هم مشغول تجربه‌ی بازی قبلی هستند. اگر به خاطر داشته باشید، نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی Monster Hunter World با یک تأخیر چندماهه نسبت به نسخه‌ی کنسولی آن به‌دست بازیکنان رسید و شایعه‌ای که مدتی پیش در فضای مجازی منتشر شده، بیان می‌کند که شرکت سونی با پرداخت مبلغی در عرضه‌ی دیرهنگام این بازی و همچنین حذف قابلیت کراس پلی برای آن نقش داشته است.

داستان از چه قرار است؟

سال گذشته بود که سرورهای کمپانی Capcom مورد هک قرار گرفت و بخش زیادی از داده‌های محرمانه‌ی شرکت کپکام اعم از تاریخ انتشار بازی‌ها و جزئیات خصوصی کارمندان، توسط یک گروه هکر فاش شد و هنوز که هنوز است اخبار جدیدی از این اطلاعات فاش شده شنیده می‌شود. در رابطه با Monster Hunter World، یکی از کاربران توئیتر بانام AsteriskAmpersand با بررسی قسمتی از مدارک فاش شده به این نتیجه رسیده که سونی به شرکت کپکام پول داده است تا در انتشار نسخه‌ی کامپیوتر Monster Hunter World تأخیر ایجاد کند و همچنین قابلیت بازی بین پلتفرمی را برای این اثر مسدود سازد. او اعتقاد دارد که همین جریان برای بسته‌ی الحاقی Iceborne بازی هم تکرار شده است که باز دلیل آن به شرکت سونی برمی‌گردد.

به گزارش رسانه‌ی DSO Gaming، آن‌ها پس از بررسی دقیق‌تر مدارک متوجه شدند که مبلغ پرداختی سونی به کپکام، ارتباطی با تأخیر در عرضه‌ی Monster Hunter World برای PC و حذف قابلیت کراس پلی آن نداشته بلکه صرفاً به خاطر حق بازاریابی این بازی بوده است. آن کاربر توئیتری هم که شایعه‌ی مذکور را منتشر کرده بود، در توئیت تازه‌ای اقرار کرد که برداشت اشتباهی از این موضوع داشته و این قرارداد به دلیل دیگری بسته‌شده است که به آن اشاره کردیم.

با تمام این صحبت‌ها، اخذ قراردادهای انحصاری بین دو شرکت در صنعت بازی‌های ویدئویی امری رایج است، به‌خصوص برای سونی که علاقه‌ی خاصی به انحصاری کردن بازی‌های کنسول خود دارد. البته سونی اخیراً به عرضه‌ی چند بازی انحصاری پلی استیشن برای رایانه‌های شخصی روی آورده است؛ بازی Horizon Zero Dawn که چند ماه پیش منتشر شد و Days Gone هم یکی دیگر از این بازی‌هاست که به‌زودی به این پلتفرم وارد می‌شود. درنتیجه احتمال می‌رود که سونی در سیاست انحصارطلبی خود تغییری ایجاد کرده باشد.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.