راهنمای انتخاب Lifepath در بازی Cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

راهنمای انتخاب Lifepath در بازی Cyberpunk 2077: کدام به درد من می خورد؟

یحیی رحیمی 22 بهمن 1399 2 دیدگاه
5,410 بازدید

بازی Cyberpunk 2077 پس از چند سال توسعه و سروصدای زیادی که به پا کرد، بالاخره آذرماه عرضه شد. هرچند که باگ‌های متعدد و کیفیت پایین بافت گرافیکی روی کنسول‌های نسل هشتم، طرفداران زیادی را از آن سرد کرد و دردسر بزرگی هم برای استودیو لهستانی CD Projekt RED ایجاد کرد، اما نمی‌توان به‌سادگی از کنار این بازی پرزرق‌وبرق رد شد و تجربه آن را کنار گذاشت. احتمالاً شما بازی سایبرپانک 2077 را از پارسی گیم دانلود کرده‌اید و پس از طی فرایند نصب بازی و آپدیت‌های متعدد، بالاخره پا به شهر نایت سیتی گذاشته‌اید؛ مطمئنم اولین سؤالی که برای شما پیش می‌آید، انتخاب یکی از مسیرهای داستانی بازی است. شخصاً اولین بار که وارد بازی شدم، هیچ ایده‌ای از اینکه باید Street kid، Nomad یا Corpo را انتخاب کنم نداشتم و بازی هم چندان توضیحات قانع‌کننده‌ای به من ارائه نداد! بعدها بود که فهمیدم، انتخاب مسیر اولیه بسیار مهم و حیاتی است اما هیچ‌کدام از آن‌ها برتری نسبت به دیگری ندارند و تنها داستان جداگانه‌ای را دنبال می‌کنند. حالا می‌خواهیم به معرفی کامل این سه مسیر اصلی بپردازیم و خیال شمارا از بابت شروع بازی راحت کنیم.

مسیرهای داستانی بازی سایبرپانک 2077

به‌طور کل، سه مسیر داستانی یا لایف استایل در بازی وجود دارند که به‌طور اختصار در جدول زیر شرح داده‌شده‌اند:

Cyberpunk 2077 Lifepaths

Corpo

اعضای طبقه ثروتمند و الیت جامعه که همگی در شرکت‌های پرقدرت فعالیت دارند و بخش بزرگی از اقتصاد شهر را می‌گرداند. کسب سود بیشتر ازجمله اهداف این افراد است و رفاقت و سنت‌های اجتماعی برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

Streetkid

قشر اعظم نایت سیتی را همین افراد تشکیل می‌دهند، زندگی در کف خیابان، آن‌ها را به یک آدم سرسخت تبدیل کرده است و تبحر زیادی در دزدیدن اتومبیل و انواع کارهای خلاف قانون دارند.

Nomad

این افراد بیشتر در خارج از شهر و مناطق حاشیه ساکن هستند که همگی داخل گروه‌های تبه‌کار و بسیار خطرناک عضویت دارند و به فعالیت‌های مخفی و مخرب می‌پردازند.

تمامی این سه مسیر، یک هدف اساسی دارند و آن‌هم، آشنایی شما با تمام سوراخ سنبه‌های شهر نایت سیتی است. ممکن است به‌عنوان یک Corpo، هیچ‌گاه وارد مناطق حاشیه و دشت‌های بی‌آب‌وعلف شهر نشوید و همین می‌تواند بخش بزرگی از نقشه را بی‌استفاده بگذارد؛ برای همین است که وجود دیگر مسیرهای داستانی برای حفظ یکپارچگی بازی ضروری است.

راهنمای قدم به قدم بازی Cyberpunk 2077

راهنمای قدم به قدم بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 توسط استودیو CD Projekt RED ساخته‌شده است. در این مطلب با راهنمای قدم به قدم و ویدیویی تمام مراحل بازی Cyberpunk 2077 با کیفیت بالا و حجم مناسب با ما همراه باشید.

راهنمای قدم به قدم بازی Cyberpunk 2077

با انتخاب مسیر و شکل و قیافه شخصیت V و طی کردن پرولوگ اولیه بازی، خواهید دید که هر سه کلاس شخصیتی معرفی‌شده، یک سری مراحل یکسان را طی خواهند کرد. بعد از ورود به شهر، با دوستتان جکی ویلیس آشنا خواهید شد، سپس مرحله مشخصی را طی می‌کنید و در آخر، آپارتمان و وسیله نقلیه ای به شما داده خواهد شد. اما سروکله تفاوت کجا پیدا می‌شود؟ باید بگوییم که انتخاب دیالوگ‌ها کاملاً به شخصیت شما بستگی دارد و به‌عنوان یک کرپو، نمی‌توانید بی‌پروایی یک Nomad را در ارتباط با بقیه داشته باشید. البته دیالوگ‌های بازی، چندان روی داستان تأثیرگذار نیستند و بیشتر جنبه آشنایی با فضای شهر و شخصیت‌های بازی رادارند.

برای نمونه اگر شما مسیر Corpo را انتخاب کرده باشید، درک بهتری از کمپانی‌های عظیمی که کنترل شهر و جهان را بر عهده‌دارند، به دست خواهید آورد. این در حالی است که یک Streetkid به مسائل اقتصادی و سیاسی وارد نمی‌شود و به‌جای آن، یک سری توانایی خاص برای کنترل خیابان‌ها و نبرد با دشمنانش در سراسر شهر دارد. اگر Nomad را انتخاب کرده باشید، خبری از مرکز شهر و دیالوگ‌های عجیب‌وغریب نیست و باید از همین حالا، خود را آماده زندگی در حاشیه‌های شهر و مناطق بکر کرده باشید.

مأموریت اصلی مسیر Corpo

در این حالت به‌عنوان مدیر بخش اطلاعات شرکت آراساکا مشغول به کارخواهید شد. این شرکت نقش مهمی در داستان گسترده بازی Cyberpunk 2077 ایفا می کند و درصورتی‌که این مسیر را انتخاب کنید، درک بهتری از نحوه کارکرد کمپانی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی افراد حاضر در بخش‌های مختلف آن پیدا خواهید کرد.Corpo ها یکی از قدرتمندترین اعضای شهر نایت سیتی هستند که زندگی اطرافیان و مردم شهر برای آن‌ها اهمیتی ندارد و تنها سود و رشد اقتصادی شرکتی که در آن مشغول به کار هستند حائز اهمیت است؛ برای همین است که وارد بازی‌های سیاسی خواهید شد.

Cyberpunk-Corpo

در پرولوگ بازی، با رئیس کمپانی آراساکا آشنا خواهید شد و او، مأموریت سنگینی روی دوش شما می‌گذارد. این مأموریت، جریان زندگی شخصیت V را به‌طور کل تغییر می‌دهد و در ادامه، دردسرهای زیادی به جان خواهد خرید. اگرچه پیش درآمد این بخش از بقیه کوتاه‌تر است، اما توسعه دهندگان یک ایستراگ برای شما به‌جا گذاشته اند و اگر این مسیر را انتخاب می‌کنید، حتماً به قفسه‌های میز کاری موجود در دفتر رئیس، نگاهی بیندازید! مطمئنم هر آنچه آنجاست، شمارا یاد بازی Witcher 3 خواهد انداخت!

مأموریت اصلی مسیر Streetkid

اگر این مسیر را انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که شما بچه ناف شهر نایت سیتی هستید و اوقات زیادی را از کودکی تابه‌حال در خیابان‌های تاریک و پر از آدم‌های عجیب‌وغریب گذرانده‌اید و درک خوبی از فعالیت‌های شکل‌گرفته در کوچه و خیابان‌های شهردارید. البته چند سالی از این شهر بلازده دور بوده‌اید اما برای یک شروع نو به شهر برگشته‌اید؛ فکر نکنید که این بار پاک و بی دردسر جلو خواهید رفت، به‌زودی درگیر نبردهای خیابانی و جیب خالی خواهید شد که اولین دفعه از آن فرار کرده‌اید!

street-kid-Cyberpunk-2077

مأموریت اصلی بازی به انجام یک سری کارهای خلاف قانون تعلق دارد. با طی چند مرحله،کنترل یک گروه سرقت ماشین به شما داده می‌شود و مجبور به پرداختن بدهی دوستتان با سرعت اتومبیل های مختلف و فروش موادمخدر خواهید شد. در طول بازی با انواع و اقسام سرقت‌ها روبه رو می شوید که شمارا به یاد سری بازی GTA خواهد انداخت. این سرقت‌ها نیاز به آماده‌سازی و انجام کارهای مختلفی دارد که حسابی شمارا هیجان‌زده خواهد کرد. بیشتر دیالوگ‌های این کلاس شخصیتی، به مواد مخدر و دیگر فعالیت تبه کارانه در سراسر شهر تعلق دارد.

مأموریت اصلی مسیر Nomad

Nomad یک فرقه و گروه مخفی است که فعالیت های خلافاکارانه را در سراسر شهر دنبال می کند. زندگی افراد این گروه به اتومبیل‌های جذاب، تفنگ‌های خفن و البته دوستانشان بستگی دارد. منطقه‌ای که در آن به سر می‌برید، مناظر بکر و زیبایی دارد و اگر از عاشقان خودروهای آف رود هستید، حتماً این مسیر داستانی را در نظر داشته باشید.

داستان Nomad از جایی شروع می‌شود که شخصیت V با اعضای گروه به مشکل برمی‌خورد و پس از جروبحثی طولانی، راه خروج از شهر را پیش می گیرد. برای یک شروع جدید، نیاز به سرقت و انجام کارهای خلاف قانون دارید. در این میان با شخصیت‌های مختلفی آشنا خواهید شد و البته دردسرهای زیادی را هم خواهید چشید. این تنها مسیر داستانی است که در شروع، به تنهایی رانندگی خواهید کرد و تمامی تصمیمات را به‌صورت شخصی خواهید گرفت. اگر از افرادی هستید که به دنبال تجربه بازی، دوراز جبر شخصیت‌ها هستید، حالت Nomad می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

Nomad-Cyberpunk 2077

پس از رسیدن به منزل تعیین‌شده، زندگی سخت اما جذابی را شروع خواهید کرد. تمامی دیالوگ‌هایی که در طول صحبت با شخصیت‌ها در اختیار شما قرار داده می‌شوند، پیرامون وضعیت شما به‌عنوان یک فرد شهری است که تازه به مناطق حاشیه نقل‌مکان کرده است و صحبت‌های زیادی در این مورد پیش خواهد آمد.

سخن پایانی

هیچ‌کدام از کلاس‌های شخصیتی معرفی‌شده، برتری نسبت به بقیه ندارند و هرکدام، داستان و دردسرهای خودشان پیش روی شما می‌گذارند. این بسته به علاقه و شخصیت شماست که کدام مسیر را در ابتدا انتخاب کنید و یادتان باشد که Cyberpunk 2077 سرشار از لحظات هیجان‌انگیز و بی‌نظیر است و پیشنهاد می‌کنیم، هر سه مسیر را امتحان کنید.

اگر شما پیشنهادی برای تازه‌کارها دارید، خوشحال می‌شویم در بخش کامنت ها آن را به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    حمید

    مهمان

    من تمام خط داستانی ها رو تمام کردم ولی nomad یه چیز دیگست هیجان خاصی داره دیالوگاش خفن تره. corpo خط داستانی خشکی داره زیاد خوشم نیومد.streetkid هم بین این دوتاس

    پاسخ دهید
  • Avatar

    vng

    مهمان

    سلام من nomad رو انتخاب کردم و بعد cropo ، از نظر من nomad باحال تره

    پاسخ دهید