A Way Out
مهدی ملکی

بازی A Way Out به فروش 3.5 میلیون نسخه‌ای دست یافت؛ مصاحبه کارگردان

مهدی ملکی 28 دی 1399 بدون دیدگاه
885 بازدید

جوزف فیرز که طی سالیان گذشته بیشتر برای شوخی‌های قابل توجه خود معروف بوده است، افزون بر این یکی از توسعه دهندگان با سابقه بازی‌های ویدیویی نیز به شمار می‌رود. او پیش‌تر  بازی A Way Out را کارگردانی کرده است و مدتی پیش عنوان It Takes Two رونمایی کرد. حال به تازگی در مصاحبه با IGN در مورد موفقیت مالی بازی خود سخن رانده است.

بازی A Way Out یک تجربه نوین به شمار می‌آید که بازیکنان طی آن ملزم هستند تا به صورت دو نفره به تجربه اثر بپردازند. همکاری این دو نفر با عناصر خاص گیم‌پلی ترکیب و مراحل را به پیش می‌برد. آقای فیرز این‌گونه در مورد موفقیت اثر خود توضیح می‌دهد.

Josef Faresوقتی من به چیزی باور دارم، هیچ‌کس نمی‌تواند متوقفم کند. مشخصاً هیچ کس به A Way Out اعتماد نداشت. حتی الکترونیک آرتز ناشر بازی هم احتمالاً به فروش آن اعتقاد نداشت ولی آن‌ها به من اعتقاد داشتند. من اهمیت نمی‌دهم. من این‌گونه بودم «که این اقدام باید رخ دهد». تقریباً 3.5 میلیون واحد از این بازی چند نفره به فروش رفته است. این ارقام برای یک تیم کوچک 30 الی 35 نفره دیوانه کننده است؛ می‌دانید؟ فروش 3.5 میلیون واحد یعنی که، نمی‌دانم، تقریباً هفت میلیون نفر این بازی را تجربه کرده‌اند که این دیوانه کننده است.

بازی یاد شده از هیچ سیستمی برای یافتن رقیب استفاده نمی‌کرد و یکی از منحصر به فردترین عناوین مربوط به بازار آثار تماماً چند نفره به شمار می‌رود. همان‌طور که ذکر شد، بازی بعدی استودیو Hazelight با مدیریت فیرز اثر It Takes Two خواهد بود که باری دیگر یک تجربه دو نفره را به بازیکنان هدیه خواهد کرد. اشاره شده است که این اثر جدید سرعتی‌تر خواهد بود و عناصر پلتفرمینگ بیشتری را در خود جای خواهد داد. اثر مذکور در تاریخ 26 مارس سال جاری برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود؛ نسخه‌های نسل بعدی نیز در نظر گرفته شده‌اند.

منبع:‌ Gaming Bolt

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.