فروشگاه استیم ولو
مهدی ملکی

رکورد تعداد بازی‌بازان همزمان استیم شکسته شد؛ 25 میلیون نفر

مهدی ملکی 15 دی 1399 بدون دیدگاه
243 بازدید

اکنون تنها چند روز است که سال 2021 میلادی شروع شده است و از هیاهوی پیش از کریسمس گذشته‌ایم؛ با این حال گویا پلتفرم فروش دیجیتال بازی ولو تازه گرم شده و زمان حکمرانی او فرا رسیده است. فروشگاه اپیک طی 15 روز تعطیلات سال نو همین مقدار بازی را در اختیار کاربران قرار داد ولی به تازگی مشخص شده که استیم در تعداد بازیکنان همزمان خود رکورد جدیدی را ثبت کرده است و سازنده Fortnite هنوز هم محبوب‌ترین فروشگاه بازی دنیا نیست.

طی 12 ماه گذشته این هفتمین باری است که استیم رکورد خود را بهبود می‌دهد؛ پیش از این 22 میلیون بازیکن همزمان به تجربه بازی‌ها پرداخته بودند و بعد از آن، این رقم به 24.7 میلیون رسید که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آمد اما هنوز تمام نشده است؛ طبق آخرین آمار وب‌سایت SteamDB در روز 2 ژانویه 2021 یا به عبارتی 13 دی‌ماه سال جاری، استیم به 25.4 میلیون بازیکن همزان دست یافته است.

آمار فروشگاه استیم ولواستیم ابتدا با شیوع همه‌گیری بیماری کرونا و قرنطینه بازیکنان بسیاری را شاهد بود که به طور آنلاین در رقابت‌های این فروشگاه و بازی‌هایش حضور می‌یافتند. عرضه بازی Cyberpunk 2077 هم تاثیر زیادی رو محبوبیت استیم داشت و موفقیت مذکور از این طریق کسب شده است. البته لازم به ذکر است که در آن لحظه تمام بازیکنان به طور فعال به تجربه بازی نمی‌پرداخته‌اند؛ در حقیقت گزارش شده که حدود 7.4 میلیون نفر از این آمار پیوسته و همزمان در حال تجربه آثار فروشگاه بوده‌اند.

از زمان ثبت رکورد 18 میلیون بازی‌باز در سال 2018 ما بارها شاهد تغییر و ثبت آمار جدیدی بوده‌ایم. طی سال نو کشور چین در سال 2018 این رقم به 18.8 میلیون ارتقا یافت. یک هفته بعد با شروع قرنطینه عمومی آمار باری دیگر بهبود یافت و به 19.1 میلیون رسید. در ماه مارس و شروع قرنطینه اروپا استیم خبر از رکورد 20.3 میلیونی داد و اکنون به رقم خیره‌کننده 25 میلیونی فائق آمده است.

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.