Steam
یحیی رحیمی

Valve ناراضی از کپی اطلاعات کاربران استیم توسط Epic Games

یحیی رحیمی 25 اسفند 1397 بدون دیدگاه
623 بازدید

دیروز بود که فهمیدیم کمپانی Epic به صورت مخفیانه در حال کپی از اطلاعات کاربران استیم است و Epic در این مورد گفته است که نسخه رمزگذاری شده فایل استیم، اطلاعات خاصی را کپی نمی کند و تنها آی دی های دوستان را آن هم به صورت مبهم به سرورهای Epic منتقل می کند.

مدیرعامل EPIC دیروز در این مورد گفته بود که این فرایند در روزهای اول ساخت Fortnite آغاز شد و آن زمان پژوهش کاملی در این مورد انجام نگرفت و این موضوع قرار است که درست شود. او همچنین گفته است که فروشگاه Epic از API های استیم به دلیل خط مشی های امنیتی استفاده نمی کند و سیاست این کمپانی این است که از API های سوم شخص به دلیل جمع آوری بیشتر اطلاعات استفاده نکند.

Valve اما از این موضوع ناراضی است و یکی از اعضای بلند مرتبه این کمپانی در گفتگو با یک وب سایت خبری گفته است که آن‌ها به دنبال اطلاعاتی هستند که Epic Launcher جمع آوری می کند و Valve اصلا از این موضوع رضایت ندارد. او در این مورد گفته است:

Steam Client به صورت داخلی داده هایی مانند لیست بازی ها و دوستان و همچنین کوکی و آی پی های ورودی کاربران را ذخیره می کند. اینها اطلاعات خصوصی هستند و ما برای این روی خود دستگاه کاربر آن‌ها را ذخیره می کنیم که امنیت کاربر حفظ شود و این کار برای این نیست که دیگر برنامه ها یا سرویس های سوم شخص از آن استفاده کنند.

اگر کنجکاو باشید می توانید فایل localconfig.vdf را داخل محل نصب بازی پیدا کنید و با یک ادیتور متن ساده آن را باز کنید و ببینید که چه اطلاعاتی داخل آن است.

در کل می توان گفت که Valve نمی خواهد که Epic Store دست به فایل های آن‌ها بزند و به نظر آن‌ها تنها راه، استفاده از API های خود استیم برای جمع آوری اطلاعات است. در این میان باید بگوییم که تمامی اطلاعات موجود در فایل استیم، روی سرورهای Epic آپلود نمی شود و البته خود Valve نیز می تواند به راحتی این فایل را رمزگذاری کند و دیگر Epic قادر به کپی کردن اطلاعات نخواهد بود.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.