Epic Games Store
یحیی رحیمی

کراس پلی با استیم و نظرسنجی در آپدیت جدید فروشگاه Epic Games

یحیی رحیمی 29 خرداد 1401 1 دیدگاه
208 بازدید

شرکت اپیک گیمز خبر از انتشار آپدیت بزرگی برای Epic Games Store داد. این به‌روزرسانی قرار است بخش نظرات و بررسی کاربران را اضافه کند و همچنین امکان امتیازدهی به بازی‌های مختلف را پشتیبانی کند. اپیک همچنین از آخرین تغییرات ابزار آنلاین خود رونمایی کرد که بر اساس آن، کراس پلی با استیم فعال خواهد شد و کاربران اپیک گیمز استور می‌توانند با دوستان خود در شبکه استیم بازی کنند.

طبق آخرین اخبار بازی، آپدیت فروشگاه Epic Games در طی یک پست مطبوعاتی معرفی شد؛ بزرگ‌ترین تغییرات آپدیت، افزودن بخش نظرسنجی و امتیازدهی است. بازی‌کنان به این شکل می‌توانند به بازی که تجربه‌ کرده‌اند امتیاز دهند و کیفیت آن را برای دیگر کاربران مشخص کنند. این قابلیت تنها زمانی فعال می‌شود که کاربر، دو ساعت از بازی را تجربه کرده باشد و این رقم ممکن است به پیشنهاد توسعه‌دهنده تا پنج ساعت نیز افزایش پیدا کند.

آپدیت فروشگاه Epic Games

آپدیت فروشگاه Epic Games

امتیازهای بازی‌کنان در نهایت جمع‌آوری می‌شود و میانگین آن در صفحه دانلود نمایش داده می‌شود. گفتنی است امکان امتیازدهی به بازی‌ها در اختیار تمامی کاربران نیست و این ویژگی‌ به صورت اتفاقی و رندوم برای عده‌ای فعال خواهد شد. دلیل چنین تصمیمی، جلوگیری از اعطاء امتیازهای اشتباه یا از روی غرض است. این اتفاقی است که هر روزه در استیم رخ می‌دهد و می‌توان از روی نمودار مخصوصی، افزایش یا کاهش امتیازهای منفی را مشاهده کرد.

در نهایت آپدیت فروشگاه Epic Games فرصت ثبت بررسی را فراهم می‌کند. بازی‌کنان می‌توانند جنبه‌های مختلف یک بازی را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت نظر خود را ثبت کنند.در مورد سؤالات نظرسنجی نیز باید گفت که روند آن‌ها بدین صورت است که آیا بازی موردنظر برای تجربه تیمی مناسب است یا اینکه چالش‌های بازی فورتنایت برای بازی‌کنان حرفه‌ای مناسب هستند یا خیر؟ پس از آنکه سؤال ایجاد شد؛ یک تگ مخصوص برای آن در نظر گرفته می‌شود و می‌توان به راحتی آن را پیدا کرد.

اپیک گیمز استیم

کراس پلی اپیک گیمز استور با استیم

دیگر ویژگی که به‌تازگی برای کاربران فروشگاه اپیک گیمز معرفی شده؛ کراس پلی با استیم است. ابزار آنلاین این شرکت، امکان تجربه بازی فال گایز میان کامپیوتر و پلی استیشن را فراهم کرد. اپیک یک قدم فراتر گذاشته و کراس پلی میان فروشگاه‌های کامپیوتر را عملی کرده است. طبق گفته اپیک، کاربران استیم می‌توانند همراه با نیم میلیون نفر کاربر فروشگاه اپیک گیمز بازی کنند و این قابلیت برای مک او اس و لینوکس نیز فعال خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای ارائه کراس پلی میان موبایل و کامپیوتر نیز انجام شده و در ادامه سال شاهد فعال شدن آن خواهیم بود. این امکان به توسعه‌دهندگان بستگی دارد و باید از ابزار جدید اپیک گیمز برای اتصال با استیم استفاده کنند. Epic Games Store تغییرات زیادی از سال 2018 تابه‌حال به خود دیده و شکل و شمایل آن با هر آپدیت به انتظارات کاربران نزدیک شده است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    قاعدتا باید خوشحال باشم
    ولی نمی‌دونم چرا نیستم

    پاسخ دهید