بازی Cyberpunk 2077
مهدی ملکی

بازی Cyberpunk 2077 به آمار فروش 13 میلیون نسخه‌ای دست یافت

مهدی ملکی 4 دی 1399 بدون دیدگاه
435 بازدید

بیش از این حرف زدن درباره Cyberpunk 2077 بسیار دشوار است زیرا رسانه‌ها به اندازه کافی به خبر پراکنی در موردش می‌پردازند و تمام اخبار آن نیز در وب‌سایت پارسی‌گیم میزبانی می‌شود. با این حال وجود مقدار زیادی جو و اخبار منفی در پیرامون این بازی، چه تاثیری روی فروش آن داشته است؟ به نظر می‌رسد که نتیجه عکس بوده و بسیاری از کاربران هنوز هم مایل به خریداری آخرین ساخته استودیو CD Projekt Red هستند.

طی هفته گذشته به اطلاع شما رساندیم که بازی Cyberpunk 2077 با فروشی 8 میلیون واحدی، رکورد روز عرضه پلتفرم PC را جا به جا کرده است؛ با وجود دریافت نمرات ضعیف روی کنسول‌های نسل هشتم و خارج شدن از فروشگاه پلی استیشن، این بازی به فروش خوب خود ادامه داده و موفق شده است که بیش از 13 میلیون نسخه به فروش برساند.

بر اساس گفته‌های استودیو CD Projekt Red این تعداد حتی شامل نسخه‌هایی که پس‌گرفته شده‌اند نیز نیست و تمام آمار فروش مربوط به خریدارانی است که هنوز به تجربه بازی می‌پردازند. با این حال ما نمی‌دانیم چه مقدار نسخه بازپرداخت شده‌اند و ممکن بوده است که آمار بسیار فراتر از این اعداد بروند.

این مقدار فروش به خوبی ثابت می‌کند که تبلیغات مناسب و البته «هایپ» چه تاثیرات شگرفی دارند. در مقایسه با این عنوان می‌توان The Last of Us Part 2 را نام برد که با وجود کیفیت بالای خود، طبق آخرین آمار موفق به فروشی 4 میلیون نسخه‌ای شده است. البته باید در نظر گرفت که بازی ذکر شده تنها روی یک پلتفرم در دسترس قرار داشته است و ماه‌ها از آخرین اطلاع فروش آن می‌گذرد.

به هر حال نمی‌توان منکر این قضیه شد که دست اندر کاران Cyberpunk 2077 یک موفقیت عالی را در زمینه تبلیغات رقم زده‌اند و اگر ما در سال‌های آینده برای عناوین کاملاً بی‌کیفیت شاهد چنین نمایش‌هایی باشیم، ارقام بسیار بالایی از فریبکاری‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.