Ratchet-and-Clank-Rift-Apart
یحیی رحیمی

10 بازی پرفروش هفته‌ی پیش انگلستان:‌ صدرنشینی Ratchet and Clank Rift Apart

یحیی رحیمی 1 تیر 1400 بدون دیدگاه
455 بازدید

بالاخره یک هفته‌ی دیگر گذشت و پس از غوغای نمایشگاه E3 2021 و معرفی بازی‌های جدید، به روند سابق صنعت بازی‌های ویدیویی برگشتیم. مانند هر هفته، چارت فروش هفتگی بازی کشور انگلستان منتشرشده و شاهد چند سورپرایز بزرگ هستیم اما قبل از همه باید بگوییم که بازی Ratchet and Clank Rift Apart موفق به کسب مقام پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی گذشته بریتانیا شده است.

این دومین هفته است که بازی Ratchet and Clank Rift Apart در صدر قرار می‌گیرد. انتشار بازی با حمایت طرفداران پلی استیشن مواجه شد و باعث شد تا رکورد دومین بازی بزرگ مجموعه‌ی رچت و کلنک به این شماره برسد. اگرچه بازی برای هفته‌ی دوم در صدر قرارگرفته، اما میزان فروش آن اندکی کاهش‌یافته و به نظر می‌رسد که هفته‌ی آینده از صدر فهرست به مقام‌های پایین‌تر سقوط خواهد کرد. کمتر بازی توانسته چند هفته‌ی متوالی در صدر جدول بماند و تنها عناوین مجموعه‌ی FIFA قادر به ثبت چنین رکوردهایی هستند.

با بررسی دقیق‌ چارت این هفته‌، بازی Minecraft Dungeons‌ را می‌بینیم که با افزایش فروش مواجه شده و جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. گفتنی است میزان فروش بازی نسبت به‌ هفته‌های پیشین، حدود 758 درصد افزایش‌یافته و همین باعث شده تا از جایگاه سی‌ام به دوم دست پیدا کنید. چنین افزایش فروشی بی‌سابقه است و احتمالاً به دلیل تخفیف نسخه‌ی سوییچ باشد. اگر به آمار فروش بازی اندکی خیره شویم، خواهیم دید که 96 درصد از کپی‌های فروخته‌شده، مربوط به نسخه‌ی سوییچ بوده است.

در ادامه باید به حضور بازی‌های تکراری مانند FIFA 21‌ و Mario Kart 8 Deluxe اشاره کرد که در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرارگرفته‌اند. جالب است که میزان فروش بازی Resident Evil Village افزایش چشم‌گیری داشته و همین باعث شده تا به مقام پنجم فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان دست پیدا کند. بازی Resident Evil Village موفقیت بزرگی برای شرکت کپکام بود و با حمایت گیمرهای سراسر جهان مواجه شد.

10 بازی پرفروش هفته‌ انگلستان

بدون شک بازی Ratchet and Clank Rift Apart یک موفقیت بزرگ برای سونی بوده است. این در حالی است که طرفداران مجموعه‌ی رچت و کلنک، به‌اندازه‌ی دیگر عناوین انحصاری سونی نیست اما هنوز هم با استقبال کاربران پلی‌ استیشن 5 مواجه شده است. باوجوداینکه کنسول پلی استیشن 5 با مشکل عرضه و تقاضا دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما میزان فروش بازی‌های آن همچنان بالاست. مدیرعامل پلی استیشن به‌تازگی از تسریع روند تولید و عرضه‌ی کنسول خبر داده و بر اساس گفته‌ی وی، میزان فروش کنسول در سال اول باید به 22.5 میلیون واحد دست پیدا کند.

عرضه‌ی بازی‌های انحصاری در 6 ماه اول ازجمله استراتژی‌های سونی به‌منظور افزایش فروش کنسول بوده و اخیراً جیم رایان هم از این استراتژی تعریف کرده و باور دارد که آن‌ها بهترین عملکرد را در 6 ماه گذشته داشته‌اند. در ادامه نگاهی به 10 بازی پرفروش هفته‌ی گذشته انگلستان بیندازید:

  1. Ratchet and Clank: Rift Apart
  2. Minecraft Dungeons
  3. FIFA 21
  4. Mario Kart 8 Deluxe
  5. Resident Evil Village
  6. Animal Crossing: New Horizons
  7. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  8. Minecraft (Switch)
  9. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
  10. Grand Theft Auto 5

منبع:‌GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.