بازی Cyberpunk 2077
jonathanofrivia

هر آنچه که باید از بازی Cyberpunk 2077 بدانید

jonathanofrivia 20 آذر 1399 2 دیدگاه
4,612 بازدید

بالاخره پس از سال ها، انتظارات به پایان رسیده و بازی Cyberpunk 2077 این هفته منتشر خواهد شد. از این رو تصمیم گرفتیم تا تمام اطلاعات موردنیاز قبل از تجربه بازی Cyberpunk 2077 را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با پارسی گیم و پیش‌نمایش بازی Cyberpunk 2077 همراه باشید.

کمپانی CD Projekt RED در اواخر نسل هفتم و قبل از معرفی نسخه سوم از سری بازی‌های ویچر، خبر از ساخت اثری با نام Cyberpunk 2077 داد. با عرضه بازی The Witcher 3 Wild Hunt و کسب عنوان پر افتخارترین بازی تاریخ، انتظارات از کمپانی CD Projekt RED بالاتر رفت. پس از اتمام کار این استودیو با سری ویچر، همه طرفداران چشم انتظار سایبرپانک بودند. این بازی اثری نقش‌آفرینی با زاویه دید اول شخص است که در آرمان‌شهری خیالی به نام نایت سیتی جریان دارد. پس از بحران اقتصادی در اوایل قرن 21 و درگیری‌های فراوان، دولت ایالات متحده جای خود را به کمپانی‌های عظیمی داده که قدرت کنترل همه چیز را دارند. شخصیت اصلی و قابل‌کنترل بازی وی (V) نام دارد؛ مزدوری که در خشن‌ترین شهر تحت حکومت کمپانی‌ها یعنی نایت سیتی مشغول زندگی است.

بازی Cyberpunk 2077

شخصی سازی شخصیت اصلی بازی Cyberpunk 2077

در Cyberpunk 2077 امکانات زیادی برای شخصی سازی وجود دارد؛ از جنسیت و نوع پوشش گرفته تا پیشینه داستانی، تقریباً همه چیز قابل شخصی‌سازی است. پیش از شروع بازی شما باید یکی از سه پیش‌زمینه داستانی را برای شخصیت اصلی خود انتخاب کنید. این انتخاب از لحظه شروع تا تیتراژ آخر بازی در تجربه شما تأثیر زیادی خواهد داشت. این پیش‌زمینه‌ها در بازی Lifepath نام دارند و به سه بخش Corpo-Rat، Nomad و Street Kid تقسیم می‌شوند. با انتخاب Corpo، بازی از برج شرکت Arasaka و مأموریتی برای قتل یکی از کارمندان شرکت آغاز خواهد شد. دومین مسیر پیش روی گیمر Nomad است که شما را در نقش یکی از حاشیه‌نشینان شهر نایت سیتی قرار می‌دهد. آخرین مورد یعنی Street Kid شما را به قلب شهر می‌برد. انتخاب هر کدام از این مسیرها در نوع شروع و طی کردن هر مرحله و در دیالوگ‌های بازی گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار خواهد داد.

بازی Cyberpunk 2077

داستان بازی Cyberpunk 2077

پس از انتخاب مسیر و ساخت شخصیت اصلی تازه کار شما با بازی شروع شده است. شخصیت V و دوستش Jackie Welles برای دزدیدن محموله‌ی مهمی به مأموریت می‌روند. این محموله حاوی چیپ جاودانگی بوده و متعلق به شرکت Arasaka است. این مأموریت توسط Dexter DeShawn یکی از Fixer های بازی به شما داده می‌شود؛ فیکسرها در واقع حکم کارفرما را در نایت سیتی داشته و افرادی مانند V را اجیر می‌کنند.

در خلل انجام مأموریت جکی، دوست شخصیت اصلی کشته‌شده و دکستر به او خیانت می‌کند. با این حال او با استفاده از چیپ ابدیت Chip of Immortality که در سرش کار گذاشته شده است؛ موفق به زنده ماندن می‌شود اما این چیپ روح یکی از تروریست‌های خطرناک گذشته، به نام Johnny Silverhand را در خود دارد؛ کیانو ریوز فوق ستاره هالیوود برای ایفای نقش و صداگذاری این شخصیت با تیم سازنده بازی همکاری داشته است. پس از این اتفاقات سرنوشت چیپ ابدیت و شخصیت اصلی بازی در دستان شما قرار دارد. بازی پایان‌های مختلفی را بسته به انتخاب‌های شما در طول این تجربه چندین ساعته شامل می‌شود. همچنین به گفته سازندگان مدت زمان مراحل اصلی نسبت به ویچر 3 کاهش یافته اما شاهد مراحل با عمق و جزئیات بسیار بیشتری خواهیم بود.

بازی Cyberpunk 2077

گیم‌ پلی بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 اثری نقش‌آفرینی با محیط جهان باز و زاویه دید اول شخص است. برخلاف تمرکز تبلیغاتی بازی روی بخش اکشن، بیشتر تمرکز بازی روی المان‌های نقش‌آفرینی معطوف خواهد بود اما همچنان مبارزات با سلاح‌های گرم و سرم، انفجار، هک کردن و تعقیب و گریز‌های فراوان از بخش‌های جدایی ناپذیر آن خواهد بود. سازندگان به واسطه زاویه دید اول شخص، سیستم مبارزات بازی را از نو طراحی کرده و برای پیاده سازی بی نقص این سیستم تلاش زیادی کردند. قابلیت تغییر زاویه دید از اول شخص به سوم شخص تنها در هنگام رانندگی در دسترس است.

سلاح‌های بازی شامل تعدادی زیادی اسلحه گرم و سرد می‌شود که هر کدام بر اساس نوع و قدرت در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دارند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها برای نوع خاصی از مبارزه طراح شده‌اند؛ برای مثال سلاح‌های گروه Cyberware روی بدن شخصیت اصلی نصب شده و قابلیت‌های جالبی برای شما به ارمغان خواهد آورد. همچنین قابلیت شخصی سازی گسترده این سلاح‌ها و افزودن قدرت‌های جدید به آن‌ها وجود دارد.

درخت مهارت‌های بازی Cyberpunk 2077 به سه کلاس مختلف دسته‌بندی می‌شود. عاشقان مخفی‌کاری با کسب مهارت‌های شاخه Netrunners می‌توانند قابلیت هک کردن را به دست آورده و مخفیانه دشمنان را نابود کنند. کلاس دوم یعنی Solo نقطه مقابل کلاس قبلی قرار دارد و روی مبارزه مستقیم با دشمنان تمرکز دارد. مهارت‌های این کلاس تمرکز زیادی روی سلاح‌ها و مبارزات تن‌به‌تن دارد. کلاس آخر یعنی Techie نیز به شما اجازه ماد کردن و ساختن تجهیزات مختلف را می‌دهد.

نقشه و دنیای بازی سایبرپانک از ویچر 3 کوچک‌تر است اما در عوض دارای جزئیات و عمق بیشتری مخصوصاً در نواحی شهری است. شهر نایت سیتی به بخش‌های مختلف تقسیم‌شده که هر کدام توسط گروه‌های مختلف اداره می‌شود. گروه‌های خلاف‌کاری که شما در خلال مأموریت‌های اصلی و فرعی با شما همکاری خواهند کرد. وسایل نقلیه متنوعی برای گشت‌وگذار در نقشه بزرگ بازی وجود دارد. برای پیاده سازی این وسایل از دقت بالا و تکنولوژی‌های مختلفی استفاده شده که نظیر آن را در بازی‌های بزرگ مسابقه‌ای دیدیم. قابلیت شخصی‌سازی و تغییر اجزای مختلف این وسایل مانند دیگر بخش‌های بازی وجود دارد. برای دزدیدن ماشین‌ها باید با پیشرفت در بازی این قابلیت را از مهارت‌های بازی دریافت و تقویت کنید.

بازی Cyberpunk 2077

موسیقی‌ های بازی Cyberpunk 2077

یکی از نقاط قوت ویچر 3 موسیقی متن فوق‌العاده آن بود؛ در Cyberpunk 2077 بار دیگر شاهد حضور همان تیم قبلی و با همراهی هنرمندان جدیدی هستیم. همکاری CD Projekt RED با گروه‌های مختلف مانند Grimes و Run the Jewels به تولید بیش از 150 قطعه انجامیده تا شاهد تجربه کاملی در این بخش باشیم. صداگذاری و هماهنگی حرکت لب و صدا در 11 زبان به صورت کامل پیاده سازی شده است. همچنین بازی سایبرپانک دارای یکی از کامل‌ترین حالت‌های Photo Mode برای ثبت تصاویر دلخواه بوده و تنظیمات کاملی را به بازیکنان ارائه خواهد کرد.

بسته‌های الحاقی و بخش آنلاین بازی Cyberpunk 2077

استودیو سازنده بازی برنامه‌های زیادی برای محتوای پس از عرضه بازی دارد و قرار است نسبت به ویچر 3 با محتوای قابل دانلود رایگان و پولی بیشتری مواجه شویم. اطلاعات تکمیلی این بخش مدتی پس از عرضه بازی اعلام خواهد شد. همچنین بخش آنلاین بازی در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود و طبق گفته سازندگان حداقل تا نیمه اول سال 2021 خبری از آن نخواهد بود. چندی پیش آقای آدام بادوفسکی مدیرعامل استودیو CD Projekt RED اعلام کرد که این بخش گستردگی زیادی خواهد داشت و صرفاً یک مود برای بازی نخواهد بود؛ در نتیجه احتمال عرضه این حالت در قالب بسته الحاقی پولی وجود دارد.

سیستم مورد نیاز بازی Cyberpunk 2077

حداقل سیستم مورد نیاز :

OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 10
DirectX Version: DirectX 12
Processor: Intel Core i5-3570K or AMD FX-8310
Memory: 8 GB
Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 780 3 GB or AMD
Radeon RX 470
Storage: HDD (70 GB, SSD recommended)

سیستم پیشنهادی :

OS: 64-bit Windows 10
DirectX Version: DirectX 12
Processor: Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
Memory: 12 GB
Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB or
AMD Radeon R9 Fury
Storage: SDD (70 GB)

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی با Ray Tracing:

OS: 64-bit Windows 10
DirectX Version: DirectX 12
Processor: Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
Memory: 16 GB
Graphics Card: RTX 2060 or RX 6800
Storage: SDD (70 GB)

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی در رزولوشن 4k:

OS: 64-bit Windows 10
DirectX Version: DirectX 12
Processor: Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
Memory: 12 GB
Graphics Card: RTX 2080 Super, RTX 3070 or RX 6800
Storage: SDD (70 GB)

تاریخ عرضه و پلتفرم‌های بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077 پس از تأخیرهای مکرر در تاریخ 20 آذر 1399 برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی با قیمت 60 دلار عرضه خواهد شد. همچنین نسخه مخصوص کنسول‌های نسل نهم در نیمه دوم سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. خریداران سایبرپانک روی کنسول‌های نسل هشتم، بعد از عرضه این به‌روزرسانی به صورت رایگان نسخه نسل بعد را دریافت خواهند کرد.

نظر شما در مورد بازی Cyberpunk 2077 چیست؟ آیا مانند ساخته پیشین این استودیو شاهد خلق یک شاهکار خواهیم بود؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

داستان بازی Cyberpunk 2077 در مورد چیست ؟

شخصیت V و دوستش Jackie Welles برای دزدیدن محموله‌ی مهمی به مأموریت می‌روند. این محموله حاوی چیپ جاودانگی بوده و متعلق به شرکت Arasaka است. این مأموریت توسط Dexter DeShawn یکی از Fixer های بازی به شما داده می‌شود. در خلل انجام مأموریت جکی، دوست شخصیت اصلی کشته‌شده و دکستر به او خیانت می‌کند. با این حال او با استفاده از چیپ ابدیت Chip of Immortality که در سرش کار گذاشته شده است؛ موفق به زنده ماندن می‌شود اما این چیپ روح یکی از تروریست‌های خطرناک گذشته، به نام Johnny Silverhand را در خود دارد؛ کیانو ریوز فوق ستاره هالیوود برای ایفای نقش و صداگذاری این شخصیت با تیم سازنده بازی همکاری داشته است. پس از این اتفاقات سرنوشت چیپ ابدیت و شخصیت اصلی بازی در دستان شما قرار دارد.

۱
آیا بازی Cyberpunk 2077 دارای بخش آنلاین است ؟

بله اما بخش آنلاین بازی در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود و طبق گفته سازندگان حداقل تا نیمه اول سال 2021 خبری از آن نخواهد بود.

۲
آیا شخصیت اصلی در Cyberpunk 2077 قابل شخصی سازی است ؟

در Cyberpunk 2077 امکانات زیادی برای شخصی سازی وجود دارد؛ از جنسیت و نوع پوشش گرفته تا پیشینه داستانی، تقریباً همه چیز قابل شخصی‌سازی است. پیش از شروع بازی شما باید یکی از سه پیش‌زمینه داستانی را برای شخصیت اصلی خود انتخاب کنید. انتخاب هر کدام از این مسیرها در نوع شروع و طی کردن هر مرحله و در دیالوگ‌های بازی گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار خواهد داد.

۳
بازی Cyberpunk 2077 برای چه پلتفرم هایی منتشر شده است ؟

بازی Cyberpunk 2077 پس از تأخیرهای مکرر در تاریخ 20 آذر 1399 برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین نسخه مخصوص کنسول‌های نسل نهم در نیمه دوم سال آینده میلادی عرضه خواهد شد. خریداران سایبرپانک روی کنسول‌های نسل هشتم، بعد از عرضه این به‌روزرسانی به صورت رایگان نسخه نسل بعد را دریافت خواهند کرد.

۴
آیا بازی Cyberpunk 2077 کرک شده است ؟

بله. بازی Cyberpunk 2077 به دلیل عدم استفاده از قفل DRM در همان روز عرضه کرک خواهد شد و لینک های دانلود آن قرار خواهد گرفت.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    pouya

    مهمان

    سلام من می‌خوام بدونم حجم کلی بازه چقدره و اگه بخوابیم با اکانت ترکیبی بازیو بندازیم حتمن باید همه آپدیت هاشو نصب کنیم؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    Ray Tracing ینی چی و چه کیفیتیه؟

    پاسخ دهید