Cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

عرضه بازی Cyberpunk 2077 با دوبله 10 زبان مختلف دنیا

یحیی رحیمی 30 مهر 1399 2 دیدگاه
1,301 بازدید

بازی Cyberpunk 2077 برعکس بازی‌های AAA دیگر، توجه بسیار زیادی به جامعه گیمرها و درخواست‌های آن‌ها دارد. این بازی ویژگی‌های کاربر دوستانه را به‌کاربرده و برای نمونه از قفل DRM پشتیبانی نمی‌کند و قشر مختلفی از سیستم‌های سخت‌افزاری را پشتیبانی می‌کند. استودیو CD Projekt RED از دوبله کامل بازی به ده‌زبان مختلف دنیا گفته و اینکه، استودیو با تمامی زبان‌های مختلف دنیا به‌صورت یکسان برخورد می‌کند.

استودیو CD Projekt RED به کمال‌گرایی شناخته می‌شود و همیشه به دنبال ارائه محصول با پشتیبانی کامل است و بازی Cyberpunk 2077 هم از این قاعده مستثنا نیست. بیشتر بازی‌های مدرن در چندین زبان مختلف ارائه می‌شوند اما سایبرپانک 2077 یک‌قدم به سمت جلو برداشته و گفتگوهای شخصیت‌ها را به ده‌زبان مختلف دنیا ضبط کرده و تکنیک‌های جالبی برای هم‌خوانی صدای شخصیت‌ها با صورت آن‌ها به‌کاربرده است.

یکی از نکات ضعف بسیاری از بازی‌های امروز، عدم هم‌خوانی صدای شخصیت‌ها با چهره‌ی آن‌ها در زبان‌های غیر از انگلیسی است. این نکته مدت‌هاست که توسط منتقدان به سخره گرفته می‌شود اما این استودیو سی دی پراجکت رد است که خود را از بقیه جدا کرده و بازی Cyberpunk 2077 را به ده‌زبان مختلف دنیا دوبله کرده و تکنیک‌های مختلفی را برای هم‌خوانی صدا با صورت هم به‌کاربرده است.

Philipp Weber، طراح مراحل بازی و Miles Tost، طراح ارشد استودیو، با انتشار توییت های جداگانه از انتشار بازی Cyberpunk 2077 با ده زبان مختلف گفته‌اند و اینکه از ابزار شرکت JALI Research به‌منظور هماهنگ کردن حرکات صورت با زبان صدای شخصیت‌ها استفاده کرده‌اند. این ویژگی به‌ندرت در بازی‌های ویدیویی به کار می‌رود. فیلیپ وبر در این مورد گفته: « تیم انیمیشن و صحنه‌های سینمایی، تلاش بسیار زیادی برای نتایجی که می‌بینید انجام داده‌اند.»

بازی سایبرپانک 2077 روز 19 نوامبر برابر با 29 آبان ماه عرضه خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    سلام یعنی اینطور که گفته شد این بازی قفل ندارد؟Denuvo یا DRM

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به محمد

      نویسنده

      خیر بدون DRM هستش