کنسول‌های نسل نهم
مهدی ملکی

رئیس Headup Games: تفاوت خاصی بین کنسول‌های نسل نهمی وجود ندارد

مهدی ملکی 19 آذر 1399 بدون دیدگاه
469 بازدید

کنسول‌های ایکس باکس سری X و پلی استیشن 5 در موارد زیادی کاملاً شبیه همدیگر هستند و وقتی به سخت‌افزار آن‌ها نظاره می‌کنید، ممکن است که هر کدام از این دستگاه‌ها مزایای مخصوص به خودشان را داشته باشند؛ با این حال روی کاغذ اینگونه به نظر می‌رسد که کنسول ایکس باکس سری X با 12 ترافلاپس قدرت پردازش، قوی‌تر از پلی استیشن 5 با 10.28 ترافلاپس قدرت پردازش باشد.

بنابر نظر Mark Aldrup سرپرست ارشد فناوری در استودیو Headup Games، که به تازگی بازی Bridge Constructor: The Walking Dead را عرضه کردند، ما نباید توقع تفاوت خاصی را داشته باشیم.

آقای Aldrup در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت Gaming Bolt به این اشاره کرد که تفاوت‌های میان دو کنسول نسل نهمی، تنها در عناوین استودیو‌های AAA اختلاف ایجاد خواهد کرد و با این حال کاربران نباید انتظار داشته باشند که کنسول ایکس باکس فرق به خصوصی با پلی استیشن داشته باشد:

سازنده Bridge Constructor

برای ما و اکثر توسعه‌دهندگان مستقل، این اختلاف قدرت، قرار نیست که هیچ تفاوت بزرگی را رقم بزند؛ برای توسعه‌دهندگان AAA این اختلاف می‌تواند منجر به کارایی بالاتر بشود اما این مسئله بازهم به شدت به عامل‌های دیگری غیر از تئوری‌های ترافلاپس مربوط است. من فکر نمی‌کنم که ما بازی‌هایی را روی کنسول ایکس باکس سری X ببینیم که بسیار بهتر از نسخه پلی استیشن 5 به نظر برسند.

از زمان معرفی رسمی کنسول‌های نسل نهمی، همواره این بحث بین طرفداران این دو برند داغ بوده که کدام یک قوی‌تر است و نتیجه چه خواهد بود؛ باید توجه کنیم که شاید جدا از ارقام روی کاغذ، سرعت SSD و مهندسی خارق‌العاده پلی استیشن 5 و یا فناوری‌های آینده‌نگرانه و سازگاری بیشتر ایکس باکس سری X بتوانند بیشتر از حد معمول ظاهر شوند و عملکرد این دو کنسول‌ها را فراتر از تصورات ما ببرند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.