بازی Crash Bandicoot 4
مهدی ملکی

سازندگان Crash Bandicoot 4 به ناتی ‌داگ ادای احترام می‌کنند

مهدی ملکی 12 آذر 1399 بدون دیدگاه
617 بازدید

در سال 2016 استودیو ناتی‌ داگ با عرضه بازی Uncharted 4 پیشرفت‌های بزرگی را در بازیسازی پدید آورد؛ از انیمیشن‌های فوق‌العاده روان شخصیت‌های بازی تا گرافیک شگفت‌انگیز آن که هنوز هم چشم‌نواز ظاهر می‌شود. در واقع مهم‌ترین مسئله‌ای که استودیو به آن اشاره می‌کرد، مسیری بود که تجربه‌های گران‌بهای پیشن، به کمک توسعه‌دهندگان می‌آمدند. تجربه‌هایی که به لطف ساخته‌هایی نظیر Crash Bandicoot محقق شد و ناتی‌داگ هم با ظرافت تمام به آن احترام گذاشت.

اگر به یاد داشته باشید، در سکانس ابتدایی بازی Uncharted 4 با صحنه‌ای رو به رو می‌شدیم که شخصیت نیتن و النا به بازی کردن Crash Bandicoot در کنسول پلی استیشن 1 می‌پرداختند؛ این ایستر‌اگ حتی اکنون هم جذاب به نظر می‌رسد و در زمان خود به یکی از مهم‌ترین بحث‌های بازی‌بازان بدل گشته بود.

به نظر می‌رسد که سازندگان بازی Crash Bandicoot 4 اکنون شرایط را درک کرده‌اند و به تقابل مثل پرداخته‌اند. اکانت رسمی توییتر این بازی، به تازگی ویدیویی را منتشر کرده است که شخصیت‌های بازی را در حال تجربه Uncharted 4 نشان می‌دهد. این دقیقاً یک اشاره مستقیم به سکانسی است که پیش‌تر ذکر کردیم و سورپرایز بزرگی برای هوادارن محسوب می‌شود.

در سکانس جدید ما شاهد این هستم که Crash و Coco، شخصیت‌هایی که سال‌ها پیش به دست توسعه‌دهندگان ناتی‌داگ خلق شدند، روی مبل نشسته‌اند و در حال تجربه یکی از مراحل بازی Unchrted 4 هستند؛ مرحله‌ای که نیتن باید از یک برج ساعت بالا برود و آن‌ها در این امر شکست می‌خورند. امتیاز مجموعه بازی Crash سال‌ها پیش از اختیار استودیو ناتی‌داگ خارج شد ولی آن‌ها هرگز گنجینه‌ای را که کودکی بسیاری از بازی‌بازان را شکل داد، از یاد نبردند. استودیو Toys for Bob با انجام این کار، به عملکرد سازندگان در قسمت چهارم Uncharted ادای احترام کرد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که سازندگان این بازی در جدیدترین اثر خود شیطنت بیشتری را به خرج داده‌اند. مدتی پیش در پایان‌بندی بازی شاهد ظهور یک لوگو بودیم که احتمالاً به یک دنباله جدید اشاره می‌کند. با پیاده‌سازی چند ترفند در آن صحنه می‌توان متوجه شد که این تیتراژ تنها به بازی‌های پیشین مجموعه اشاره ندارد و شاید منظور ارائه پنجمین قسمت سری است.

بازی Crash Bandicoot 4: it’s About Time ماه پیش برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و در صورت عرضه برای پلتفرم PC، ما به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مبنع: Games Radar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.