demons-souls
یحیی رحیمی

عدم پشتیبانی بازی Demon’s Souls از قابلیت Ray-Tracing

یحیی رحیمی 11 آبان 1399 بدون دیدگاه
307 بازدید

استودیو Bluepoint Games اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد بازی Demon’s Souls منتشر کرده و از تغییرات انجام‌گرفته در نسخه‌ی بازسازی‌شده گفته است. با توجه به اینکه بازی ازنظر گرافیکی تغییرات زیادی داشته و بافت‌های بازی کاملاً از نو ساخته‌شده است، انتظار بهره گرفتن از ویژگی‌هایی گرافیکی مانند Ray-Tracing راداریم اما آیا واقعاً این قابلیت در بازی به‌کاررفته است یا خیر؟

کارگردان بازی به نام دیوید گاوین در گفتگو با LevelUP عدم پشتیبانی از قابلیت گرافیکی Ray-Tracing را تائید کرده است. او گفته که دلیل عدم پشتیبانی از ویژگی گفته‌شده، عدم توانایی کنسول پلی استیشن 5 نیست و این‌طور نیست که کنسول از پس پردازش گرافیکی برنیایند و بلکه سخت‌افزار کنسول، کاملاً توانایی این کار را دارد. او دلیل عدم استفاده از این ویژگی را هزینه‌ی بالای شمرده:

دقیقاً مانند تکنیک‌های گرافیکی دیگر، هزینه‌ای برای استفاده از آن وجود دارد. اگر ما از Ray-tracing در بازی استفاده می‌کردیم، مجبور به رها کردن قسمت دیگری از بازی می‌شدیم. ما زمان محدودی برای توسعه بازی‌ها در اختیارداریم.

مشخص نیست که قابلیت ره‌گیری پرتو چه تأثیری ازنظر گرافیکی روی بازی Demon’s Souls داشت و اینکه دنیای بازی چطور تغییر می‌کرد. اما مشخص است که جلوه‌های بصری بازی طبیعی‌تر می‌شد و الگوی بازتاب نور دقیقاً با واقعیت یکی می‌شد. استودیو دو حالت گرافیکی برای بازی در نظر گرفته است که در حالت اول، رزولوشن 4K با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه را شاهدیم که پردازش سایه‌ها به‌طورجدی تر صورت می‌گیرد و بافت گرافیکی هم کیفیت بالایی دارد.

حالت دیگر قادر به ارائه رزولوشن 4K است و 60 فریم بر ثانیه است اما ویژگی‌های گرافیکی مانند پردازش سایه و بافت‌های باکیفیت بالاتر غیرفعال می‌شوند تا تجربه‌ی بازی روان‌تر باشد. این به بازی باز بستگی دارد که کدام‌یک از این دو حالت را انتخاب کند. بازی Demon’s Souls روز 12 نوامبر برابر 22 آبان ماه روی کنسول پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.