بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان
کیوان آمیرزاده

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت دوم

کیوان آمیرزاده 23 مهر 1399 بدون دیدگاه
3,645 بازدید

در قسمت قبلی این سری مقاله، 6 بازی انحصاری Xbox One را به شما معرفی کردیم که برخی از آن‌ها به دلیل داشتن مشکلاتی خاص در زمان انتشار، نتوانستند توجه هواداران زیادی را به سمت خود جلب کنند. در این قسمت، 6 بازی انحصاری برتر کنسول Xbox One را به شما معرفی خواهیم کرد که برخی از آن‌ها در سبک خود کاملاً بی‌رقیب هستند. اگر به دنبال تهیه کردن چندین بازی جذاب برای کنسول Xbox One خود هستید، این بازی‌ها را از دست ندهید.

بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان کدامند؟

  1. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت اول
  2. بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس وان – قسمت دوم

Deep Rock Galactic

6- Deep Rock Galactic

Deep Rock Galactic از آن بازی‌هایی است که کم‌لطفی زیادی در حق آن شد. بعد از سپری کردن دو سال در حالت Early Access، چند ماهی می‌شود که این عنوان به صورت رسمی برای کنسول Xbox One و رایانه های شخصی، روانه بازار شده است. بااینکه این بازی توسط خود مایکروسافت منتشرنشده است، اما به‌صورت Xbox Play Anywhere روانه بازار شد؛ به این معنا که اگر شما بخواهید این عنوان را هم‌زمان بر روی کنسول Xbox One و ویندوز 10 بازی کنید، تنها لازم است یک‌بار این بازی را خریداری کنید. علاوه بر این مورد، Deep Rock Galactic را نمی‌توانید بر روی کنسول PS4 یا نینتندو سوییچ تجربه کنید و ازاین‌رو این بازی را می‌توان یک انحصاری برای Xbox One دانست.

این بازی در سبک شوتر اول شخص است که تمرکز اصلی خود را بر روی بخش Co-Op گذاشته است و شما می‌توانید یکی از چهار کلاس جذاب و کاملاً خاص این بازی را انتخاب کنید تا به همراه سه بازیکن دیگر، به نابود کردن موجودات فضایی پرتعداد بپردازید. محیط‌های بازی کاملاً تخریب پذیر هستند و محیط‌های بازی، به‌صورت تصادفی ساخته می‌شوند. جذاب‌ترین بخش بازی، گیم‌پلی سریع و سلاح‌های متنوع و هیجان‌انگیز است که آدرنالین شما را به بالاترین حد خود می‌رساند! با اینکه Deep Rock Galactic یکی از بهترین بازی‌های Co-Op سال 2020 به‌حساب می‌آید، اما متأسفانه به دلیل کمبود تبلیغات، بازیکنان کمتری اسم این عنوان را شنیده‌اند.

Ori and the Will of the Wisps

5- Ori and the Will of the Wisps

اگر به بازی‌های سبک پلتفرمر علاقه‌مند هستید، بعید است نام این سری بازی را نشنیده باشید. نسخه قبلی این سری، با نام Ori and the Blind Forest روانه بازار شد و توانست توجه بسیاری را به خود جذب کند. تنها بازی که می‌تواند جای نسخه اول این سری را در لیست ما بگیرد، نسخه دوم آن، Ori and the Will of the Wisps است. حتی اگر علاقه‌ای به سبک پلتفرمر نداشته باشید، طراحی‌ محیط‌های این بازی آن‌قدر چشم‌نواز و زیبا است که به‌راحتی می‌تواند شما را مجذوب خود کند.

البته جذابیت این بازی تنها به بخش‌های گرافیکی محدود نمی‌شود و گیم‌پلی بسیار روان در کنار روایت داستانی غم‌انگیز و زیبا، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود تا این بازی را تبدیل به یکی از بهترین عناوین پلتفرمر نسل هشتم در سال 2020 کند. محیط‌های این بازی با نبوغ بیشتری نسبت به نسخه قبلی طراحی شده‌اند و به لطف وجود داشتن المان‌های نقش‌آفرینی، تنوع و جذابیت بسیار بیشتری به این نسخه تزریق شده است. موسیقی‌های بازی، باعث قدرتمندتر شدن احساسات در داستان بازی شده‌اند و نتیجه آن، خلق یکی از بهترین داستان‌هایی است که می‌توانید بر روی کنسول Xbox One تجربه کنید.

Halo 5 Guardians

4- Halo 5 Guardians

سری بازی های Halo یکی از مشهورترین انحصاری‌های مایکروسافت است که باعث فروش تعداد زیادی کنسول Xbox 360 در نسل هفتم شد. با اینکه Halo 5 Guardians شاید به جذابیت نسخه‌های مشهور این سری نباشد، اما هنوز هم یک بازی انحصاری بسیار قوی برای ایکس باکس وان به‌حساب می‌آید. در این نسخه، شخصیت‌های محبوب و قدیمی این سری از جمله Master Chief، تبدیل به شخصیت‌های منفی شده‌اند و شما در نقش شخصیت جدیدی به نام Jameson Locke قرار خواهید گرفت. این قضیه باعث شده است تا بازیکنان بتوانند داستان سری Halo را از دیدگاه متفاوتی با نسخه‌های قبلی تجربه کنند.

با اینکه داستان بازی شاید به جذابیت نسخه‌های پیشین نباشد، اما تنوع بالای محیط‌های بازی و نحوه طراحی‌ آن‌ها، المان‌های جذاب جدیدی را به این سری اضافه کرده است. شما می‌توانید مراحل داستانی بازی را به‌صورت Co-Op تجربه کنید تا نهایت لذت را از آن‌ها ببرید. جذاب‌ترین بخش بازی، قسمت چندنفره آن است که تجربه‌ای بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی به بازیکنان ارائه می‌دهد. بخش چندنفره بازی آن‌قدر جذاب و متنوع است که عده زیادی از بازیکنان جدید سری Halo، این بازی را تنها برای این بخش خریداری کرده‌اند!

Forza Motorsport 7

3- Forza Motorsport 7

به‌جرئت می‌توان گفت که بهترین پلتفرم برای تجربه کردن بازی‌های مسابقه‌ای، کنسول Xbox One است. مایکروسافت با تقسیم کردن سری Forza به دو بخش، بهترین تجربه یک بازی مسابقه‌ای را به هواداران این کنسول ارائه داده است. سری Forza Motorsport، تمرکز خود را بر روی ارائه دادن یک شبیه‌ساز بسیار طبیعی از رانندگی قرار داده است و Forza Motorsport 7 تجربه‌ای بی‌نقص را در این زمینه به بازیکنان ارائه می‌دهد. در این عنوان، شما بیشتر در حال رانندگی در پیست‌های مسابقه هستید اما وجود بیش از 700 ماشین و 30 محیط مختلف، مانع از تکراری شدن این بازی می‌شود.

همان‌طور که گفته شد؛ Forza Motorsport 7 یک تجربه شبیه‌ساز از رانندگی به شما ارائه می‌دهد و دقت سازندگان در این زمینه آن‌قدر زیاد است که حتی تغییر دادن باد لاستیک یک ماشین، می‌تواند تغییر زیادی در رانندگی شما ایجاد کند. از این رو مسابقات بازی بسیار چالش‌برانگیز هستند و شما نمی‌توانید سرعت ماشین خود را مدام به بیشترین حالت برسانید و انتظار داشته باشید تا تعادل خود را از دست ندهید. البته بسیاری از ماشین‌های بازی در ابتدا قفل هستند و برای باز کردن 700 ماشین موجود در بازی، باید زمان زیادی را صرف تجربه کردن این عنوان کنید.

 

بازی Gears 5 برای ایکس باکس وان

2- Gears 5

در کنار Halo، سری بازی های Gears of War نیز یکی از انحصاری‌های قدرتمند مایکروسافت به‌حساب می‌آید. تمرکز اصلی این سری، ارائه شوتر سوم شخص با تمرکز بر روی کاور گرفتن و مبارزاتی خونین و خشن است. Gears 5 جدیدترین نسخه این سری است که مطمئناً یکی از بهترین نسخه‌های این فرنچایز به حساب می‌آید. داستان این بازی پس از وقایع نسخه چهارم جریان دارد و جاه‌طلبانه‌ترین و حتی شاید جذاب‌ترین داستان را در سری Gears of War به هواداران ارائه می‌دهد. شخصیت اصلی این نسخه Kait Diaz است و به دنبال واقعیات مربوط به گذشته خود است.

مراحل بازی، برای اولین بار به صورت جهان آزاد طراحی شده‌اند که باعث جذاب‌تر شدن این بازی شده است. بخش چندنفره بازی نیز جذابی بسیار بالایی دارد و علاوه بر بخش سنتی PVP، یک بخش PVE به نام Escape به این نسخه اضافه شده است. در این بخش، شما به همراه دو بازیکن دیگر باید گروه‌های بسیار زیادی از دشمنان را بکشید و به تلاش کنید تا به سرعت از محیطی که در آن قرار دارید، فرار کنید. Gears 5 از همه نظر فراتر و بهتر از نسخه‌های پیشین این سری است و به همین دلیل می‌توان آن را بهترین نسخه فرنچایز Gears of War دانست.

بازی Forza Horizon 4

1- Forza Horizon 4

شاید به جرئت بتوان گفت که Forza Horizon 4 بهترین بازی مسابقه‌ای آرکید است که تا به امروز ساخته شده است. این مسئله باعث می‌شود تا در زمینه بازی‌های سبک مسابقه‌ای، هیچ پلتفرمی حرفی برای گفتن در برابر Xbox One نداشته باشد. با اینکه نسخه قبلی این سری یعنی Forza Horizon 3، یک بازی کامل و بی‌نقص بود اما Forza Horizon 4 تجربه‌ای قوی‌تر نسبت به یک بازی بی‌نقص ارائه می‌دهد. در این نسخه شما به انگلستان خواهید رفت و در خیابان‌ها و جاده‌های این شهر به رانندگی خواهید پرداخت. اگر شما کنسول نسل هشتمی Xbox One X را داشته باشید، می‌تواند محیط‌های فوق‌العاده زیبای بازی را با کیفیت 4k مشاهده و رانندگی بسیار روانی را به لطف 60 فریم بودن بازی، تجربه کنید.

بر خلاف سری Forza Motorsport، شما می‌توانید تجربه‌ای جهان آزاد را در انگلیس تجربه کنید و اصلاً به پیست‌های مسابقه‌ای محدود نخواهید بود. بیش از 450 ماشین لایسنس شده در بازی وجود دارد که شما با کامل کردن رویدادهای بسیار متنوعی که در سراسر نقشه وجود دارد، می‌تواند آن‌ها را آزاد کنید. تغییرات آب‌وهوا نیز به‌صورت داینامیک است و با باریدن برف یا باران، بخش‌هایی از محیط بازی به کلی تغییر می‌کند. برای مثال در فصل زمستان بازی، دریاچه‌ها یخ می‌زند و شما می‌توانید با ماشین خود بر روی آن‌ها رانندگی کنید. این بازی آن‌قدر تجربه‌ای جذاب، سرگرم‌کننده و متنوعی را از یک بازی مسابقه‌ای آرکید را ارائه می‌دهد که حتی اگر از طرفداران بازی‌های مسابقه‌ای نباشید، مطمئناً می‌توانید لذت زیادی از بازی Forza Horizon 4 ببرید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.