Luna
یحیی رحیمی

آمازون از سرویس استریم بازی به نام Luna پرده برداشت

یحیی رحیمی 4 مهر 1399 بدون دیدگاه
295 بازدید

با گسترش زیرساخت‌های اینترنت و پیشرفت فناوری انتقال اطلاعات،آینده بازی‌های ویدیویی به سمت استفاده از پردازش ابری و حذف سخت‌افزار پیش می‌رود. گوگل سال گذشته از سرویس استریم بازی به نام Stadia پرده برداشت که تابه‌حال چندان موفق نبوده و حالا آمازون هم که غول کمپانی‌های صنعت فضای ابری و سرور به‌حساب می‌آید، تصمیم به معرفی سرویس استریم بازی به نام Luna گرفته است.

تابه‌حال شایعات مختلفی در مورد احتمال راه‌اندازی یک سرویس استریم بازی از سوی آمازون منتشرشده و بالاخره این شایعات به واقعیت پیوستند. سرویس استریم بازی Luna قادر به ارائه کیفیت نهایی با رزولوشن 4K و 60FPS است که حالا به یک استاندارد جدید تبدیل‌شده است. آمازون مدتی است اقبال خود را در صنعت تولید بازی امتحان کرده و حتی بازی مجانی Crucible را هم منتشر کرد اما به دلیل مشکلات متنوع، آن را از حالت انتشار خارج و به حالت بتا برگرداند.

بر اساس گفته وب‌سایت The Verge، سرویس استریم Luna به‌صورت اشتراک ماهانه عمل می‌کند و اوایل، حدود 100 بازی مختلف را پشتیبانی خواهد کرد. ازجمله آن‌ها می‌توان به Resident Evil Village، Control و A Plague Tale: Innocence اشاره کرد. تعدادی از بازی‌های جدید یوبی‌سافت مانند Assassin’s Creed Valhalla و Far Cry 6 هم روز اول انتشار در اختیار این سرویس استریم جدید قرار خواهند گرفت.

آمازون از افزودن بازی‌های بیشتر در آینده‌ای نزدیک گفته و تلاش برای جذب توسعه‌دهندگان و ناشران مختلف ادامه دارد. ازآنجایی‌که پلتفرم Twitch در اختیار آمازون قرار دارد، سرویس Luna با توییچ یکپارچه خواهد شد و ویژگی‌های استریم بازی روی هر دو سرویس در دسترس خواهند بود. جدا از بازی‌ها و سرویس اصلی، دسته بازی مخصوصی هم طراحی‌شده همراه دستیار شخصی آمازون به نام الکسا عرضه خواهد شد.

این دسته بازی از فناوری وای فای برای انتقال موج استفاده می‌کند که میزان اختلاف دریافت و ارسال موج را پایین می‌آورد. ازآنجایی‌که دسته بازی، مستقیماً به اینترنت متصل می‌شود؛ هیچ‌گونه مکثی هنگام انتقال از یک صفحه‌نمایش به دیگری وجود ندارد. برای استفاده از سرویس Luna، نیاز به پرداخت مبلغ 6 دلار به‌صورت ماهانه دارید که این قیمت با ورود سرویس به حالت نهایی، افزایش خواهد یافت. قیمت دسته بازی هم 50 دلار عنوان‌شده است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.