درآمد استریم توییچ Twitch
آیدا امشاسفند

شبکه استریم توییچ به سودآوری نرسیده است

آیدا امشاسفند 26 دی 1402 بدون دیدگاه
65 بازدید

در چند ماه گذشته، بیشتر غول‌های اینترنتی تصمیم به تعدیل نیرو گرفتند و شرکت آمازون هم از این قائله مستثنا نبود. آمازون چند وقت پیش، 150 نفر را از بخش بازی خود اخراج کرد که این اتفاق شامل کل کارمندان کانال رسمی آمازون در شبکه استریم توییچ هم می‌شد. کمی بعد خود شبکه استریم توییچ هم 500 نفر از نیروی کار خود را که معادل 35 درصد از کارکنان بود را اخراج کرد. بعد از شرایط پیش آمده دن کلنسی (Dan Clancy) مدیرعامل شبکه استریم توییچ (Twitch) در مصاحبه با رسانه Eurogamer اعلام کرد این شبکه استریم در حال ضرر زدن به شرکت مادر خود یعنی آمازون بوده و به سودآوری نرسیده است.

کلنسی در این مصاحبه شرایط وخیم توییچ را بیشتر بسط داد و گفت: «ما همیشه بر روی این مسئله تاکید داشتیم که ما برای مدت زیادی در دنیای اینترنت خواهیم بود ولی اگر بخواهم رک باشم، در حال حاضر اصلا برای آمازون سودآور نیستیم.» سال 2023 برای شبکه اجتماعی توییچ سال خوبی نبود و ضررهای زیادی را متحمل شد؛ برای مثال در دسامبر امسال اعلام شد این شبکه فعالیتش در کره جنوبی را به دلیل هزینه‌های بالا متوقف می‌کند.

این تعطیلی قرار است در تاریخ 27 فوریه 2024 انجام شود و از این تاریخ به بعد استریمرهای مستقر در کره نمی‌توانند بخشی از شبکه استریم توییچ بوده و از استریم‌های خود کسب درآمد کنند. بینندگان ساکن در کره جنوبی هم نمی‌توانند در وب‌سایت خرید کنند و همه چیز در این کشور برای توییچ قفل می‌شود، از جمله اشتراک و کمک‌های مالی.

درآمد استریم توییچ Twitchاخراج‌های بی‌پایان در صنعت بازی

با وجود ضرر و عدم سودآوری، Twitch یک سرویس پیشرو در صنعت پخش زنده بوده که اغلب به عنوان پلتفرم پیش فرض برای میزبانی محتوای آنلاین دیده می‌شود. بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت عمدتاً در توییچ معروف می‌شوند، با این حال جدیدا این برنامه، زمین برخی از تولیدکنندگان محتوا را به یوتیوب و حتی رقیب بحث‌برانگیزتر خود، Kick باخته است. Mixer هم یکی دیگر از رقیبان این سرویس بود که توسط مایکروسافت ساخته شده بود اما در کنار باخت به توییچ بالاخره در سال 2020 به صورت رسمی تعطیل شد.

باید دید که آیا این تعداد اخراج‌ کارمندان برای شبکه استریم توییچ و سودآوری این مجموعه کافی است یا نه. در هر صورت، مشکلات اخیر این شبکه و از دست دادن شغل افراد، زندگی حدود 500 کارمند را مختل کرده که با ورود به سال میلادی جدید، ناگهان درآمد خود را از دست می‌دهند. مشکلات توییچ هم به لیست طولانی تعدیل نیروهای گسترده در سال گذشته اضافه شد و به نظر می‌رسد که این شرایط وخیم پایانی ندارد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.