dirt-5
یحیی رحیمی

بهینه‌سازی گرافیکی بازی‌ها برای Xbox Series S بسیار آسان است

یحیی رحیمی 1 مهر 1399 بدون دیدگاه
457 بازدید

مایکروسافت ماه گذشته از کنسول Xbox Series S رونمایی کرد که مدل کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر Xbox Series X است. این کنسول قادر به ارائه رزولوشن 1440p است و کارت گرافیک ضعیف‌تری نسبت به مدل سری ایکس در آن استفاده‌شده است. اگرچه این کنسول قدرت سخت‌افزاری پایین‌تری دارد اما این به معنی آن نیست که از پس بازی‌های نسل آینده درنخواهد آمد. توسعه‌دهندگان بازی Dirt 5 اخیراً از فرایند بهینه‌سازی گرافیکی آسان بازی‌ها برای این کنسول گفته‌اند.

مدیر فنی استودیو Codemasters به نام David Springate در گفتگو با وب‌سایت Digital Foundry، جزئیاتی از روند توسعه بازی Dirt 5 برای کنسول‌های نسل آینده بیان کرده و اینکه چطور بازی روی دو کنسول نسل آینده ایکس باکس منتشر خواهد شد. او باور دارد که توسعه بازی و بهینه‌سازی گرافیکی آن‌ها برای مدل سری اس بسیار آسان است و این کنسول ازنظر فنی قادر به ارائه تجربه مشابه ایکس باکس سری ایکس خواهد بود و تنها رزولوشن از 4K به 1440p تغییر داده‌شده است.

Springate گفته که میزان رم این کنسول پایین‌تر است اما فرایند بهینه‌سازی گرافیکی آن آسان است و می‌توان به‌راحتی رزولوشن، سایه‌پردازی و افکت‌های سنگین‌تری مانند آب‌وهوا را تغییر داد. او در ادامه گفته که استودیو، بلید های مختلفی از بازی Dirt 5 برای انتشار روی پلتفرم‌های مختلف آماده کرده و اینکه نباید تفاوت زیادی میان دو کنسول Xbox Series X و Series S قائل شد زیرا که بازی‌های این دو کنسول مشابه خواهند بود و تنها رزولوشن متفاوت خواهد بود.

بازی Dirt 5 روز 16 آبان روی کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و PC عرضه خواهد شد و می‌توان روز 20 آبان هم نسخه مخصوص Xbox Series X & S را دریافت کرد. فعلاً تاریخ انتشار بازی روی PS5 مشخص نیست.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.