Xbox-Storage-Expansion-Card
یحیی رحیمی

با نحوه کار حافظه جانبی کنسول Xbox Series X / S آشنا شوید

یحیی رحیمی 5 مهر 1399 1 دیدگاه
437 بازدید

دیروز قیمت حافظه جانبی کنسول‌های Xbox Series S و Xbox Series X مشخص شد و حالا می‌دانیم که این حافظه با قیمت 220 دلار قابل‌خرید است. سؤالات زیادی در مورد این حافظه وجود دارد و خوشبختانه، شرکت سیگیت که تولید کننده این نوع از حافظه‌های SSD است، نحوه کار و جزئیات به‌دردبخوری از آن را منتشر کرده که می‌تواند اطلاعات بیشتری قبل از تصمیم برای خرید، در اختیار شما قرار دهد.

در ابتدا باید بگوییم که این حافظه جانبی، عملکرد یکسانی با حافظه SSD داخل کنسول Xbox Series X / S دارد و نباید نگران افت سرعت یا کاهش عملکرد دستگاه باشیم. این حافظه طوری طراحی‌شده که خود را با سرعت بارگذاری هارد داخلی کنسول همگام کند و این ویژگی، اجازه استفاده از قابلیت Quick Resume یا ادامه سریع به بازی را می‌دهد و مهم نیست که بازی شما روی کدام حافظه نصب‌شده باشد.

استفاده از حافظه جانبی SSD کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس بسیار آسان است. کافی است که کارت را داخل درگاه مخصوص پشت کنسول کنید و چند ثانیه بعد، یک پیام دریافت خواهید کرد که از آماده بودن حافظه برای استفاده می‌گوید. می‌توان این حافظه را حتی زمانی که کنسول روشن است از آن جدا کرد و هیچ مشکلی نه برای دستگاه و نه برای حافظه پیش نخواهد آمد. نکته دیگر آن است که می‌توان حافظه را به کنسول دیگری متصل کرد و اطلاعات روی آن در کنسول دیگر هم قابل بازیابی است.

Xbox-Expansion-Card

برای نمونه شما بازی را دانلود کرده‌اید و دیتای آن را روی حافظه جانبی دارید، می‌توانید آن را به کنسول دوستتان وصل کنید و سپس دیتا را برای او هم انتقال دهید. البته تنها زمانی می‌توانید بازی را اجرا کنید که آن را با اکانت Xbox Live همگام کنید تا دیتا و بازی خریداری‌شده، شناخته شود. گزینه استفاده از حافظه‌های قدیمی HDD و SSD هم در اختیار شما خواهد بود اما این حافظه‌ها تنها به درد بازی‌های کنسول Xbox One می‌خورند و نمی‌تواند بازی‌های جدید را از آن‌ها اجرا کرد. تنها می‌توان اطلاعات لازم را ذخیره کرد. بازی‌هایی که برای کنسول جدید هم ارتقا یافته‌اند، تنها قابلیت اجرا از حافظه SSD را خواهند داشت.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    arshammaster

    مهمان

    220 دلار واسه یک ترا یا خداوند بزرگ ول کن بزار بریم همون پیسیمو رو بگیریم با پولی که میخوای واسه اس اس دی بدی میتونی بری 4 ترا ssd پیسی بخری درسته کند تره ولی مطمعنن اگر سی ثانیه بیشتر صبر کردی نمیترکی

    پاسخ دهید