epic games store
یحیی رحیمی

در Epic Games Store چه می گذرد؟ میزان کاربران 100 میلیون و درآمد میلیون دلاری

یحیی رحیمی 26 دی 1398 بدون دیدگاه
374 بازدید

فروشگاه Epic Games Store اواخر سال 2018 میلادی شروع به کار کرد. آن زمانی کسی فکرش را نمی کرد که این بازی بتواند چنین میزان فروشی کسب کند و بتواند به سلطه استیم روی PC پایان دهد. هر چند برای رسیدن به این هدف باید تلاش زیادی بکند. سیاست های پیش گرفته این فروشگاه مانند بازی های اختصاصی و رایگان کردن یک سری بازی ها تاثیر زیادی روی این فروشگاه گذاشت اما برای بررسی وضعیت این فروشگاه باید آمار و ارقام رسمی آن را بررسی کنیم.

عرضه بازی های بزرگی مانند Shenmue 3 و The Outer Wilds روی این فروشگاه توانست به پرستیژ آن اضافه کند هر چند که در سوی دیگر باعث شد که افراد زیادی از این ماجرا عصبانی شوند زیرا این بازی ها قرار بود روی استیم منتشر شوند اما بعدها به اختصاص Epic Games Store درآمدند. به هر حال سال 2020 شروع شده است و موفقیت بر خلاف همه صحبت ها به این فروشگاه رو کرده است.

مدیر عامل Epic Games به نام Tim Sweeney اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی از آمار و ارقام این فروشگاه صحبت کرده است. او گفته است که میزان کاربران آن از 100 میلیون عدد تجاوز کرده است. البته این عدد شامل تمام افرادی که یک اکانت در فروشگاه ساخته اند می شود و ممکن است افرادی تنها برای Fortnite این اکانت را ساخته باشند. جذب 100 میلیون کاربر در یک سال کار چندان آسانی نیست.

او در ادامه گفته است که بازی های شخص ثالث نیز موفقیت بزرگی برای این فروشگاه داشته است. تنها 251 میلیون دلار درآمد از این فروشگاه کسب شده است. این رقم با توجه به بازی های بزرگ منتشر شده کمی پایین به نظر می رسد اما هنوز هم 60 درصد از پیش بینی اولیه کمپانی برای این فروشگاه بیشتر است.

به نظر می رسد که Epic Games Store تاثیر زیادی روی صنعت بازی های ویدیویی گذاشته باشد. آیا این موفقیت در سال 2020 نیز ادامه می یابد؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.